Portefeuillehouder
André van de Nadort
Roelof Theun Hoen

Kwaliteit
Team communicatie hielp de interne organisatie om zo goed mogelijk te communiceren. Medewerkers kregen trainingen en tips om te schrijven in Heldere taal. Medewerkers zijn zich hierdoor meer bewust geworden van de openbaarheid van hun werk en teksten worden steeds begrijpelijker.

Online communicatie
In 2019 werkten we aan klantgerichtheid en toegankelijkheid van de website. Ook werkten we hard aan de digitalisering van formulieren. Het gebruik van de website steeg. In totaal kreeg de website in 2019 117.387 unieke bezoekers, 21% meer dan in 2018. Zij zorgden voor 210.827 (2018: 194.721) bezoeken aan de website en bekeken 663.079 (2018: 648.964) pagina’s. Steeds meer bezoekers gaan naar de website met hun mobiele telefoon: 46,1%, dat is 4,7% meer dan in 2018. Het aantal bezoekers via de computer daalde met 2,5% naar 45%. Het gebruik van de tablet daalde met 2,2% naar 8,9%.

Crossmediale aanpak
Voor een groot bereik zijn online en offline middelen ingezet. We plaatsten 225 nieuwsberichten op de website. De digitale nieuwsbrief met algemeen gemeentenieuws kwam 20 keer uit, de nieuwsbrief voor ondernemers kwam zeven keer uit en de nieuwsbrief van de dorpencoördinator kwam zes keer uit. De plannen om de wekelijkse bekendmakingen in de krant te integreren in de gemeentelijke informatiepagina Westwijzer zijn afhankelijk van de ontwikkelingen om het invoeren van de bekendmakingen te automatiseren. Dan pas kunnen we de Westwijzer wekelijks uitgeven. De verwachting is dat we dit in 2020 kunnen uitvoeren.