1. Blz. 1 Jaarstukken 2021
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Jaarverslag
        3. Blz. 8 Jaarrekening
        4. Blz. 9 Controle verklaring
        5. Blz. 10 Bijlagen
      3. Blz. 11 Jaarrekening op hoofdlijnen
        1. Blz. 12 Inleiding
        2. Blz. 13 Resultaat jaarrekening
        3. Blz. 14 Schuldpositie
        4. Blz. 15 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 16 Woonlasten
        6. Blz. 17 Corona virus
        7. Blz. 18 Bestemmingsvoorstel
        8. Blz. 19 Overzicht Baten en Lasten
        9. Blz. 20 Toelichting resultaat
        10. Blz. 21 Gemeentefondsuitkering
        11. Blz. 22 Investeringskredieten (exclusief grondexploitatie)
        12. Blz. 23 Lokale heffingen
        13. Blz. 24 Reserves
      4. Blz. 25 Jaarrekening 2021 in één oogopslag
        1. Blz. 26 Jaarrekening in één oogopslag.
      5. Blz. 27 Kerngegevens
        1. Blz. 28 Kerngegevens
      6. Blz. 29 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 30 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 31 Taakvelden
        3. Blz. 32 Beleidsnota's
        4. Blz. 33 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 34 Doelstellingen
          1. Blz. 35 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
            1. Blz. 36 Gast van de raad
            2. Blz. 37 Vernieuwing inloopspreekuur
            3. Blz. 38 Contacten met scholen
            4. Blz. 39 Gebruik van sociale media
          2. Blz. 40 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 41 Dichtbij besturen
            2. Blz. 42 Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
            3. Blz. 43 Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
            4. Blz. 44 Versterken betrokkenheid grote kernen
            5. Blz. 45 Werken met de omgevingsvisie
          3. Blz. 46 Beleidsplan (digitale) dienstverlening
            1. Blz. 47 Uitvoeren landelijk programma digitalisering
            2. Blz. 48 Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
            3. Blz. 49 Spelregels en maatwerk
            4. Blz. 50 B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
            5. Blz. 51 Klanttevredenheid publiekszaken
            6. Blz. 52 Kanaalsturing
          4. Blz. 53 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 54 Aandacht voor participatie van inwoners
            2. Blz. 55 Een begrijpelijke en toegankelijke website
            3. Blz. 56 Een professionele en actieve inzet van sociale media
            4. Blz. 57 Het gebruik van heldere taal door medewerkers
            5. Blz. 58 Wij kiezen bewust voor een crossmediale aanpak
            6. Blz. 59 Communicatie als drager bij belangrijke projecten
        6. Blz. 60 Indicatoren
        7. Blz. 61 Beleidsindicatoren
        8. Blz. 62 Hoeveel heeft het gekost?
        9. Blz. 63 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
      7. Blz. 64 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 65 Programma 1 Veiligheid
        2. Blz. 66 Taakvelden
        3. Blz. 67 Beleidsnota's
        4. Blz. 68 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 69 Doelstellingen
          1. Blz. 70 De aanpak van ondermijnende criminaliteit
            1. Blz. 71 Volgen ontwikkelingen
            2. Blz. 72 Ketensamenwerking
          2. Blz. 73 Lokaal verbinden en betrokkenheid bij brandveiligheid
            1. Blz. 74 Betrokkenheid
            2. Blz. 75 Ontwikkelingen volgen
            3. Blz. 76 Opstellen uitvoeringsprogramma’s
          3. Blz. 77 De aanpak van diefstal, met een accent op cybercrime
            1. Blz. 78 Uitvoeringsplan opstellen
          4. Blz. 79 Het verbinden van zorg en veiligheid voor een veilige woon- en leefomgeving
            1. Blz. 80 Implementeren persoonsgerichte aanpak
            2. Blz. 81 Verbinden zorg en veiligheid
          5. Blz. 82 Verkeersveiligheid en stimuleren van wenselijk verkeersgedrag
            1. Blz. 83 Faciliteren verkeerswerkgroepen
            2. Blz. 84 Manifest Verkeersveiligheid
            3. Blz. 85 Inzicht krijgen in locaties waar te hard gereden wordt
            4. Blz. 86 Acties organiseren op locaties waar te hard gereden wordt
        6. Blz. 87 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 88 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 89 Toelichting - Wat mag het kosten
      8. Blz. 90 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 91 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 92 Taakvelden
        3. Blz. 93 Beleidsnota's
        4. Blz. 94 Doelstellingen
          1. Blz. 95 Notitie veilig landbouwverkeer
            1. Blz. 96 Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
            2. Blz. 97 Overleg met de agrarische sector en de bewoners
          2. Blz. 98 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
            1. Blz. 99 Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
          3. Blz. 100 Project herinrichting De Blesse
            1. Blz. 101 Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
            2. Blz. 102 Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
          4. Blz. 103 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
            1. Blz. 104 Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
            2. Blz. 105 Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
            3. Blz. 106 Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
          5. Blz. 107 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
            1. Blz. 108 Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
          6. Blz. 109 Fietspad langs de Linde
            1. Blz. 110 Grond aankopen voor fase 3
            2. Blz. 111 Uitvoering van fase 2
            3. Blz. 112 Verbetering van het fietspad langs de Linde
          7. Blz. 113 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost Friesland
            1. Blz. 114 Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
        5. Blz. 115 Hoeveel heeft het gekost?
        6. Blz. 116 Toelichting - Wat mag het kosten
      9. Blz. 117 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 118 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 119 Taakvelden
        3. Blz. 120 Beleidsnota's
        4. Blz. 121 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 122 Doelstellingen
          1. Blz. 123 Aanpak versterken lokale economie
            1. Blz. 124 Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
            2. Blz. 125 Intensiveren bedrijfscontacten
            3. Blz. 126 Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
            4. Blz. 127 Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
          2. Blz. 128 Versterken (kern-) winkelstructuur Wolvega
            1. Blz. 129 Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
            2. Blz. 130 Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
            3. Blz. 131 Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
            4. Blz. 132 Bijdrage aan centrummanager
          3. Blz. 133 Breedband in het buitengebied
            1. Blz. 134 In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
        6. Blz. 135 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 136 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 137 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
      10. Blz. 138 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 139 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 140 Taakvelden
        3. Blz. 141 Beleidsnota's
        4. Blz. 142 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 143 Doelstellingen
          1. Blz. 144 Goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 145 Leerplicht
            2. Blz. 146 Passend onderwijs
            3. Blz. 147 Leerlingenvervoer
            4. Blz. 148 Brede school
            5. Blz. 149 Kinderopvang en Peuteropvang
          2. Blz. 150 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 151 Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
          3. Blz. 152 Openbaar onderwijs
            1. Blz. 153 Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
        6. Blz. 154 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 155 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 156 Toelichting - Wat mag het kosten
      11. Blz. 157 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 158 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 159 Taakvelden
        3. Blz. 160 Beleidsnota's
        4. Blz. 161 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 162 Doelstellingen
          1. Blz. 163 Sport en bewegen
            1. Blz. 164 Lokaal akkoord sport en bewegen
            2. Blz. 165 Beweegteam Weststellingwerf
            3. Blz. 166 Sport in verbinding met Sociaal domein
          2. Blz. 167 Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
            1. Blz. 168 Muziekonderwijs
          3. Blz. 169 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 170 Toeristisch Investeringsfonds
        6. Blz. 171 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 172 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 173 Toelichting - Wat mag het kosten
      12. Blz. 174 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 175 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 176 Taakvelden
        3. Blz. 177 Beleidsnota's
        4. Blz. 178 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 179 Doelstellingen
          1. Blz. 180 Toegang Sociaal domein
            1. Blz. 181 Monitoring
          2. Blz. 182 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
            1. Blz. 183 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
          3. Blz. 184 Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
            1. Blz. 185 Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
            2. Blz. 186 Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
            3. Blz. 187 Ontwikkelen collectieve voorzieningen
          4. Blz. 188 Transformatie Sociaal domein
            1. Blz. 189 Ontwikkelen algemene en collectieve voorzieningen
          5. Blz. 190 Maatschappelijke voorzieningen
            1. Blz. 191 Onderzoek naar maatschappelijke voorzieningen
            2. Blz. 192 Prestatieovereenkomst Harten 10
          6. Blz. 193 Herijken Welzijnswerk
            1. Blz. 194 Gebiedsteam
            2. Blz. 195 Monitoring van de opdracht zorgen voor de zorgzame samenleving
            3. Blz. 196 Ondersteuning initiatieven wijken en dorpen
          7. Blz. 197 Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
            1. Blz. 198 Ondersteunen doelgroep
            2. Blz. 199 Ontwikkelen integrale aanpak
            3. Blz. 200 Pilot met de bibliotheek
          8. Blz. 201 Grip krijgen op de jeugdhulp
            1. Blz. 202 Controle op jeugdhulp
            2. Blz. 203 Preventie op jeugdhulp
            3. Blz. 204 Toegang naar jeugdhulp
          9. Blz. 205 Grip krijgen op de Wmo
            1. Blz. 206 Maatregelenpakket Wmo
            2. Blz. 207 Maatwerk
          10. Blz. 208 Versterken ketensamenwerking jeugd
            1. Blz. 209 Kansrijke start
            2. Blz. 210 Preventieve werkwijze scholen
          11. Blz. 211 Versterken ketensamenwerking ouderen
            1. Blz. 212 Uitvoering geven aan het 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen'
          12. Blz. 213 Bestemming Noordwolde
            1. Blz. 214 Afronden fase 5
            2. Blz. 215 Opzet fase 6 (2021-2023)
            3. Blz. 216 Samenwerking met dorp versterken
        6. Blz. 217 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 218 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 219 Toelichting - Wat mag het kosten
      13. Blz. 220 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 221 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 222 Taakvelden
        3. Blz. 223 Beleidsnota's
        4. Blz. 224 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 225 Doelstellingen
          1. Blz. 226 Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
            1. Blz. 227 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
            2. Blz. 228 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
            3. Blz. 229 Geven van het goede voorbeeld
            4. Blz. 230 Borgen Vitale Regio Noordwolde
            5. Blz. 231 Werken met positieve gezondheid
            6. Blz. 232 Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
            7. Blz. 233 Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
          2. Blz. 234 Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
            1. Blz. 235 Uitvoeren en evalueren uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
          3. Blz. 236 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 237 Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
            2. Blz. 238 Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
          4. Blz. 239 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 240 Programmapijler Circulaire Economie
            2. Blz. 241 Programmapijler Energietransitie
            3. Blz. 242 Programmapijler Klimaat-Robuust
            4. Blz. 243 Programmapijler Communicatie & Samenwerken
          5. Blz. 244 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 245 Strategienota Grondstoffenbeleid Weststellingwerf
        6. Blz. 246 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 247 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 248 Toelichting - Wat mag het kosten
      14. Blz. 249 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 250 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 251 Taakvelden
        3. Blz. 252 Beleidsnota's
        4. Blz. 253 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 254 Doelstellingen
          1. Blz. 255 Lindewijk deelgebied 2
            1. Blz. 256 Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
            2. Blz. 257 In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
            3. Blz. 258 De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
            4. Blz. 259 Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
            5. Blz. 260 De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
          2. Blz. 261 Rottige Meente
            1. Blz. 262 Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
            2. Blz. 263 Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
            3. Blz. 264 In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
            4. Blz. 265 In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
            5. Blz. 266 Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
          3. Blz. 267 Uitwerken omgevingsvisie
            1. Blz. 268 Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
            2. Blz. 269 Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
            3. Blz. 270 Model opstellen voor een maatschappelijk contract
            4. Blz. 271 Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
            5. Blz. 272 Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
            6. Blz. 273 Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend te maken
            7. Blz. 274 Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
          4. Blz. 275 Implementatie omgevingswet
            1. Blz. 276 Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
            2. Blz. 277 Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
            3. Blz. 278 Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
        6. Blz. 279 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 280 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 281 Toelichting - Wat mag het kosten
      15. Blz. 282 Overzicht | algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 283 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 284 Taakvelden
        3. Blz. 285 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        4. Blz. 286 Doelstellingen
          1. Blz. 287 P&C cyclus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
            1. Blz. 288 Sturing op deze doelen via de reguliere P&C cyclus (begroting, voorjaarsnota, najaarsnota en jaarrekening)
        5. Blz. 289 Algemene dekkingsmiddelen
        6. Blz. 290 Toelichting
      16. Blz. 291 Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
        1. Blz. 292 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 293 Overhead kosten
        2. Blz. 294 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 295 Vennootschapsbelasting
          2. Blz. 296 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 297 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 298 Onvoorziene uitgaven
          2. Blz. 299 Onvoorziene uitgaven
      17. Blz. 300 Paragrafen
        1. Blz. 301 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 302 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 303 Inleiding
          3. Blz. 304 Tarievenbeleid 2021
          4. Blz. 305 Tabel opbrengst belangrijkste heffingen
          5. Blz. 306 Totaalopbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 307 Begraafplaatsen
          7. Blz. 308 Kwijtschelding
          8. Blz. 309 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 310 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 311 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 312 Inleiding
          3. Blz. 313 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 314 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 315 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 316 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 317 Kengetallen
        3. Blz. 318 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 319 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 320 Beleidsnota's
          3. Blz. 321 Inleiding
          4. Blz. 322 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 323 Wegen
          6. Blz. 324 Groen
          7. Blz. 325 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 326 Openbare verlichting
          9. Blz. 327 Riolering
          10. Blz. 328 Tractiemiddelen
          11. Blz. 329 Gebouwen
          12. Blz. 330 Beschikbare middelen voor het onderhoud
        4. Blz. 331 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 332 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 333 Inleiding
          3. Blz. 334 De uitgangspunten
          4. Blz. 335 Risicobeheer
          5. Blz. 336 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 337 Renterisicobeheer
          7. Blz. 338 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 339 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 340 Leningenportefeuille
          10. Blz. 341 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 342 Rentekosten en renteopbrengsten verbonden aan de financieringsfunctie
          12. Blz. 343 EMU saldo
          13. Blz. 344 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 345 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 346 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 347 Informatieveiligheid en privacy
          3. Blz. 348 Rechtmatigheid
          4. Blz. 349 Rechtmatigheidsverantwoording
          5. Blz. 350 Organisatieontwikkeling
          6. Blz. 351 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 352 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 353 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 354 Inleiding
          3. Blz. 355 Algemeen
          4. Blz. 356 Topprioriteiten
        7. Blz. 357 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 358 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 359 Inleiding
          3. Blz. 360 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 361 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 362 Financieel belang
          6. Blz. 363 Beleidsontwikkelingen enkele samenwerkingsverbanden
          7. Blz. 364 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 365 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 366 Paragraaf grondbeleid
          2. Blz. 367 Algemeen
          3. Blz. 368 Parameters
          4. Blz. 369 Marketing
          5. Blz. 370 Vennootschapsbelasting
          6. Blz. 371 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          7. Blz. 372 Boekwaarde bouwgronden
        9. Blz. 373 Paragraaf Regiodeal Zuidoost Friesland
          1. Blz. 374 Paragraaf Regiodeal Zuidoost Friesland
          2. Blz. 375 Algemeen
          3. Blz. 376 Financieel
        10. Blz. 377 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          1. Blz. 378 Dynamisch investeringsprogramma
          2. Blz. 379 Inleiding
          3. Blz. 380 Dynamische investeringskalender
          4. Blz. 381 Toelichting op Dynamische investeringskalender
        11. Blz. 382 Paragraaf Gevolgen corona
          1. Blz. 383 Inleiding
          2. Blz. 384 Wat heeft de gemeente gedaan?
          3. Blz. 385 Financiële impact
          4. Blz. 386 1. Cluster specifiek betreft die onderdelen die specifiek worden gecompenseerd door het Rijk
          5. Blz. 387 2. Cluster generiek betreft die onderdelen die gecompenseerd worden vanuit het Gemeentefonds, algemeen dekkingsmiddel
          6. Blz. 388 3. Cluster inkomstenderving betreft overige inkomsten die wij niet hebben kunnen innen
          7. Blz. 389 Tabel geldstromen corona in Weststellingwerf
          8. Blz. 390 Vooruitblik naar 2022
      18. Blz. 391 Jaarrekening - Balans per 31 december 2021
        1. Blz. 392 Balans per 31 december 2021
        2. Blz. 393 Uitgebreide balans activa
        3. Blz. 394 Uitgebreide balans passiva
        4. Blz. 395 Toelichting op de balans per 31 december 2021
        5. Blz. 396 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
          1. Blz. 397 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
          2. Blz. 398 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 399 Vaste activa
          4. Blz. 400 Vlottende activa
          5. Blz. 401 Vaste passiva
          6. Blz. 402 Vlottende passiva
          7. Blz. 403 Overzicht van baten en lasten
        6. Blz. 404 Toelichting op de activa
          1. Blz. 405 Vaste activa
          2. Blz. 406 Immateriële vaste activa
          3. Blz. 407 Materiële vaste activa
          4. Blz. 408 Investeringen
          5. Blz. 409 Financiële vaste activa
          6. Blz. 410 Kapitaalverstrekkingen
          7. Blz. 411 Verstrekte leningen
          8. Blz. 412 Vlottende activa
          9. Blz. 413 Voorraden
          10. Blz. 414 Boekwaarden grondexploitaties
          11. Blz. 415 Grondexploitaties prognose
          12. Blz. 416 Uitzettingen < 1 jaar
          13. Blz. 417 Liquide middelen
          14. Blz. 418 Overlopende activa
        7. Blz. 419 Toelichting op de passiva
          1. Blz. 420 Vaste passiva
          2. Blz. 421 Eigen vermogen
          3. Blz. 422 Reserves
          4. Blz. 423 Voorzieningen
          5. Blz. 424 Vaste schuld
          6. Blz. 425 Vlottende passiva
          7. Blz. 426 Overlopende passiva
          8. Blz. 427 Vooruit ontvangen doeluitkeringen
          9. Blz. 428 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
      19. Blz. 429 Jaarrekening - Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 430 Overzicht baten en lasten
          1. Blz. 431 Overzicht baten en lasten
        2. Blz. 432 Programma 0 Bestuur en Ondersteuning
          1. Blz. 433 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 434 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 435 Investeringen
          4. Blz. 436 Toelichting op investeringen
        3. Blz. 437 Programma 1 Veiligheid
          1. Blz. 438 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 439 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        4. Blz. 440 Programma 2 Verkeer, Vervoer en Waterstaat
          1. Blz. 441 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 442 Toelichting hoeveel heeft het gekost
          3. Blz. 443 Investeringen
          4. Blz. 444 Toelichting op investeringen
        5. Blz. 445 Programma 3 Economie
          1. Blz. 446 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 447 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        6. Blz. 448 Programma 4 Onderwijs
          1. Blz. 449 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 450 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        7. Blz. 451 Programma 5 Sport, Cultuur en Recreatie
          1. Blz. 452 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 453 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 454 Investeringen
          4. Blz. 455 Toelichting op investeringen
        8. Blz. 456 Programma 6 Sociaal domein
          1. Blz. 457 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 458 Toelichting op totaal tabel
          3. Blz. 459 Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
          4. Blz. 460 Toelichting lasten hoeveel heeft het gekost?
          5. Blz. 461 Baten, gegroepeerd naar beleidsveld baten
          6. Blz. 462 Toelichting baten
        9. Blz. 463 Programma 7 Volksgezondheid en Milieu
          1. Blz. 464 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 465 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 466 Investeringen
          4. Blz. 467 Toelichting op investeringen
        10. Blz. 468 Programma 8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
          1. Blz. 469 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 470 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 471 Investeringen
          4. Blz. 472 Toelichting op investeringen
        11. Blz. 473 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 474 Algemene dekkingsmiddelen
          2. Blz. 475 Toelichting
        12. Blz. 476 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 477 Overzicht kosten overhead
          2. Blz. 478 Investeringen
          3. Blz. 479 Toelichting op investeringen
        13. Blz. 480 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 481 Vennootschapsbelasting
        14. Blz. 482 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 483 Tabel onvoorziene uitgaven
        15. Blz. 484 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 485 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 486 Tabel begrotingsrechtmatigheid
          3. Blz. 487 Toelichting op de tabel begrotingsoverschrijding
      20. Blz. 488 Jaarrekening - overig
        1. Blz. 489 Overzicht incidentele budgetten
          1. Blz. 490 Incidentele Baten
          2. Blz. 491 Incidentele Lasten
        2. Blz. 492 Incidentele middelen van 2021 naar 2022
          1. Blz. 493 Incidentele middelen 2021 beschikbaar te stellen in 2022
          2. Blz. 494 Toelichting incidentele middelen 2020 beschikbaar te stellen in 2021
        3. Blz. 495 Wet WNT
          1. Blz. 496 Wet WNT
          2. Blz. 497 Overzicht
        4. Blz. 498 Schatkistbankieren
          1. Blz. 499 Schatkistbankieren
        5. Blz. 500 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SISA)
          1. Blz. 501 Wat is SISA
        6. Blz. 502 SISA overzichten
          1. Blz. 503 SISA bijlage
        7. Blz. 504 Taakvelden overzicht
          1. Blz. 505 Lasten per taakveld
          2. Blz. 506 Baten per taakveld
        8. Blz. 507 Controle verklaring
          1. Blz. 508 Controle verklaring
      21. Blz. 509 Bijlagen
        1. Blz. 510 Bijlage I: Verstrekte subsidies
          1. Blz. 511 Verstrekte subsidiebedragen
          2. Blz. 512 Per subsidieregeling
        2. Blz. 513 Bijlage II: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 514 Bijlage II: Lijst met afkortingen
        3. Blz. 515 Bijlage |||: Lijst met financiële begrippen
          1. Blz. 516 Bijlage |||: Lijst met financiële begrippen
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap