Sitemap

  1. Blz. 1 Jaarstukken 2022
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Jaarverslag
        3. Blz. 8 Jaarrekening
        4. Blz. 9 Controle verklaring
        5. Blz. 10 Bijlagen
      3. Blz. 11 Jaarrekening op hoofdlijnen
        1. Blz. 12 Inleiding
        2. Blz. 13 Resultaat jaarrekening
        3. Blz. 14 Schuldpositie
        4. Blz. 15 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 16 Woonlasten
        6. Blz. 17 Corona virus
        7. Blz. 18 Bestemmingsvoorstel
        8. Blz. 19 Overzicht Baten en Lasten
        9. Blz. 20 Structureel en incidenteel saldo
        10. Blz. 21 Toelichting resultaat
        11. Blz. 22 Investeringskredieten (exclusief grondexploitatie)
        12. Blz. 23 Gemeentefondsuitkering
        13. Blz. 24 Lokale heffingen
        14. Blz. 25 Reserves
      4. Blz. 26 Jaarrekening 2022 in één oogopslag
        1. Blz. 27 Jaarrekening in één oogopslag
      5. Blz. 28 Kerngegevens
        1. Blz. 29 Kerngegevens
      6. Blz. 30 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 31 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 32 Taakvelden
        3. Blz. 33 Beleidsnota's
        4. Blz. 34 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 35 Doelstellingen
          1. Blz. 36 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
            1. Blz. 37 Gebruik van sociale media
            2. Blz. 38 Contacten met scholen
            3. Blz. 39 Gast van de raad
          2. Blz. 40 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 41 Dichtbij besturen
            2. Blz. 42 Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
            3. Blz. 43 Ondersteunen van initiatieven
            4. Blz. 44 Werken met de omgevingsvisie
          3. Blz. 45 Beleidsplan dienstverlening
            1. Blz. 46 B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
            2. Blz. 47 Kanaalsturing
            3. Blz. 48 Klanttevredenheid publiekszaken
            4. Blz. 49 Spelregels en maatwerk
            5. Blz. 50 Uitvoeren landelijk programma digitalisering
            6. Blz. 51 Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
          4. Blz. 52 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 53 Aandacht voor participatie van inwoners
            2. Blz. 54 Communicatie als drager bij belangrijke projecten
            3. Blz. 55 Een begrijpelijke en toegankelijke website
            4. Blz. 56 Een professionele en actieve inzet van sociale media
            5. Blz. 57 Het gebruik van heldere taal door medewerkers
            6. Blz. 58 Wij kiezen bewust voor een crossmediale aanpak
        6. Blz. 59 Indicatoren
        7. Blz. 60 Beleidsindicatoren
        8. Blz. 61 Hoeveel heeft het gekost?
      7. Blz. 62 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 63 Programma 1 Veiligheid
        2. Blz. 64 Taakvelden
        3. Blz. 65 Beleidsnota's
        4. Blz. 66 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 67 Doelstellingen
          1. Blz. 68 Beleidsplan integrale veiligheid
            1. Blz. 69 De aanpak van ondermijnende criminaliteit verbeteren.
            2. Blz. 70 De aanpak van diefstal, met een accent op cybercrime.
            3. Blz. 71 Het verbinden van zorg en veiligheid voor een veilige woon- en leefomgeving.
            4. Blz. 72 Het stimuleren wenselijk verkeersgedrag door in te zetten op bewustwording (preventie).
            5. Blz. 73 Lokale verbinding en betrokkenheid bij brandveiligheid.
        6. Blz. 74 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 75 Toelichting - Wat mag het kosten
      8. Blz. 76 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 77 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 78 Taakvelden
        3. Blz. 79 Beleidsnota's
        4. Blz. 80 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 81 Doelstellingen
          1. Blz. 82 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
            1. Blz. 83 Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
          2. Blz. 84 Project herinrichting De Blesse
            1. Blz. 85 Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
            2. Blz. 86 Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
          3. Blz. 87 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
            1. Blz. 88 Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
            2. Blz. 89 Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
            3. Blz. 90 Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
          4. Blz. 91 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
            1. Blz. 92 Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
          5. Blz. 93 Fietspad langs de Linde
            1. Blz. 94 Grond aankopen voor fase 3
            2. Blz. 95 Uitvoering van fase 2
            3. Blz. 96 Verbetering van het fietspad langs de Linde
          6. Blz. 97 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost Friesland
            1. Blz. 98 Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
        6. Blz. 99 Toelichting - Wat mag het kosten
