-
Blz. 1
Begroting 2020
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Beleidsbegroting
-
Blz. 8
Financiële begroting
-
Blz. 9
Bijlagen
-
Blz. 10
Begroting op hoofdlijnen
-
Blz. 11
Financieel vertrekpunt
-
Blz. 12
Uitgangspunten bij de kadernota 2020-2023
-
Blz. 13
Alle voorstellen van de kadernota 2020-2023
-
Blz. 14
Toelichting per categorie
-
Blz. 15
Mei-circulaire 2019 gemeentefonds
-
Blz. 16
Herijking exploitatie na kadernota 2020-2023
-
Blz. 17
Toelichting op herijking exploitatie
-
Blz. 18
Eindstand
-
Blz. 19
Structureel begrotingsevenwicht
-
Blz. 20
Woonlasten
-
Blz. 21
Begroting 2020 in één oogopslag
-
Blz. 22
Ons huishoudboekje
-
Blz. 23
Kerngegevens
-
Blz. 24
Kerngegevens
-
Blz. 25
Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
-
Blz. 26
Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
-
Blz. 27
Taakvelden
-
Blz. 28
Beleidsnota's
-
Blz. 29
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 30
Doelstellingen
-
Blz. 31
Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
-
Blz. 32
Gast van de raad
-
Blz. 33
Gebruik van sociale media
-
Blz. 34
Schoolbezoeken
-
Blz. 35
Vernieuwing inloopspreekuur
-
Blz. 36
Vlogger
-
Blz. 37
Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
-
Blz. 38
Dichtbij besturen
-
Blz. 39
Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
-
Blz. 40
Ondersteunen van initiatieven
-
Blz. 41
Ontwikkelen rol en positie dorpencoördinator
-
Blz. 42
Versterken betrokkenheid grote kernen
-
Blz. 43
Werken met de omgevingsvisie
-
Blz. 44
Beleidsplan (digitale) dienstverlening
-
Blz. 45
B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
-
Blz. 46
Benchmark publiekszaken
-
Blz. 47
Kanaalsturing
-
Blz. 48
Spelregels en maatwerk
-
Blz. 49
Uitvoeren landelijk programma digitalisering
-
Blz. 50
Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
-
Blz. 51
Proces doorontwikkeling organisatie met PIM op expeditie
-
Blz. 52
Continueren en doorontwikkelen OWO-samenwerking
-
Blz. 53
Een actief communicatiebeleid
-
Blz. 54
Een begrijpelijke en toegankelijke website
-
Blz. 55
Een online platform voor de participatie van inwoners
-
Blz. 56
Een professionele en actieve inzet van sociale media
-
Blz. 57
Een update van de communicatievisie
-
Blz. 58
Een wekelijkse gemeentepagina Westwijzer in de krant
-
Blz. 59
Het gebruik van heldere taal door medewerkers
-
Blz. 60
Beleidsindicatoren
-
Blz. 61
Wat mag het kosten
-
Blz. 62
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 63
Programma 1 | Veiligheid
-
Blz. 64
Programma 1 | Veiligheid
-
Blz. 65
Taakvelden
-
Blz. 66
Beleidsnota's
-
Blz. 67
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 68
Doelstellingen
-
Blz. 69
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van criminele jeugd/individuele probleemjongeren
-
Blz. 70
Ketensamenwerking
-
Blz. 71
Volgen ontwikkelingen
-
Blz. 72
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de brandveiligheid
-
Blz. 73
Betrokkenheid
-
Blz. 74
Ontwikkelingen volgen
-
Blz. 75
Opstellen uitvoeringsprogramma’s
-
Blz. 76
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de objectieve veiligheid en de criminaliteit
-
Blz. 77
Uitvoeringsplan woninginbraken toepassen
-
Blz. 78
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de sociale kwaliteit woon- en leefomgeving
-
Blz. 79
Project Goede Buren
-
Blz. 80
Toepassen actuele wetgeving
-
Blz. 81
Verbinden zorg en veiligheid
-
Blz. 82
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van verkeersveiligheid
-
Blz. 83
Faciliteren verkeerswerkgroepen
-
Blz. 84
Manifest Verkeersveiligheid
-
Blz. 85
Rampenbestrijding en crisisbeheersing
-
Blz. 86
Professionele crisisbeheersing organisatie
-
Blz. 87
Beleidsindicatoren
-
Blz. 88
Wat mag het kosten
-
Blz. 89
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 90
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 91
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 92
Taakvelden
-
Blz. 93
Beleidsnota's
-
Blz. 94
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 95
Doelstellingen
-
Blz. 96
Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
-
Blz. 97
Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
-
Blz. 98
Project herinrichting De Blesse
-
Blz. 99
Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
-
Blz. 100
Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
-
Blz. 101
Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
-
Blz. 102
Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
-
Blz. 103
Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
-
Blz. 104
Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
-
Blz. 105
Notitie veilig landbouwverkeer
-
Blz. 106
Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
-
Blz. 107
Overleg met de agrarische sector en de bewoners
-
Blz. 108
Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
-
Blz. 109
Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
-
Blz. 110
Fietspad langs de Linde
-
Blz. 111
Grond aankopen voor fase 3
-
Blz. 112
Uitvoering van fase 2
-
Blz. 113
Verbetering van het fietspad langs de Linde
-
Blz. 114
Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost-Friesland
-
Blz. 115
Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
-
Blz. 116
Wat mag het kosten
-
Blz. 117
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 118
Investeringen
-
Blz. 119
Programma 3 | Economie
-
Blz. 120
Programma 3 | Economie
-
Blz. 121
Taakvelden
-
Blz. 122
Beleidsnota's
-
Blz. 123
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 124
Doelstellingen
-
Blz. 125
Aanpak versterken lokale economie
-
Blz. 126
Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
-
Blz. 127
Intensiveren bedrijfscontacten
-
Blz. 128
Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
-
Blz. 129
Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
-
Blz. 130
Versterken (kern-)winkelstructuur Wolvega
-
Blz. 131
Aanstellen van een centrummanager in Wolvega.
-
Blz. 132
Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
-
Blz. 133
Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
-
Blz. 134
Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
-
Blz. 135
Breedband in het buitengebied
-
Blz. 136
In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
-
Blz. 137
Beleidsindicatoren
-
Blz. 138
Wat mag het kosten
-
Blz. 139
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 140
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 141
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 142
Taakvelden
-
Blz. 143
Beleidsnota's
-
Blz. 144
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 145
Doelstellingen
-
Blz. 146
Een goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
-
Blz. 147
Brede school
-
Blz. 148
Kinderopvang en Peuteropvang
-
Blz. 149
Leerlingenvervoer
-
Blz. 150
Leerplicht
-
Blz. 151
Passend onderwijs
-
Blz. 152
Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
-
Blz. 153
Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
-
Blz. 154
Spreidingsplan Toekomst basisonderwijs Weststellingwerf
-
Blz. 155
Openbaar onderwijs
-
Blz. 156
Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
-
Blz. 157
Beleidsindicatoren
-
Blz. 158
Wat mag het kosten
-
Blz. 159
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 160
Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 161
Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 162
Taakvelden
-
Blz. 163
Beleidsnota's
-
Blz. 164
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 165
Doelstellingen
-
Blz. 166
Sport en bewegen
-
Blz. 167
Bijdrage masterplan FC Wolvega
-
Blz. 168
Buurtsportwerk
-
Blz. 169
Lokaal akkoord sport en bewegen
-
Blz. 170
Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
-
Blz. 171
Muziekonderwijs
-
Blz. 172
Stellingwerfs
-
Blz. 173
Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
-
Blz. 174
Toeristisch Investeringsfonds
-
Blz. 175
Beleidsindicatoren
-
Blz. 176
Wat mag het kosten
-
Blz. 177
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 178
Investeringen
-
Blz. 179
Programma 6 | Sociaal domein
-
Blz. 180
Programma 6 | Sociaal domein
-
Blz. 181
Taakvelden
-
Blz. 182
Beleidsnota's
-
Blz. 183
Actuele ontwikkelen en nieuw beleid
-
Blz. 184
Doelstellingen
-
Blz. 185
Toegang Sociaal domein
-
Blz. 186
Monitoring
-
Blz. 187
Opstellen projectplan
-
Blz. 188
Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
-
Blz. 189
Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
-
Blz. 190
Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
-
Blz. 191
Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
-
Blz. 192
Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 193
Ontwikkelen collectieve voorzieningen
-
Blz. 194
Transformatie Sociaal domein
-
Blz. 195
Maatschappelijke voorzieningen
-
Blz. 196
Herijken Welzijnswerk
-
Blz. 197
Gebiedsteam
-
Blz. 198
Monitoring van de opdracht zorgen voor de zorgzame samenleving
-
Blz. 199
Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
-
Blz. 200
Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
-
Blz. 201
Ondersteunen doelgroep
-
Blz. 202
Ontwikkelen integrale aanpak
-
Blz. 203
Pilot met de bibliotheek
-
Blz. 204
Grip krijgen op de jeugdhulp
-
Blz. 205
Controle op jeugdhulp
-
Blz. 206
Preventie op jeugdhulp
-
Blz. 207
Toegang naar jeugdhulp
-
Blz. 208
Grip krijgen op de Wmo
-
Blz. 209
Maatregelenpakket Wmo
-
Blz. 210
Maatwerk
-
Blz. 211
Versterken ketensamenwerking jeugd
-
Blz. 212
Kansrijke start
-
Blz. 213
Preventieve werkwijze scholen
-
Blz. 214
Versterken ketensamenwerking ouderen
-
Blz. 215
Een 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen' ontwikkelen
-
Blz. 216
Bestemming Noordwolde
-
Blz. 217
Afronden fase 5
-
Blz. 218
Opzet fase 6 (2021-2023)
-
Blz. 219
Samenwerking met dorp versterken
-
Blz. 220
Herstructurering Caparis
-
Blz. 221
De herstructureringsopdracht Sociaal Werkbedrijf afronden
-
Blz. 222
Nieuwe afspraken maken met Caparis over de werkplekken voor het wsw personeel uit onze gemeente
-
Blz. 223
Beleidsindicatoren
-
Blz. 224
Wat mag het kosten
-
Blz. 225
Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
-
Blz. 226
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 227
Baten, gegroepeerd naar beleidsveld
-
Blz. 228
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 229
Investeringen
-
Blz. 230
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 231
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 232
Taakvelden
-
Blz. 233
Beleidsnota's
-
Blz. 234
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 235
Doelstellingen
-
Blz. 236
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 237
Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
-
Blz. 238
Geven van het goede voorbeeld
-
Blz. 239
Schrijven plan van aanpak GIDS
-
Blz. 240
Uitvoeren plan van aanpak JOGG
-
Blz. 241
Uitvoeren plan Vitale Regio
-
Blz. 242
Werken met positieve gezondheid
-
Blz. 243
Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
-
Blz. 244
Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
-
Blz. 245
Schrijven uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
-
Blz. 246
Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
-
Blz. 247
Doelstelling Klimaatbeleidsplan 2010-2020 herijken
-
Blz. 248
In beeld brengen van kwetsbare gebieden in de gemeente
-
Blz. 249
Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
-
Blz. 250
Werken aan een energie-neutrale gemeente (pijler 1: Energie-neutraal)
-
Blz. 251
Werken aan een klimaat-robuuste gemeente (pijler 3: Klimaat-robuust)
-
Blz. 252
Werken aan een volledige circulaire gemeente (pijler 2: Circulaire Economie)
-
Blz. 253
Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
-
Blz. 254
Opstellen Gemeentelijke Afval Plan
-
Blz. 255
Uitvoeren Gemeentelijk Afval Plan
-
Blz. 256
Beleidsindicatoren
-
Blz. 257
Wat mag het kosten
-
Blz. 258
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 259
Investeringen
-
Blz. 260
Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 261
Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 262
Taakvelden
-
Blz. 263
Beleidsnota's
-
Blz. 264
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 265
Doelstellingen
-
Blz. 266
Lindewijk deelgebied 2
-
Blz. 267
De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
-
Blz. 268
De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
-
Blz. 269
Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
-
Blz. 270
In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
-
Blz. 271
Onderzoeken of er nog een nadere fasering moet komen
-
Blz. 272
Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
-
Blz. 273
Rottige Meente
-
Blz. 274
Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
-
Blz. 275
Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
-
Blz. 276
In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
-
Blz. 277
In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
-
Blz. 278
Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
-
Blz. 279
Uitwerken omgevingsvisie
-
Blz. 280
Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
-
Blz. 281
Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
-
Blz. 282
Model opstellen voor een maatschappelijk contract
-
Blz. 283
Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
-
Blz. 284
Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
-
Blz. 285
Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekendmaken
-
Blz. 286
Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
-
Blz. 287
Implementatie omgevingsvisie
-
Blz. 288
Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
-
Blz. 289
Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
-
Blz. 290
Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
-
Blz. 291
Beleidsindicatoren
-
Blz. 292
Wat mag het kosten
-
Blz. 293
Toelichting wat mag het kosten
-
Blz. 294
Investeringen
-
Blz. 295
Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 296
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 297
Taakvelden
-
Blz. 298
Algemeen
-
Blz. 299
Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
-
Blz. 300
Doelstellingen
-
Blz. 301
P&C cylcus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
-
Blz. 302
Sturing op deze doelen via de reguliere P&C cyclus (begroting, voorjaarsnota, najaarsnota en jaarrekening)
-
Blz. 303
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 304
Toelichting algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 305
Verschil gemeentefondsuitkering
-
Blz. 306
Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
-
Blz. 307
Overzicht kosten overhead
-
Blz. 308
Overhead kosten
-
Blz. 309
Investeringen
-
Blz. 310
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 311
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 312
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 313
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 314
Stelpost algemene risicobeheersing
-
Blz. 315
Niet voorziene uitgaven
-
Blz. 316
Toelichting op de cijfers
-
Blz. 317
Paragrafen
-
Blz. 318
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 319
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 320
Inleiding
-
Blz. 321
Actuele ontwikkelingen
-
Blz. 322
Autonome ontwikkelingen
-
Blz. 323
Opbrengst van de belangrijkste heffingen
-
Blz. 324
Toelichting op opbrengst van de belangrijkste heffingen
-
Blz. 325
Kostendekkendheid riolering
-
Blz. 326
Toelichting kostendekkendheid riolering
-
Blz. 327
Kostendekkendheid afval
-
Blz. 328
Toelichting kostendekkendheid afval
-
Blz. 329
Kostendekkendheid algemene leges
-
Blz. 330
Toelichting kostendekkendheid algemene leges
-
Blz. 331
Kostendekkendheid begraafrechten
-
Blz. 332
Toelichting kostendekkendheid begraafrechten
-
Blz. 333
Gemeentelijke woonlasten
-
Blz. 334
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 335
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 336
Inleiding
-
Blz. 337
Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
-
Blz. 338
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 339
Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
-
Blz. 340
Weerstandsvermogen
-
Blz. 341
Kengetallen
-
Blz. 342
Toelichting kengetallen
-
Blz. 343
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 344
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 345
Beleidsnota's
-
Blz. 346
Inleiding
-
Blz. 347
Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
-
Blz. 348
Wegen
-
Blz. 349
Groen
-
Blz. 350
Bruggen, waterwegen en kades
-
Blz. 351
Openbare verlichting
-
Blz. 352
Riolering
-
Blz. 353
Tractiemiddelen
-
Blz. 354
Gebouwen
-
Blz. 355
Beschikbare middelen voor het onderhoud
-
Blz. 356
Paragraaf Financiering
-
Blz. 357
Paragraaf Financiering
-
Blz. 358
Inleiding
-
Blz. 359
De uitgangspunten
-
Blz. 360
Risicobeheer
-
Blz. 361
Kasgeldlimiet
-
Blz. 362
Renterisicobeheer
-
Blz. 363
Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
-
Blz. 364
Gemeentefinanciering
-
Blz. 365
Leningenportefeuille
-
Blz. 366
Financieringsbehoefte
-
Blz. 367
De wijze van rentetoerekening
-
Blz. 368
EMU saldo
-
Blz. 369
Overige ontwikkelingen
-
Blz. 370
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 371
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 372
Informatieveiligheid en privacy
-
Blz. 373
Rechtmatigheid
-
Blz. 374
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 375
Uitvoering Human Resources Management (HRM)
-
Blz. 376
Paragraaf OWO-samenwerking
-
Blz. 377
Paragraaf OWO-samenwerking
-
Blz. 378
Continueren en door ontwikkelen OWO-samenwerking
-
Blz. 379
Bestuursovereenkomst
-
Blz. 380
OWO afdelingen
-
Blz. 381
Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) (gemeente Opsterland)
-
Blz. 382
Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
-
Blz. 383
Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
-
Blz. 384
Paragraaf Verbonden Partijen
-
Blz. 385
Paragraaf Verbonden Partijen
-
Blz. 386
Inleiding
-
Blz. 387
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 388
Zeggenschap in de praktijk
-
Blz. 389
Financieel belang
-
Blz. 390
Beleidsontwikkelingen enkele verbonden partijen
-
Blz. 391
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 392
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 393
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 394
Algemeen
-
Blz. 395
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 396
Marketing
-
Blz. 397
Bouwgrond in exploitatie (BIE)
-
Blz. 398
Prognose 2020
-
Blz. 399
Prognose einde looptijd
-
Blz. 400
Paragraaf Streekagenda
-
Blz. 401
Paragraaf Streekagenda
-
Blz. 402
Algemeen
-
Blz. 403
Financieel
-
Blz. 404
Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
-
Blz. 405
Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
-
Blz. 406
Inleiding
-
Blz. 407
Dynamische investeringskalender
-
Blz. 408
Centrum Wolvega
-
Blz. 409
Infra De Blesse
-
Blz. 410
Scholen
-
Blz. 411
Infra Lycklamaweg
-
Blz. 412
Rottige Meente/ Driewegsluis
-
Blz. 413
Bijdrage sportaccommodaties incl. kunstgrasvelden
-
Blz. 414
Fietspad langs de Linde fase 2 en 3
-
Blz. 415
Uiteenzetting van de financiële positie
-
Blz. 416
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 417
Overzicht
-
Blz. 418
Overzicht van incidentele lasten en baten
-
Blz. 419
incidentele lasten en baten
-
Blz. 420
Geprognosticeerde balans 2020-2023
-
Blz. 421
Geprognosticeerde balans 2020-2023
-
Blz. 422
Toelichting op de geprognosticeerde balans
-
Blz. 423
Scenario's voor geprognosticeerde balans inclusief dynamische investeringen
-
Blz. 424
Scenario met gebruikmaking van de vrijvallende precariogelden
-
Blz. 425
Scenario zonder gebruikmaking van de precariogelden
-
Blz. 426
Reserves en Voorzieningen
-
Blz. 427
Reserves en Voorzieningen
-
Blz. 428
Algemene reserve
-
Blz. 429
Bestemmingsreserves
-
Blz. 430
Voorzieningen
-
Blz. 431
Meerjareninvesteringsplan 2020-2023
-
Blz. 432
Meerjareninvesteringsplan 2020-2023
-
Blz. 433
Geplande investeringen
-
Blz. 434
Bijlagen
-
Blz. 435
Bijlage I: Subsidieplafonds
-
Blz. 436
Bijlage 1: Subsidieplafonds
-
Blz. 437
Subsidieplafonds
-
Blz. 438
Overzicht subsidieregelingen
-
Blz. 439
Bijlage II: Lijst met afkortingen
-
Blz. 440
Bijlage II: Lijst met afkortingen
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap