-
Blz. 1
Jaarstukken 2021
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Voorwoord
-
Blz. 4
Voorwoord
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Jaarverslag
-
Blz. 8
Jaarrekening
-
Blz. 9
Controle verklaring
-
Blz. 10
Bijlagen
-
Blz. 11
Jaarrekening op hoofdlijnen
-
Blz. 12
Inleiding
-
Blz. 13
Resultaat jaarrekening
-
Blz. 14
Schuldpositie
-
Blz. 15
Weerstandsvermogen
-
Blz. 16
Woonlasten
-
Blz. 17
Corona virus
-
Blz. 18
Bestemmingsvoorstel
-
Blz. 19
Overzicht Baten en Lasten
-
Blz. 20
Toelichting resultaat
-
Blz. 21
Gemeentefondsuitkering
-
Blz. 22
Investeringskredieten (exclusief grondexploitatie)
-
Blz. 23
Lokale heffingen
-
Blz. 24
Reserves
-
Blz. 25
Jaarrekening 2021 in één oogopslag
-
Blz. 26
Jaarrekening in één oogopslag.
-
Blz. 27
Kerngegevens
-
Blz. 28
Kerngegevens
-
Blz. 29
Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
-
Blz. 30
Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
-
Blz. 31
Taakvelden
-
Blz. 32
Beleidsnota's
-
Blz. 33
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 34
Doelstellingen
-
Blz. 35
Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
-
Blz. 36
Gast van de raad
-
Blz. 37
Vernieuwing inloopspreekuur
-
Blz. 38
Contacten met scholen
-
Blz. 39
Gebruik van sociale media
-
Blz. 40
Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
-
Blz. 41
Dichtbij besturen
-
Blz. 42
Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
-
Blz. 43
Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
-
Blz. 44
Versterken betrokkenheid grote kernen
-
Blz. 45
Werken met de omgevingsvisie
-
Blz. 46
Beleidsplan (digitale) dienstverlening
-
Blz. 47
Uitvoeren landelijk programma digitalisering
-
Blz. 48
Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
-
Blz. 49
Spelregels en maatwerk
-
Blz. 50
B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
-
Blz. 51
Klanttevredenheid publiekszaken
-
Blz. 52
Kanaalsturing
-
Blz. 53
Een actief communicatiebeleid
-
Blz. 54
Aandacht voor participatie van inwoners
-
Blz. 55
Een begrijpelijke en toegankelijke website
-
Blz. 56
Een professionele en actieve inzet van sociale media
-
Blz. 57
Het gebruik van heldere taal door medewerkers
-
Blz. 58
Wij kiezen bewust voor een crossmediale aanpak
-
Blz. 59
Communicatie als drager bij belangrijke projecten
-
Blz. 60
Indicatoren
-
Blz. 61
Beleidsindicatoren
-
Blz. 62
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 63
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 64
Programma 1 | Veiligheid
-
Blz. 65
Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 66
Taakvelden
-
Blz. 67
Beleidsnota's
-
Blz. 68
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 69
Doelstellingen
-
Blz. 70
De aanpak van ondermijnende criminaliteit
-
Blz. 71
Volgen ontwikkelingen
-
Blz. 72
Ketensamenwerking
-
Blz. 73
Lokaal verbinden en betrokkenheid bij brandveiligheid
-
Blz. 74
Betrokkenheid
-
Blz. 75
Ontwikkelingen volgen
-
Blz. 76
Opstellen uitvoeringsprogramma’s
-
Blz. 77
De aanpak van diefstal, met een accent op cybercrime
-
Blz. 78
Uitvoeringsplan opstellen
-
Blz. 79
Het verbinden van zorg en veiligheid voor een veilige woon- en leefomgeving
-
Blz. 80
Implementeren persoonsgerichte aanpak
-
Blz. 81
Verbinden zorg en veiligheid
-
Blz. 82
Verkeersveiligheid en stimuleren van wenselijk verkeersgedrag
-
Blz. 83
Faciliteren verkeerswerkgroepen
-
Blz. 84
Manifest Verkeersveiligheid
-
Blz. 85
Inzicht krijgen in locaties waar te hard gereden wordt
-
Blz. 86
Acties organiseren op locaties waar te hard gereden wordt
-
Blz. 87
Beleidsindicatoren
-
Blz. 88
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 89
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 90
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 91
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 92
Taakvelden
-
Blz. 93
Beleidsnota's
-
Blz. 94
Doelstellingen
-
Blz. 95
Notitie veilig landbouwverkeer
-
Blz. 96
Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
-
Blz. 97
Overleg met de agrarische sector en de bewoners
-
Blz. 98
Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
-
Blz. 99
Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
-
Blz. 100
Project herinrichting De Blesse
-
Blz. 101
Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
-
Blz. 102
Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
-
Blz. 103
Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
-
Blz. 104
Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
-
Blz. 105
Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
-
Blz. 106
Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
-
Blz. 107
Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
-
Blz. 108
Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
-
Blz. 109
Fietspad langs de Linde
-
Blz. 110
Grond aankopen voor fase 3
-
Blz. 111
Uitvoering van fase 2
-
Blz. 112
Verbetering van het fietspad langs de Linde
-
Blz. 113
Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost Friesland
-
Blz. 114
Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
-
Blz. 115
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 116
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 117
Programma 3 | Economie
-
Blz. 118
Programma 3 | Economie
-
Blz. 119
Taakvelden
-
Blz. 120
Beleidsnota's
-
Blz. 121
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 122
Doelstellingen
-
Blz. 123
Aanpak versterken lokale economie
-
Blz. 124
Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
-
Blz. 125
Intensiveren bedrijfscontacten
-
Blz. 126
Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
-
Blz. 127
Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
-
Blz. 128
Versterken (kern-) winkelstructuur Wolvega
-
Blz. 129
Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
-
Blz. 130
Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
-
Blz. 131
Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
-
Blz. 132
Bijdrage aan centrummanager
-
Blz. 133
Breedband in het buitengebied
-
Blz. 134
In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
-
Blz. 135
Beleidsindicatoren
-
Blz. 136
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 137
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 138
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 139
Programma 4 | Onderwijs
-
Blz. 140
Taakvelden
-
Blz. 141
Beleidsnota's
-
Blz. 142
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 143
Doelstellingen
-
Blz. 144
Goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
-
Blz. 145
Leerplicht
-
Blz. 146
Passend onderwijs
-
Blz. 147
Leerlingenvervoer
-
Blz. 148
Brede school
-
Blz. 149
Kinderopvang en Peuteropvang
-
Blz. 150
Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
-
Blz. 151
Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
-
Blz. 152
Openbaar onderwijs
-
Blz. 153
Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
-
Blz. 154
Beleidsindicatoren
-
Blz. 155
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 156
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 157
Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 158
Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 159
Taakvelden
-
Blz. 160
Beleidsnota's
-
Blz. 161
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 162
Doelstellingen
-
Blz. 163
Sport en bewegen
-
Blz. 164
Lokaal akkoord sport en bewegen
-
Blz. 165
Beweegteam Weststellingwerf
-
Blz. 166
Sport in verbinding met Sociaal domein
-
Blz. 167
Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
-
Blz. 168
Muziekonderwijs
-
Blz. 169
Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
-
Blz. 170
Toeristisch Investeringsfonds
-
Blz. 171
Beleidsindicatoren
-
Blz. 172
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 173
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 174
Programma 6 | Sociaal domein
-
Blz. 175
Programma 6 | Sociaal domein
-
Blz. 176
Taakvelden
-
Blz. 177
Beleidsnota's
-
Blz. 178
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 179
Doelstellingen
-
Blz. 180
Toegang Sociaal domein
-
Blz. 181
Monitoring
-
Blz. 182
Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
-
Blz. 183
Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
-
Blz. 184
Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
-
Blz. 185
Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
-
Blz. 186
Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
-
Blz. 187
Ontwikkelen collectieve voorzieningen
-
Blz. 188
Transformatie Sociaal domein
-
Blz. 189
Ontwikkelen algemene en collectieve voorzieningen
-
Blz. 190
Maatschappelijke voorzieningen
-
Blz. 191
Onderzoek naar maatschappelijke voorzieningen
-
Blz. 192
Prestatieovereenkomst Harten 10
-
Blz. 193
Herijken Welzijnswerk
-
Blz. 194
Gebiedsteam
-
Blz. 195
Monitoring van de opdracht zorgen voor de zorgzame samenleving
-
Blz. 196
Ondersteuning initiatieven wijken en dorpen
-
Blz. 197
Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
-
Blz. 198
Ondersteunen doelgroep
-
Blz. 199
Ontwikkelen integrale aanpak
-
Blz. 200
Pilot met de bibliotheek
-
Blz. 201
Grip krijgen op de jeugdhulp
-
Blz. 202
Controle op jeugdhulp
-
Blz. 203
Preventie op jeugdhulp
-
Blz. 204
Toegang naar jeugdhulp
-
Blz. 205
Grip krijgen op de Wmo
-
Blz. 206
Maatregelenpakket Wmo
-
Blz. 207
Maatwerk
-
Blz. 208
Versterken ketensamenwerking jeugd
-
Blz. 209
Kansrijke start
-
Blz. 210
Preventieve werkwijze scholen
-
Blz. 211
Versterken ketensamenwerking ouderen
-
Blz. 212
Uitvoering geven aan het 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen'
-
Blz. 213
Bestemming Noordwolde
-
Blz. 214
Afronden fase 5
-
Blz. 215
Opzet fase 6 (2021-2023)
-
Blz. 216
Samenwerking met dorp versterken
-
Blz. 217
Beleidsindicatoren
-
Blz. 218
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 219
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 220
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 221
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 222
Taakvelden
-
Blz. 223
Beleidsnota's
-
Blz. 224
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 225
Doelstellingen
-
Blz. 226
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
-
Blz. 227
Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
-
Blz. 228
Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
-
Blz. 229
Geven van het goede voorbeeld
-
Blz. 230
Borgen Vitale Regio Noordwolde
-
Blz. 231
Werken met positieve gezondheid
-
Blz. 232
Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
-
Blz. 233
Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
-
Blz. 234
Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
-
Blz. 235
Uitvoeren en evalueren uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
-
Blz. 236
Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
-
Blz. 237
Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
-
Blz. 238
Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
-
Blz. 239
Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
-
Blz. 240
Programmapijler Circulaire Economie
-
Blz. 241
Programmapijler Energietransitie
-
Blz. 242
Programmapijler Klimaat-Robuust
-
Blz. 243
Programmapijler Communicatie & Samenwerken
-
Blz. 244
Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
-
Blz. 245
Strategienota Grondstoffenbeleid Weststellingwerf
-
Blz. 246
Beleidsindicatoren
-
Blz. 247
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 248
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 249
Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 250
Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 251
Taakvelden
-
Blz. 252
Beleidsnota's
-
Blz. 253
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 254
Doelstellingen
-
Blz. 255
Lindewijk deelgebied 2
-
Blz. 256
Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
-
Blz. 257
In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
-
Blz. 258
De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
-
Blz. 259
Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
-
Blz. 260
De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
-
Blz. 261
Rottige Meente
-
Blz. 262
Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
-
Blz. 263
Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
-
Blz. 264
In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
-
Blz. 265
In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
-
Blz. 266
Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
-
Blz. 267
Uitwerken omgevingsvisie
-
Blz. 268
Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
-
Blz. 269
Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
-
Blz. 270
Model opstellen voor een maatschappelijk contract
-
Blz. 271
Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
-
Blz. 272
Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
-
Blz. 273
Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend te maken
-
Blz. 274
Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
-
Blz. 275
Implementatie omgevingswet
-
Blz. 276
Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
-
Blz. 277
Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
-
Blz. 278
Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
-
Blz. 279
Beleidsindicatoren
-
Blz. 280
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 281
Toelichting - Wat mag het kosten
-
Blz. 282
Overzicht | algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 283
Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 284
Taakvelden
-
Blz. 285
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
-
Blz. 286
Doelstellingen
-
Blz. 287
P&C cyclus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
-
Blz. 288
Sturing op deze doelen via de reguliere P&C cyclus (begroting, voorjaarsnota, najaarsnota en jaarrekening)
-
Blz. 289
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 290
Toelichting
-
Blz. 291
Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
-
Blz. 292
Overzicht kosten overhead
-
Blz. 293
Overhead kosten
-
Blz. 294
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 295
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 296
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 297
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 298
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 299
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 300
Paragrafen
-
Blz. 301
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 302
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 303
Inleiding
-
Blz. 304
Tarievenbeleid 2021
-
Blz. 305
Tabel opbrengst belangrijkste heffingen
-
Blz. 306
Totaalopbrengst van de belangrijkste heffingen
-
Blz. 307
Begraafplaatsen
-
Blz. 308
Kwijtschelding
-
Blz. 309
Gemeentelijke woonlasten
-
Blz. 310
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 311
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 312
Inleiding
-
Blz. 313
Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
-
Blz. 314
Inventarisatie weerstandscapaciteit
-
Blz. 315
Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
-
Blz. 316
Weerstandsvermogen
-
Blz. 317
Kengetallen
-
Blz. 318
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 319
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
-
Blz. 320
Beleidsnota's
-
Blz. 321
Inleiding
-
Blz. 322
Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
-
Blz. 323
Wegen
-
Blz. 324
Groen
-
Blz. 325
Bruggen, waterwegen en kades
-
Blz. 326
Openbare verlichting
-
Blz. 327
Riolering
-
Blz. 328
Tractiemiddelen
-
Blz. 329
Gebouwen
-
Blz. 330
Beschikbare middelen voor het onderhoud
-
Blz. 331
Paragraaf Financiering
-
Blz. 332
Paragraaf Financiering
-
Blz. 333
Inleiding
-
Blz. 334
De uitgangspunten
-
Blz. 335
Risicobeheer
-
Blz. 336
Kasgeldlimiet
-
Blz. 337
Renterisicobeheer
-
Blz. 338
Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
-
Blz. 339
Gemeentefinanciering
-
Blz. 340
Leningenportefeuille
-
Blz. 341
Financieringsbehoefte
-
Blz. 342
Rentekosten en renteopbrengsten verbonden aan de financieringsfunctie
-
Blz. 343
EMU saldo
-
Blz. 344
Overige ontwikkelingen
-
Blz. 345
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 346
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 347
Informatieveiligheid en privacy
-
Blz. 348
Rechtmatigheid
-
Blz. 349
Rechtmatigheidsverantwoording
-
Blz. 350
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 351
Uitvoering Human Resources Management (HRM)
-
Blz. 352
Paragraaf OWO-samenwerking
-
Blz. 353
Paragraaf OWO-samenwerking
-
Blz. 354
Inleiding
-
Blz. 355
Algemeen
-
Blz. 356
Topprioriteiten
-
Blz. 357
Paragraaf Verbonden Partijen
-
Blz. 358
Paragraaf Verbonden Partijen
-
Blz. 359
Inleiding
-
Blz. 360
Visie op verbonden partijen
-
Blz. 361
Zeggenschap in de praktijk
-
Blz. 362
Financieel belang
-
Blz. 363
Beleidsontwikkelingen enkele samenwerkingsverbanden
-
Blz. 364
Overzicht verbonden partijen
-
Blz. 365
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 366
Paragraaf grondbeleid
-
Blz. 367
Algemeen
-
Blz. 368
Parameters
-
Blz. 369
Marketing
-
Blz. 370
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 371
Bouwgrond in exploitatie (BIE)
-
Blz. 372
Boekwaarde bouwgronden
-
Blz. 373
Paragraaf Regiodeal Zuidoost Friesland
-
Blz. 374
Paragraaf Regiodeal Zuidoost Friesland
-
Blz. 375
Algemeen
-
Blz. 376
Financieel
-
Blz. 377
Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
-
Blz. 378
Dynamisch investeringsprogramma
-
Blz. 379
Inleiding
-
Blz. 380
Dynamische investeringskalender
-
Blz. 381
Toelichting op Dynamische investeringskalender
-
Blz. 382
Paragraaf Gevolgen corona
-
Blz. 383
Inleiding
-
Blz. 384
Wat heeft de gemeente gedaan?
-
Blz. 385
Financiële impact
-
Blz. 386
1. Cluster specifiek betreft die onderdelen die specifiek worden gecompenseerd door het Rijk
-
Blz. 387
2. Cluster generiek betreft die onderdelen die gecompenseerd worden vanuit het Gemeentefonds, algemeen dekkingsmiddel
-
Blz. 388
3. Cluster inkomstenderving betreft overige inkomsten die wij niet hebben kunnen innen
-
Blz. 389
Tabel geldstromen corona in Weststellingwerf
-
Blz. 390
Vooruitblik naar 2022
-
Blz. 391
Jaarrekening - Balans per 31 december 2021
-
Blz. 392
Balans per 31 december 2021
-
Blz. 393
Uitgebreide balans activa
-
Blz. 394
Uitgebreide balans passiva
-
Blz. 395
Toelichting op de balans per 31 december 2021
-
Blz. 396
Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
-
Blz. 397
Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
-
Blz. 398
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
-
Blz. 399
Vaste activa
-
Blz. 400
Vlottende activa
-
Blz. 401
Vaste passiva
-
Blz. 402
Vlottende passiva
-
Blz. 403
Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 404
Toelichting op de activa
-
Blz. 405
Vaste activa
-
Blz. 406
Immateriële vaste activa
-
Blz. 407
Materiële vaste activa
-
Blz. 408
Investeringen
-
Blz. 409
Financiële vaste activa
-
Blz. 410
Kapitaalverstrekkingen
-
Blz. 411
Verstrekte leningen
-
Blz. 412
Vlottende activa
-
Blz. 413
Voorraden
-
Blz. 414
Boekwaarden grondexploitaties
-
Blz. 415
Grondexploitaties prognose
-
Blz. 416
Uitzettingen < 1 jaar
-
Blz. 417
Liquide middelen
-
Blz. 418
Overlopende activa
-
Blz. 419
Toelichting op de passiva
-
Blz. 420
Vaste passiva
-
Blz. 421
Eigen vermogen
-
Blz. 422
Reserves
-
Blz. 423
Voorzieningen
-
Blz. 424
Vaste schuld
-
Blz. 425
Vlottende passiva
-
Blz. 426
Overlopende passiva
-
Blz. 427
Vooruit ontvangen doeluitkeringen
-
Blz. 428
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
-
Blz. 429
Jaarrekening - Overzicht van baten en lasten
-
Blz. 430
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 431
Overzicht baten en lasten
-
Blz. 432
Programma 0 Bestuur en Ondersteuning
-
Blz. 433
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 434
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 435
Investeringen
-
Blz. 436
Toelichting op investeringen
-
Blz. 437
Programma 1 Veiligheid
-
Blz. 438
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 439
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 440
Programma 2 Verkeer, Vervoer en Waterstaat
-
Blz. 441
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 442
Toelichting hoeveel heeft het gekost
-
Blz. 443
Investeringen
-
Blz. 444
Toelichting op investeringen
-
Blz. 445
Programma 3 Economie
-
Blz. 446
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 447
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 448
Programma 4 Onderwijs
-
Blz. 449
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 450
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 451
Programma 5 Sport, Cultuur en Recreatie
-
Blz. 452
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 453
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 454
Investeringen
-
Blz. 455
Toelichting op investeringen
-
Blz. 456
Programma 6 Sociaal domein
-
Blz. 457
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 458
Toelichting op totaal tabel
-
Blz. 459
Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
-
Blz. 460
Toelichting lasten hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 461
Baten, gegroepeerd naar beleidsveld baten
-
Blz. 462
Toelichting baten
-
Blz. 463
Programma 7 Volksgezondheid en Milieu
-
Blz. 464
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 465
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 466
Investeringen
-
Blz. 467
Toelichting op investeringen
-
Blz. 468
Programma 8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
-
Blz. 469
Hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 470
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
-
Blz. 471
Investeringen
-
Blz. 472
Toelichting op investeringen
-
Blz. 473
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 474
Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 475
Toelichting
-
Blz. 476
Overzicht kosten overhead
-
Blz. 477
Overzicht kosten overhead
-
Blz. 478
Investeringen
-
Blz. 479
Toelichting op investeringen
-
Blz. 480
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 481
Vennootschapsbelasting
-
Blz. 482
Onvoorziene uitgaven
-
Blz. 483
Tabel onvoorziene uitgaven
-
Blz. 484
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 485
Begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 486
Tabel begrotingsrechtmatigheid
-
Blz. 487
Toelichting op de tabel begrotingsoverschrijding
-
Blz. 488
Jaarrekening - overig
-
Blz. 489
Overzicht incidentele budgetten
-
Blz. 490
Incidentele Baten
-
Blz. 491
Incidentele Lasten
-
Blz. 492
Incidentele middelen van 2021 naar 2022
-
Blz. 493
Incidentele middelen 2021 beschikbaar te stellen in 2022
-
Blz. 494
Toelichting incidentele middelen 2020 beschikbaar te stellen in 2021
-
Blz. 495
Wet WNT
-
Blz. 496
Wet WNT
-
Blz. 497
Overzicht
-
Blz. 498
Schatkistbankieren
-
Blz. 499
Schatkistbankieren
-
Blz. 500
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SISA)
-
Blz. 501
Wat is SISA
-
Blz. 502
SISA overzichten
-
Blz. 503
SISA bijlage
-
Blz. 504
Taakvelden overzicht
-
Blz. 505
Lasten per taakveld
-
Blz. 506
Baten per taakveld
-
Blz. 507
Controle verklaring
-
Blz. 508
Controle verklaring
-
Blz. 509
Bijlagen
-
Blz. 510
Bijlage I: Verstrekte subsidies
-
Blz. 511
Verstrekte subsidiebedragen
-
Blz. 512
Per subsidieregeling
-
Blz. 513
Bijlage II: Lijst met afkortingen
-
Blz. 514
Bijlage II: Lijst met afkortingen
-
Blz. 515
Bijlage |||: Lijst met financiële begrippen
-
Blz. 516
Bijlage |||: Lijst met financiële begrippen
-
Activiteiten
-
Overzicht
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap