1. Blz. 1 Begroting 2021
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Beleidsbegroting
        3. Blz. 8 Financiële begroting
        4. Blz. 9 Bijlagen
      3. Blz. 10 Begroting op hoofdlijnen
        1. Blz. 11 Financieel beeld 2021-2024
        2. Blz. 12 Structureel begrotingssaldo 2021-2024
        3. Blz. 13 Uitgangspunten bij de begroting 2021-2024
        4. Blz. 14 Toelichting programmabegroting 2021-2024
        5. Blz. 15 1. Mutaties voorjaarsnota 2020 (structurele gevolgen)
        6. Blz. 16 Toelichting mutaties voorjaarsnota 2020 (structurele gevolgen)
        7. Blz. 17 2. Mei-circulaire 2020 gemeentefonds
        8. Blz. 18 Toelichting Mei-circulaire 2020 gemeentefonds
        9. Blz. 19 3. Mutaties op basis van herijking exploitatie
        10. Blz. 20 Toelichting op herijking exploitatie
        11. Blz. 21 4. Overige voorstellen / maatregelen
        12. Blz. 22 Toelichting overige voorstellen / maatregelen
        13. Blz. 23 Woonlasten
      4. Blz. 24 Begroting 2021 in één oogopslag
        1. Blz. 25 Ons huishoudboekje
      5. Blz. 26 Kerngegevens
        1. Blz. 27 Kerngegevens
      6. Blz. 28 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 29 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 30 Taakvelden
        3. Blz. 31 Beleidsnota's
        4. Blz. 32 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 33 Doelstellingen
          1. Blz. 34 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
            1. Blz. 35 Gast van de raad
            2. Blz. 36 Vernieuwing inloopspreekuur
            3. Blz. 37 Schoolbezoeken
            4. Blz. 38 Gebruik van sociale media
          2. Blz. 39 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 40 Ondersteunen van initiatieven
            2. Blz. 41 Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
            3. Blz. 42 Dichtbij besturen
            4. Blz. 43 Versterken betrokkenheid grote kernen
            5. Blz. 44 Werken met de omgevingsvisie
          3. Blz. 45 Beleidsplan (digitale) dienstverlening
            1. Blz. 46 Uitvoeren landelijk programma digitalisering
            2. Blz. 47 Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
            3. Blz. 48 Spelregels en maatwerk
            4. Blz. 49 B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
            5. Blz. 50 Klanttevredenheid publiekszaken
            6. Blz. 51 Kanaalsturing
          4. Blz. 52 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 53 Een nieuwe begrijpelijke en toegankelijke website
            2. Blz. 54 Een professionele en actieve inzet van sociale media
            3. Blz. 55 Aandacht voor participatie van inwoners
            4. Blz. 56 Communicatie als drager bij belangrijke projecten
            5. Blz. 57 Wij kiezen bewust voor een crossmediale aanpak
            6. Blz. 58 Het gebruik van heldere taal door medewerkers
        6. Blz. 59 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 60 Wat mag het kosten
        8. Blz. 61 Toelichting wat mag het kosten
      7. Blz. 62 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 63 Programma 1 | Veiligheid
        2. Blz. 64 Taakvelden
        3. Blz. 65 Beleidsnota's
        4. Blz. 66 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 67 Doelstellingen
          1. Blz. 68 De aanpak van ondermijnende criminaliteit
            1. Blz. 69 Ketensamenwerking
            2. Blz. 70 Volgen ontwikkelingen
          2. Blz. 71 Lokaal verbinden en betrokkenheid bij brandveiligheid
            1. Blz. 72 Betrokkenheid
            2. Blz. 73 Ontwikkelingen volgen
            3. Blz. 74 Opstellen uitvoeringsprogramma’s
          3. Blz. 75 De aanpak van diefstal, met een accent op cybercrime
            1. Blz. 76 Uitvoeringsplan opstellen
          4. Blz. 77 Het verbinden van zorg en veiligheid voor een veilige woon- en leefomgeving
            1. Blz. 78 Implementeren persoonsgerichte aanpak
            2. Blz. 79 Verbinden zorg en veiligheid
          5. Blz. 80 Verkeersveiligheid en stimuleren van wenselijk verkeersgedrag
            1. Blz. 81 Faciliteren verkeerswerkgroepen
            2. Blz. 82 Manifest Verkeersveiligheid
            3. Blz. 83 Inzicht krijgen in locaties waar te hard gereden wordt
            4. Blz. 84 Acties organiseren op locaties waar te hard gereden wordt
        6. Blz. 85 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 86 Wat mag het kosten
        8. Blz. 87 Toelichting wat mag het kosten
      8. Blz. 88 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 89 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 90 Taakvelden
        3. Blz. 91 Beleidsnota's
        4. Blz. 92 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 93 Doelstellingen
          1. Blz. 94 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
            1. Blz. 95 Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
          2. Blz. 96 Project herinrichting De Blesse
            1. Blz. 97 Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
            2. Blz. 98 Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
          3. Blz. 99 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
            1. Blz. 100 Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
            2. Blz. 101 Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
            3. Blz. 102 Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
          4. Blz. 103 Notitie veilig landbouwverkeer
            1. Blz. 104 Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
            2. Blz. 105 Overleg met de agrarische sector en de bewoners
          5. Blz. 106 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
            1. Blz. 107 Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
          6. Blz. 108 Fietspad langs de Linde