      9. Blz. 100 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 101 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 102 Taakvelden
        3. Blz. 103 Beleidsnota's
        4. Blz. 104 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 105 Doelstellingen
          1. Blz. 106 Aanpak versterken lokale economie
            1. Blz. 107 Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
            2. Blz. 108 Intensiveren bedrijfscontacten
            3. Blz. 109 Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
            4. Blz. 110 Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
          2. Blz. 111 Versterken (kern-) winkelstructuur Wolvega
            1. Blz. 112 Bijdrage aan centrummanager
            2. Blz. 113 Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
            3. Blz. 114 Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
            4. Blz. 115 Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
        6. Blz. 116 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
      10. Blz. 117 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 118 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 119 Taakvelden
        3. Blz. 120 Beleidsnota's
        4. Blz. 121 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 122 Doelstellingen
          1. Blz. 123 Goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 124 Kinderopvang en Peuteropvang
            2. Blz. 125 Passend onderwijs
            3. Blz. 126 Onderwijsachterstandenbeleid
            4. Blz. 127 Leerplicht
            5. Blz. 128 Leerlingenvervoer
          2. Blz. 129 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 130 Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
          3. Blz. 131 Openbaar onderwijs
            1. Blz. 132 Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
        6. Blz. 133 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 134 Toelichting - Wat mag het kosten
      11. Blz. 135 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 136 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 137 Taakvelden
        3. Blz. 138 Beleidsnota's
        4. Blz. 139 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 140 Doelstellingen
          1. Blz. 141 Sport en bewegen
            1. Blz. 142 Beweegteam Weststellingwerf
            2. Blz. 143 Lokaal akkoord sport en bewegen
            3. Blz. 144 Sport in verbinding met Sociaal domein
          2. Blz. 145 Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
            1. Blz. 146 Muziekonderwijs
          3. Blz. 147 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 148 Toeristisch Investeringsfonds
        6. Blz. 149 Toelichting - Wat mag het kosten
      12. Blz. 150 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 151 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 152 Taakvelden
        3. Blz. 153 Beleidsnota's
        4. Blz. 154 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 155 Doelstellingen
          1. Blz. 156 Toegang Sociaal domein
            1. Blz. 157 Cliënttevredenheidsonderzoek
          2. Blz. 158 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
            1. Blz. 159 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
          3. Blz. 160 Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
            1. Blz. 161 Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
            2. Blz. 162 Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
            3. Blz. 163 Ontwikkelen collectieve voorzieningen
          4. Blz. 164 Transformatie Sociaal domein
            1. Blz. 165 Ontwikkelen algemene en collectieve voorzieningen
          5. Blz. 166 Maatschappelijke voorzieningen
            1. Blz. 167 Dorpshuizen
            2. Blz. 168 Ondersteuning corona
          6. Blz. 169 Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
            1. Blz. 170 Ondersteunen doelgroep
            2. Blz. 171 Ontwikkelen integrale aanpak
            3. Blz. 172 Vroegsignalering en nazorg bij schulden
          7. Blz. 173 Grip krijgen op de jeugdhulp
            1. Blz. 174 Controle op jeugdhulp
            2. Blz. 175 Preventie op jeugdhulp
            3. Blz. 176 Toegang naar jeugdhulp
          8. Blz. 177 Grip krijgen op de Wmo
            1. Blz. 178 Aan de slag met WMO
          9. Blz. 179 Versterken ketensamenwerking jeugd
            1. Blz. 180 Kansrijke start
            2. Blz. 181 Preventieve werkwijze scholen
          10. Blz. 182 Versterken ketensamenwerking ouderen
            1. Blz. 183 Aan de slag met het versterken van de ketensamenwerking ouderen
          11. Blz. 184 Bestemming Noordwolde
            1. Blz. 185 Opzet fase 6 (2021-2023)
            2. Blz. 186 Samenwerking met dorp versterken
        6. Blz. 187 Toelichting - Wat mag het kosten
      13. Blz. 188 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 189 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 190 Taakvelden
        3. Blz. 191 Beleidsnota's
        4. Blz. 192 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 193 Doelstellingen
          1. Blz. 194 Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
            1. Blz. 195 Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
            2. Blz. 196 Geven van het goede voorbeeld
            3. Blz. 197 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
            4. Blz. 198 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
            5. Blz. 199 Werken met positieve gezondheid
            6. Blz. 200 Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
          2. Blz. 201 Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
          3. Blz. 202 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 203 Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
            2. Blz. 204 Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
          4. Blz. 205 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 206 Programmapijler Circulaire Economie
            2. Blz. 207 Programmapijler Communicatie & Samenwerken
            3. Blz. 208 Programmapijler Energietransitie
            4. Blz. 209 Programmapijler Klimaat-Robuust
          5. Blz. 210 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 211 Strategienota Grondstoffenbeleid Weststellingwerf
        6. Blz. 212 Toelichting - Wat mag het kosten
      14. Blz. 213 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 214 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 215 Taakvelden
        3. Blz. 216 Beleidsnota's
        4. Blz. 217 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 218 Doelstellingen
          1. Blz. 219 Lindewijk deelgebied 2
            1. Blz. 220 De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
            2. Blz. 221 De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
            3. Blz. 222 Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
            4. Blz. 223 Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
          2. Blz. 224 Rottige Meente
            1. Blz. 225 Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
            2. Blz. 226 Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
            3. Blz. 227 In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
          3. Blz. 228 Uitwerken omgevingsvisie
            1. Blz. 229 Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
            2. Blz. 230 Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
            3. Blz. 231 Model opstellen voor een maatschappelijk contract
            4. Blz. 232 Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
            5. Blz. 233 Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
            6. Blz. 234 Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend te maken
            7. Blz. 235 Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
          4. Blz. 236 Implementatie omgevingswet
            1. Blz. 237 Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
            2. Blz. 238 Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
            3. Blz. 239 Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
        6. Blz. 240 Toelichting - Wat mag het kosten
      15. Blz. 241 Overzicht | algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 242 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 243 Taakvelden
        3. Blz. 244 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        4. Blz. 245 Doelstellingen
          1. Blz. 246 P&C cyclus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
            1. Blz. 247 Sturen via de reguliere P&C cyclus
        5. Blz. 248 Toelichting
      16. Blz. 249 Overhead, Vennootschapsbelasting en Overige baten en lasten
        1. Blz. 250 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 251 Overhead kosten
        2. Blz. 252 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 253 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 254 Overige baten en lasten
          1. Blz. 255 Onvoorziene uitgaven
      17. Blz. 256 Paragrafen
        1. Blz. 257 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 258 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 259 Inleiding
          3. Blz. 260 Tarievenbeleid 2022
          4. Blz. 261 Tabel opbrengst belangrijkste heffingen
          5. Blz. 262 Totaalopbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 263 Begraafplaatsen
          7. Blz. 264 Kwijtschelding
          8. Blz. 265 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 266 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 267 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 268 Inleiding
          3. Blz. 269 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 270 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 271 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 272 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 273 Toelichting weerstandsvermogen
          8. Blz. 274 Kengetallen
        3. Blz. 275 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 276 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 277 Beleidsnota's
          3. Blz. 278 Inleiding
          4. Blz. 279 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 280 Wegen
          6. Blz. 281 Groen
          7. Blz. 282 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 283 Openbare verlichting
          9. Blz. 284 Riolering
          10. Blz. 285 Tractiemiddelen
          11. Blz. 286 Gebouwen
        4. Blz. 287 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 288 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 289 Inleiding
          3. Blz. 290 De uitgangspunten
          4. Blz. 291 Risicobeheer
          5. Blz. 292 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 293 Renterisicobeheer
          7. Blz. 294 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 295 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 296 Leningenportefeuille
          10. Blz. 297 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 298 Rentekosten en renteopbrengsten verbonden aan de financieringsfunctie
          12. Blz. 299 EMU saldo
          13. Blz. 300 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 301 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 302 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 303 Privacy en informatieveiligheid
          3. Blz. 304 Rechtmatigheid
          4. Blz. 305 Rechtmatigheidsverantwoording
          5. Blz. 306 Organisatieontwikkeling
          6. Blz. 307 Continuïteit
          7. Blz. 308 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 309 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 310 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 311 Inleiding
          3. Blz. 312 Algemeen
          4. Blz. 313 Topprioriteiten
        7. Blz. 314 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 315 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 316 Inleiding
          3. Blz. 317 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 318 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 319 Financieel belang
          6. Blz. 320 Beleidsontwikkelingen enkele samenwerkingsverbanden
          7. Blz. 321 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 322 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 323 Paragraaf grondbeleid
          2. Blz. 324 Algemeen
          3. Blz. 325 Parameters
          4. Blz. 326 Marketing
          5. Blz. 327 Vennootschapsbelasting
          6. Blz. 328 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          7. Blz. 329 Boekwaarde bouwgronden
        9. Blz. 330 Paragraaf Regiodeal Zuidoost Friesland
          1. Blz. 331 Paragraaf Regiodeal Zuidoost Friesland
          2. Blz. 332 Algemeen
          3. Blz. 333 Financieel
        10. Blz. 334 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          1. Blz. 335 Dynamisch investeringsprogramma
          2. Blz. 336 Inleiding
          3. Blz. 337 Dynamische investeringskalender
          4. Blz. 338 Toelichting op Dynamische investeringskalender
        11. Blz. 339 Paragraaf Gevolgen corona
          1. Blz. 340 Inleiding
          2. Blz. 341 Wat heeft de gemeente gedaan?
          3. Blz. 342 Financiële impact
          4. Blz. 343 1. Cluster specifiek betreft die onderdelen die specifiek worden gecompenseerd door het Rijk
          5. Blz. 344 2. Cluster generiek betreft die onderdelen die gecompenseerd worden vanuit het Gemeentefonds, algemeen dekkingsmiddel
          6. Blz. 345 3. Cluster inkomstenderving betreft overige inkomsten die wij niet hebben kunnen innen
          7. Blz. 346 Tabel geldstromen corona in Weststellingwerf
          8. Blz. 347 Afwikkeling coronabudget
        12. Blz. 348 Paragraaf Wet open overheid (Woo)
          1. Blz. 349 Inleiding
          2. Blz. 350 Wat hebben we gedaan?
      18. Blz. 351 Jaarrekening - Balans per 31 december 2022
        1. Blz. 352 Balans per 31 december 2022
        2. Blz. 353 Uitgebreide balans activa
        3. Blz. 354 Uitgebreide balans passiva
        4. Blz. 355 Toelichting op de balans per 31 december 2022
        5. Blz. 356 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
          1. Blz. 357 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
          2. Blz. 358 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 359 Vaste activa
          4. Blz. 360 Vlottende activa
          5. Blz. 361 Vaste passiva
          6. Blz. 362 Vlottende passiva
          7. Blz. 363 Overzicht van baten en lasten
        6. Blz. 364 Toelichting op de activa
          1. Blz. 365 Vaste activa
          2. Blz. 366 Immateriële vaste activa
          3. Blz. 367 Materiële vaste activa
          4. Blz. 368 Investeringen
          5. Blz. 369 Financiële vaste activa
          6. Blz. 370 Kapitaalverstrekkingen
          7. Blz. 371 Verstrekte leningen
          8. Blz. 372 Vlottende activa
          9. Blz. 373 Voorraden
          10. Blz. 374 Boekwaarden grondexploitaties
          11. Blz. 375 Grondexploitaties prognose
          12. Blz. 376 Uitzettingen < 1 jaar
          13. Blz. 377 Liquide middelen
          14. Blz. 378 Overlopende activa
          15. Blz. 379 Nog te ontvangen doeluitkeringen
          16. Blz. 380 Toelichting nog te ontvangen doeluitkeringen
        7. Blz. 381 Toelichting op de passiva
          1. Blz. 382 Vaste passiva
          2. Blz. 383 Eigen vermogen
          3. Blz. 384 Reserves
          4. Blz. 385 Voorzieningen
          5. Blz. 386 Vaste schuld
          6. Blz. 387 Vlottende passiva
          7. Blz. 388 Overlopende passiva
          8. Blz. 389 Vooruit ontvangen doeluitkeringen
          9. Blz. 390 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
      19. Blz. 391 Jaarrekening - Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 392 Overzicht baten en lasten
          1. Blz. 393 Overzicht baten en lasten
        2. Blz. 394 Programma 0 Bestuur en Ondersteuning
          1. Blz. 395 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 396 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 397 Investeringen
          4. Blz. 398 Toelichting op investeringen
        3. Blz. 399 Programma 1 Veiligheid
          1. Blz. 400 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 401 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        4. Blz. 402 Programma 2 Verkeer, Vervoer en Waterstaat
          1. Blz. 403 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 404 Toelichting hoeveel heeft het gekost
          3. Blz. 405 Investeringen
          4. Blz. 406 Toelichting op investeringen
        5. Blz. 407 Programma 3 Economie
          1. Blz. 408 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 409 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        6. Blz. 410 Programma 4 Onderwijs
          1. Blz. 411 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 412 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 413 Investeringen
          4. Blz. 414 Toelichting investeringen
        7. Blz. 415 Programma 5 Sport, Cultuur en Recreatie
          1. Blz. 416 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 417 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 418 Investeringen
          4. Blz. 419 Toelichting op investeringen
        8. Blz. 420 Programma 6 Sociaal domein
          1. Blz. 421 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 422 Toelichting op totaal tabel
          3. Blz. 423 Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
          4. Blz. 424 Toelichting lasten hoeveel heeft het gekost?
          5. Blz. 425 Baten, gegroepeerd naar beleidsveld baten
          6. Blz. 426 Toelichting baten
        9. Blz. 427 Programma 7 Volksgezondheid en Milieu
          1. Blz. 428 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 429 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 430 Investeringen
          4. Blz. 431 Toelichting op investeringen
        10. Blz. 432 Programma 8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
          1. Blz. 433 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 434 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 435 Investeringen
          4. Blz. 436 Toelichting op investeringen
        11. Blz. 437 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 438 Algemene dekkingsmiddelen
          2. Blz. 439 Toelichting
        12. Blz. 440 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 441 Overzicht kosten overhead
          2. Blz. 442 Investeringen
          3. Blz. 443 Toelichting op investeringen
        13. Blz. 444 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 445 Vennootschapsbelasting
        14. Blz. 446 Overige baten en lasten
          1. Blz. 447 Tabel overige baten en lasten
        15. Blz. 448 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 449 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 450 Tabel begrotingsrechtmatigheid
          3. Blz. 451 Toelichting op de tabel begrotingsoverschrijding
      20. Blz. 452 Jaarrekening - overig
        1. Blz. 453 Overzicht incidentele budgetten
          1. Blz. 454 Incidentele Baten
          2. Blz. 455 Incidentele Lasten
        2. Blz. 456 Incidentele middelen van 2022 naar 2023
          1. Blz. 457 Incidentele middelen 2022 beschikbaar te stellen in 2023
          2. Blz. 458 Toelichting incidentele middelen 2022 beschikbaar te stellen in 2023
        3. Blz. 459 Wet WNT
          1. Blz. 460 Wet WNT
          2. Blz. 461 Overzicht
        4. Blz. 462 Schatkistbankieren
          1. Blz. 463 Schatkistbankieren
        5. Blz. 464 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SISA)
          1. Blz. 465 Wat is SISA
        6. Blz. 466 SISA overzichten
          1. Blz. 467 SISA bijlage
        7. Blz. 468 Taakvelden overzicht
          1. Blz. 469 Lasten per taakveld
          2. Blz. 470 Baten per taakveld
        8. Blz. 471 Controle verklaring
          1. Blz. 472 Controle verklaring
      21. Blz. 473 Bijlagen
        1. Blz. 474 Bijlage 1: Beleidsindicatoren
          1. Blz. 475 Beleidsindicatoren
        2. Blz. 476 Bijlage 2: Verstrekte subsidies
          1. Blz. 477 Verstrekte subsidiebedragen
        3. Blz. 478 Bijlage 3: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 479 Bijlage II: Lijst met afkortingen
        4. Blz. 480 Bijlage 4: Lijst met financiële begrippen
          1. Blz. 481 Bijlage |||: Lijst met financiële begrippen
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap