Omschrijving (toelichting)

Sociale media zijn een volwaardig communicatiekanaal. Door onder meer ‘What’s in it for me’ berichten, persoonlijke verhalen en beeldcontent zorgden we voor meer interactie, meer volgers en bereik. 

  • Ondanks dat Facebook al jaren terugloopt qua volgers en bezoekers, groeiden we afgelopen jaar hard: we kregen er 412 volgers bij. Op 1 februari 2022 hadden we 2.900 volgers. We plaatsten in totaal 314 berichten. We hebben 20 stories geplaatst. Op Facebook plaatsten we vooral nieuws, informerende berichten en corona gerelateerde content.
  • Op 1 februari 2022 hadden we op Instagram 1.136 volgers: 177 meer dan vorig jaar. We plaatsten 22 berichten op de tijdlijn. We hebben 95 stories gepost (hierbij zijn stories over één onderwerp gespreid over meerdere stories geteld als 1). De geplaatste content was een combinatie van nieuws, campagne-achtige berichten en user-generated content.
  • Op LinkedIn groeiden we ook hard. Op 1 februari 2022 hadden we 3.549 volgers, 367 meer dan vorig jaar. Het is niet bekend hoeveel berichten we hierop plaatsten. We plaatsten vooral berichten gericht op ondernemers/ZZP'ers en vacatures voor de gemeente Weststellingwerf.
  • Twitter blijft een stabiel kanaal. Net zoals de afgelopen jaren stegen we nauwelijks in het aantal volgers: het kanaal heeft op 1 februari 2022 2.148 volgers (42 meer dan vorig jaar). We plaatsten in totaal 94 tweets. We plaatsten vooral nieuws en informerende berichten. Berichten waren vaak gericht op ondernemers/ZZP’ers.