            1. Blz. 109 Grond aankopen voor fase 3
            2. Blz. 110 Uitvoering van fase 2
            3. Blz. 111 Verbetering van het fietspad langs de Linde
          7. Blz. 112 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost-Friesland
            1. Blz. 113 Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
        6. Blz. 114 Wat mag het kosten
        7. Blz. 115 Toelichting wat mag het kosten
        8. Blz. 116 Investeringen
      9. Blz. 117 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 118 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 119 Taakvelden
        3. Blz. 120 Beleidsnota's
        4. Blz. 121 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 122 Doelstellingen
          1. Blz. 123 Aanpak versterken lokale economie
            1. Blz. 124 Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
            2. Blz. 125 Intensiveren bedrijfscontacten
            3. Blz. 126 Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
            4. Blz. 127 Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
          2. Blz. 128 Versterken (kern-)winkelstructuur Wolvega
            1. Blz. 129 Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
            2. Blz. 130 Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
            3. Blz. 131 Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
            4. Blz. 132 Bijdrage aan centrummanager
          3. Blz. 133 Breedband in het buitengebied
            1. Blz. 134 In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
        6. Blz. 135 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 136 Wat mag het kosten
        8. Blz. 137 Toelichting wat mag het kosten
      10. Blz. 138 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 139 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 140 Taakvelden
        3. Blz. 141 Beleidsnota's
        4. Blz. 142 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 143 Doelstellingen
          1. Blz. 144 Een goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 145 Leerplicht
            2. Blz. 146 Passend onderwijs
            3. Blz. 147 Leerlingenvervoer
            4. Blz. 148 Brede school
            5. Blz. 149 Kinderopvang en Peuteropvang
          2. Blz. 150 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 151 Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
          3. Blz. 152 Openbaar onderwijs
            1. Blz. 153 Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
        6. Blz. 154 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 155 Wat mag het kosten
        8. Blz. 156 Toelichting wat mag het kosten
      11. Blz. 157 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 158 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 159 Taakvelden
        3. Blz. 160 Beleidsnota's
        4. Blz. 161 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 162 Doelstellingen
          1. Blz. 163 Sport en bewegen
            1. Blz. 164 Lokaal akkoord sport en bewegen
            2. Blz. 165 Buurtsportwerk
            3. Blz. 166 Sport in verbinding met Sociaal domein
          2. Blz. 167 Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
            1. Blz. 168 Kunst en Cultuur
          3. Blz. 169 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 170 Toeristisch Investeringsfonds
        6. Blz. 171 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 172 Wat mag het kosten
        8. Blz. 173 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 174 Investeringen
      12. Blz. 175 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 176 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 177 Taakvelden
        3. Blz. 178 Beleidsnota's
        4. Blz. 179 Actuele ontwikkelen en nieuw beleid
        5. Blz. 180 Doelstellingen
          1. Blz. 181 Toegang Sociaal domein
            1. Blz. 182 Monitoring
          2. Blz. 183 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
            1. Blz. 184 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
          3. Blz. 185 Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
            1. Blz. 186 Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
            2. Blz. 187 Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
            3. Blz. 188 Ontwikkelen collectieve voorzieningen
          4. Blz. 189 Transformatie Sociaal domein
          5. Blz. 190 Maatschappelijke voorzieningen
          6. Blz. 191 Herijken Welzijnswerk
          7. Blz. 192 Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
            1. Blz. 193 Ondersteunen doelgroep
            2. Blz. 194 Ontwikkelen integrale aanpak
            3. Blz. 195 Pilot met de bibliotheek
          8. Blz. 196 Grip krijgen op de jeugdhulp
            1. Blz. 197 Controle op jeugdhulp
            2. Blz. 198 Preventie op jeugdhulp
            3. Blz. 199 Toegang naar jeugdhulp
          9. Blz. 200 Grip krijgen op de Wmo
            1. Blz. 201 Maatregelenpakket Wmo
            2. Blz. 202 Maatwerk
          10. Blz. 203 Versterken ketensamenwerking jeugd
            1. Blz. 204 Preventieve werkwijze scholen
            2. Blz. 205 Kansrijke start
          11. Blz. 206 Versterken ketensamenwerking ouderen
            1. Blz. 207 Uitvoering geven aan het 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen'
          12. Blz. 208 Bestemming Noordwolde
            1. Blz. 209 Afronden fase 5
            2. Blz. 210 Opzet fase 6 (2021-2023)
            3. Blz. 211 Samenwerking met dorp versterken
          13. Blz. 212 Herstructurering Caparis
        6. Blz. 213 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 214 Wat mag het kosten
        8. Blz. 215 Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
        9. Blz. 216 Toelichting wat mag het kosten
