Goede communicatie over het proces van een hulpaanvraag is belangrijk. Ook moeten we duidelijk zijn over de dienstverlening die inwoners kunnen verwachten.

In 2024 is het plan van aanpak voor het versterken van de uitvoering opgesteld. In 2025 voeren we dit plan uit. Over de zichtbaarheid en bereikbaarheid van het gebiedsteam maken we afspraken. Hierin gaat het onder andere over onze locaties en openingstijden. We geven aan wat er nodig is om de verwachte dienstverlening te kunnen bieden, om de uitgangspunten waar te kunnen maken. Ook geven we verder invulling aan het integraal werken en gebiedsgericht werken. Daar waar maatwerk nodig is, wordt dit ingezet. De relatie met de sociale basis wordt versterkt. In 2025 werken we in één systeem. Dit ondersteunt integraal werken in het gebiedsteam.

Er moet flexibiliteit zijn om in te spelen op veranderende omstandigheden en de toenemende vraag van de inwoners. Door maatwerk kunnen budgetten flexibel worden ingezet als dat nodig is.

In onze monitoring kijken we naar de ontwikkeling in inzet en kosten in het sociaal domein. Bij de inrichting van de kernapplicaties in 2024 is rekening gehouden met de behoefte aan management- en sturingsinformatie. Deze ontwikkeling van de monitoring gaat door in 2025. 

Om tevredenheid van onze doelgroep te meten onderzoeken we cliënttevredenheid.