Meer
Publicatiedatum: 03-10-2017

Inhoud

Terug

1. Concerncommunicatie: een goede basis voor alle gemeentelijke communicatie

1. Concerncommunicatie: een goede basis voor alle gemeentelijke communicatie
Portefeuillehouder
Nadort André, van de

Kwaliteit
Team communicatie helpt de interne organisatie om zo goed mogelijk te communiceren. Een toolbox met handreikingen en tips helpt medewerkers om dat zelf al zo goed mogelijk te doen. We zorgen ervoor dat medewerkers zich meer bewust zijn van de openbaarheid van hun werk. Trainingen in samenwerking met HRM dragen bij aan begrijpelijk, transparant en foutloos schrijven.

Online communicatie en dienstverlening
We werken aan een klantgerichte en toegankelijke website. Door monitoring op toptaken vinden bezoekers op onze website snel wat ze zoeken. We zorgen ervoor dat de gegeven informatie actueel en volledig is. Via MijnWeststellingwerf en MijnOverheid kunnen inwoners zoveel mogelijk zaken zelf regelen. De (nieuwe) online mogelijkheden gaan we actief promoten, het is ons voorkeurskanaal.

Crossmediale aanpak
Voor een groter bereik is de reguliere inzet van meerdere middelen nodig, online en offline. We gaan de publicatie van de wekelijkse bekendmakingen in de krant evalueren. Vervolgens integreren we deze bekendmakingen in de gemeentelijke informatiepagina Westwijzer, die we wekelijks uit gaan geven. Hierdoor krijgen we offline meer ruimte om te vertellen wat we doen en waar we voor staan. Voor specifieke informatie voor ondernemers en belangengroepen in de dorpen introduceren we digitale nieuwsbrieven. We maken actief gebruik van beeldmateriaal.