        10. Blz. 217 Baten, gegroepeerd naar beleidsveld
        11. Blz. 218 Toelichting wat mag het kosten
        12. Blz. 219 Investeringen
      13. Blz. 220 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 221 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 222 Taakvelden
        3. Blz. 223 Beleidsnota's
        4. Blz. 224 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 225 Doelstellingen
          1. Blz. 226 Uitvoeren en evalueren lokaal gezondheidsbeleid
            1. Blz. 227 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
            2. Blz. 228 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
            3. Blz. 229 Geven van het goede voorbeeld
            4. Blz. 230 Borgen Vitale Regio Noordwolde
            5. Blz. 231 Werken met positieve gezondheid
            6. Blz. 232 Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
            7. Blz. 233 Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
          2. Blz. 234 Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
            1. Blz. 235 uitvoeren en evalueren uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
          3. Blz. 236 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 237 Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
            2. Blz. 238 Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
          4. Blz. 239 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 240 Programmapijler Energietransitie
            2. Blz. 241 Programmapijler Circulaire Economie
            3. Blz. 242 Programmapijler Klimaat-Robuust
            4. Blz. 243 Programmapijler Communicatie & Samenwerken
          5. Blz. 244 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 245 Opstellen Gemeentelijk afvalstoffenbeleidsplan
        6. Blz. 246 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 247 Wat mag het kosten
        8. Blz. 248 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 249 Investeringen
      14. Blz. 250 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 251 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 252 Taakvelden
        3. Blz. 253 Beleidsnota's
        4. Blz. 254 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 255 Doelstellingen
          1. Blz. 256 Lindewijk deelgebied 2
            1. Blz. 257 Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
            2. Blz. 258 In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
            3. Blz. 259 De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
            4. Blz. 260 Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
            5. Blz. 261 De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
          2. Blz. 262 Rottige Meente
            1. Blz. 263 Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
            2. Blz. 264 Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
            3. Blz. 265 In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
            4. Blz. 266 In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
            5. Blz. 267 Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
          3. Blz. 268 Uitwerken omgevingsvisie
            1. Blz. 269 Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
            2. Blz. 270 Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
            3. Blz. 271 Model opstellen voor een maatschappelijk contract
            4. Blz. 272 Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
            5. Blz. 273 Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
            6. Blz. 274 Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend maken
            7. Blz. 275 Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
          4. Blz. 276 Implementatie omgevingswet
            1. Blz. 277 Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
            2. Blz. 278 Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
            3. Blz. 279 Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
        6. Blz. 280 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 281 Wat mag het kosten
        8. Blz. 282 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 283 Investeringen
      15. Blz. 284 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 285 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 286 Taakvelden
        3. Blz. 287 Algemeen
        4. Blz. 288 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 289 Doelstellingen
          1. Blz. 290 P&C cyclus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
            1. Blz. 291 Sturing op deze doelen via de reguliere P&C cyclus (begroting, voorjaarsnota, najaarsnota en jaarrekening)
        6. Blz. 292 Algemene dekkingsmiddelen
        7. Blz. 293 Toelichting algemene dekkingsmiddelen
        8. Blz. 294 Verschil gemeentefondsuitkering
      16. Blz. 295 Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
        1. Blz. 296 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 297 Overhead kosten
          2. Blz. 298 Investeringen
        2. Blz. 299 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 300 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 301 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 302 Onvoorziene uitgaven
          2. Blz. 303 Stelpost algemene risicobeheersing
          3. Blz. 304 Niet voorziene uitgaven
      17. Blz. 305 Paragrafen
        1. Blz. 306 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 307 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 308 Inleiding
          3. Blz. 309 Actuele ontwikkelingen
          4. Blz. 310 Autonome ontwikkelingen
          5. Blz. 311 Opbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 312 Toelichting op opbrengst van de belangrijkste heffingen
          7. Blz. 313 Kostendekkendheid riolering
          8. Blz. 314 Toelichting kostendekkendheid riolering
          9. Blz. 315 Kostendekkendheid afval
          10. Blz. 316 Toelichting kostendekkendheid afval
          11. Blz. 317 Kostendekkendheid algemene leges
          12. Blz. 318 Toelichting kostendekkendheid algemene leges
          13. Blz. 319 Kostendekkendheid begraafrechten
          14. Blz. 320 Toelichting kostendekkendheid begraafplaatsen
          15. Blz. 321 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 322 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 323 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 324 Inleiding
          3. Blz. 325 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 326 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 327 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 328 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 329 Kengetallen
          8. Blz. 330 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 331 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 332 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 333 Beleidsnota's
          3. Blz. 334 Inleiding
          4. Blz. 335 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 336 Wegen
          6. Blz. 337 Groen
          7. Blz. 338 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 339 Openbare verlichting
          9. Blz. 340 Riolering
          10. Blz. 341 Tractiemiddelen
          11. Blz. 342 Gebouwen
          12. Blz. 343 Beschikbare middelen voor het onderhoud
        4. Blz. 344 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 345 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 346 Inleiding
          3. Blz. 347 De uitgangspunten
          4. Blz. 348 Risicobeheer
          5. Blz. 349 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 350 Renterisicobeheer
          7. Blz. 351 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 352 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 353 Leningenportefeuille
          10. Blz. 354 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 355 De wijze van rentetoerekening
          12. Blz. 356 EMU saldo
          13. Blz. 357 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 358 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 359 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 360 Informatieveiligheid en privacy
          3. Blz. 361 Rechtmatigheid
          4. Blz. 362 Organisatieontwikkeling
          5. Blz. 363 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 364 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 365 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 366 Bestuursovereenkomst
          3. Blz. 367 OWO afdelingen
          4. Blz. 368 Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) (gemeente Opsterland)
          5. Blz. 369 Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
          6. Blz. 370 Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
        7. Blz. 371 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 372 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 373 Inleiding
          3. Blz. 374 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 375 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 376 Financieel belang
          6. Blz. 377 Beleidsontwikkelingen enkele verbonden partijen
          7. Blz. 378 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 379 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 380 Paragraaf Grondbeleid
          2. Blz. 381 Algemeen
          3. Blz. 382 Marketing
          4. Blz. 383 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          5. Blz. 384 Prognose 2021
          6. Blz. 385 Prognose einde looptijd
        9. Blz. 386 Paragraaf Regiodeal
          1. Blz. 387 Paragraaf Regiodeal
          2. Blz. 388 Algemeen
        10. Blz. 389 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          1. Blz. 390 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          2. Blz. 391 Inleiding
          3. Blz. 392 Dynamische investeringskalender
          4. Blz. 393 Centrum Wolvega
          5. Blz. 394 Infra De Blesse
          6. Blz. 395 Scholen
          7. Blz. 396 Infra Lycklamaweg
          8. Blz. 397 Rottige Meente/ Driewegsluis
          9. Blz. 398 Bijdrage sportaccommodaties incl. kunstgrasvelden
          10. Blz. 399 Fietspad langs de Linde fase 2 en 3
      18. Blz. 400 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 401 Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 402 Overzicht
        2. Blz. 403 Overzicht van incidentele lasten en baten
          1. Blz. 404 incidentele lasten en baten
        3. Blz. 405 Geprognosticeerde balans 2021-2024
          1. Blz. 406 Geprognosticeerde balans
          2. Blz. 407 Toelichting op de geprognosticeerde balans
          3. Blz. 408 Geprognosticeerde balans scenario Dynamisch investeringsprogramma financieel vertaald
          4. Blz. 409 Toelichting op de geprognosticeerde balans met Dynamisch investeringsplan
        4. Blz. 410 Reserves en Voorzieningen
          1. Blz. 411 Reserves en Voorzieningen
          2. Blz. 412 Algemene reserve
          3. Blz. 413 Bestemmingsreserves
          4. Blz. 414 Voorzieningen
        5. Blz. 415 Meerjareninvesteringsplan 2021-2024
          1. Blz. 416 Meerjareninvesteringsplan 2021-2024
          2. Blz. 417 Geplande investeringen
      19. Blz. 418 Bijlagen
        1. Blz. 419 Bijlage I: Subsidieplafonds
          1. Blz. 420 Bijlage 1: Subsidieplafonds
          2. Blz. 421 Overzicht subsidies per preferente instelling
          3. Blz. 422 Subsidieplafonds
          4. Blz. 423 Overzicht subsidieregelingen
        2. Blz. 424 Bijlage II: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 425 Bijlage II: Lijst met afkortingen
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap