1. Blz. 1 Begroting 2022
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Beleidsbegroting
        3. Blz. 8 Financiële begroting
        4. Blz. 9 Bijlagen
      3. Blz. 10 Begroting op hoofdlijnen
        1. Blz. 11 Financieel beeld 2022-2025
        2. Blz. 12 Structureel begrotingssaldo 2022-2025
        3. Blz. 13 Uitgangspunten bij de begroting 2022-2025
        4. Blz. 14 Toelichting programmabegroting 2022-2025
        5. Blz. 15 1. Mutaties Voorjaarsnota 2021 (structurele gevolgen), Kadernota 2022, 3e raadswijziging en ombuigingen
        6. Blz. 16 Toelichting mutaties Voorjaarsnota 2021 (structurele gevolgen), Kadernota 2022, 3e raadswijziging en ombuigingen
        7. Blz. 17 2. Mutaties meicirculaire 2021 gemeentefonds
        8. Blz. 18 Toelichting Mutaties meicirculaire 2021 gemeentefonds
        9. Blz. 19 3. Mutaties op basis van herijking exploitatie
        10. Blz. 20 Toelichting op herijking exploitatie
        11. Blz. 21 4. Mutaties op basis van extra gelden n.a.v. tekorten bij gemeenten
        12. Blz. 22 Toelichting mutaties op basis van extra gelden n.a.v. tekorten bij gemeenten
        13. Blz. 23 5. Verhogen stelpost risicobeheersing
        14. Blz. 24 Toelichting verhogen stelpost risicobeheersing
        15. Blz. 25 Woonlasten
      4. Blz. 26 Begroting 2022 in één oogopslag
        1. Blz. 27 Ons huishoudboekje
      5. Blz. 28 Kerngegevens
        1. Blz. 29 Kerngegevens
      6. Blz. 30 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 31 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 32 Taakvelden
        3. Blz. 33 Beleidsnota's
        4. Blz. 34 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 35 Doelstellingen
          1. Blz. 36 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
            1. Blz. 37 Gebruik van sociale media
            2. Blz. 38 Contacten met scholen
            3. Blz. 39 Gast van de raad
          2. Blz. 40 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 41 Dichtbij besturen
            2. Blz. 42 Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
            3. Blz. 43 Ondersteunen van initiatieven
            4. Blz. 44 Werken met de omgevingsvisie
          3. Blz. 45 Beleidsplan (digitale) dienstverlening
            1. Blz. 46 B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
            2. Blz. 47 Kanaalsturing
            3. Blz. 48 Klanttevredenheid publiekszaken
            4. Blz. 49 Spelregels en maatwerk
            5. Blz. 50 Uitvoeren landelijk programma digitalisering
            6. Blz. 51 Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
          4. Blz. 52 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 53 Aandacht voor participatie van inwoners
            2. Blz. 54 Communicatie als drager bij belangrijke projecten
            3. Blz. 55 Een begrijpelijke en toegankelijke website
            4. Blz. 56 Een professionele en actieve inzet van sociale media
            5. Blz. 57 Het gebruik van heldere taal door medewerkers
            6. Blz. 58 Wij kiezen bewust voor een crossmediale aanpak
        6. Blz. 59 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 60 Wat mag het kosten
        8. Blz. 61 Toelichting wat mag het kosten
      7. Blz. 62 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 63 Programma 1 | Veiligheid
        2. Blz. 64 Taakvelden
        3. Blz. 65 Beleidsnota's
        4. Blz. 66 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 67 Doelstellingen
          1. Blz. 68 Beleidsplan integrale veiligheid
            1. Blz. 69 De aanpak van ondermijnende criminaliteit verbeteren.
            2. Blz. 70 De aanpak van diefstal, met een accent op cybercrime.
            3. Blz. 71 Het verbinden van zorg en veiligheid voor een veilige woon- en leefomgeving.
            4. Blz. 72 Het stimuleren wenselijk verkeersgedrag door in te zetten op bewustwording (preventie).
            5. Blz. 73 Lokale verbinding en betrokkenheid bij brandveiligheid.
        6. Blz. 74 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 75 Wat mag het kosten
        8. Blz. 76 Toelichting wat mag het kosten
      8. Blz. 77 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 78 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 79 Taakvelden
        3. Blz. 80 Beleidsnota's
        4. Blz. 81 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 82 Doelstellingen
          1. Blz. 83 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
            1. Blz. 84 Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
          2. Blz. 85 Project herinrichting De Blesse
            1. Blz. 86 Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
            2. Blz. 87 Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
          3. Blz. 88 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
            1. Blz. 89 Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
            2. Blz. 90 Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
            3. Blz. 91 Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
          4. Blz. 92 Notitie veilig landbouwverkeer
            1. Blz. 93 Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
            2. Blz. 94 Overleg met de agrarische sector en de bewoners
          5. Blz. 95 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
            1. Blz. 96 Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
          6. Blz. 97 Fietspad langs de Linde
            1. Blz. 98 Grond aankopen voor fase 3
            2. Blz. 99 Uitvoering van fase 2
            3. Blz. 100 Verbetering van het fietspad langs de Linde
          7. Blz. 101 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost-Friesland
            1. Blz. 102 Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
        6. Blz. 103 Wat mag het kosten
        7. Blz. 104 Toelichting wat mag het kosten
        8. Blz. 105 Investeringen
      9. Blz. 106 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 107 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 108 Taakvelden
        3. Blz. 109 Beleidsnota's
        4. Blz. 110 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 111 Doelstellingen
          1. Blz. 112 Aanpak versterken lokale economie
            1. Blz. 113 Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
            2. Blz. 114 Intensiveren bedrijfscontacten
            3. Blz. 115 Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
            4. Blz. 116 Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
          2. Blz. 117 Versterken (kern-)winkelstructuur Wolvega
            1. Blz. 118 Bijdrage aan centrummanager
            2. Blz. 119 Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
            3. Blz. 120 Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
            4. Blz. 121 Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
          3. Blz. 122 Breedband in het buitengebied
            1. Blz. 123 In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
        6. Blz. 124 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 125 Wat mag het kosten
        8. Blz. 126 Toelichting wat mag het kosten
      10. Blz. 127 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 128 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 129 Taakvelden
        3. Blz. 130 Beleidsnota's
        4. Blz. 131 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 132 Doelstellingen
          1. Blz. 133 Een goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 134 Kinderopvang en Peuteropvang
            2. Blz. 135 Leerlingenvervoer
            3. Blz. 136 Leerplicht
            4. Blz. 137 Passend onderwijs
          2. Blz. 138 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 139 Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
          3. Blz. 140 Openbaar onderwijs
            1. Blz. 141 Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
        6. Blz. 142 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 143 Wat mag het kosten
        8. Blz. 144 Toelichting wat mag het kosten
      11. Blz. 145 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 146 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 147 Taakvelden
        3. Blz. 148 Beleidsnota's
        4. Blz. 149 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 150 Doelstellingen
          1. Blz. 151 Sport en bewegen
            1. Blz. 152 Beweegteam Weststellingwerf
            2. Blz. 153 Lokaal akkoord sport en bewegen
            3. Blz. 154 Sport in verbinding met Sociaal domein
          2. Blz. 155 Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
            1. Blz. 156 Muziekonderwijs
            2. Blz. 157 Gesubsidieerde partijen/partners
          3. Blz. 158 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 159 Toeristisch Investeringsfonds
        6. Blz. 160 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 161 Wat mag het kosten
        8. Blz. 162 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 163 Investeringen
      12. Blz. 164 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 165 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 166 Taakvelden
        3. Blz. 167 Beleidsnota's
        4. Blz. 168 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 169 Doelstellingen
          1. Blz. 170 Toegang Sociaal domein
            1. Blz. 171 Monitoring
          2. Blz. 172 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
            1. Blz. 173 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
          3. Blz. 174 Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
            1. Blz. 175 Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
            2. Blz. 176 Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
            3. Blz. 177 Ontwikkelen collectieve voorzieningen
          4. Blz. 178 Transformatie Sociaal domein
            1. Blz. 179 Ontwikkelen algemene en collectieve voorzieningen
          5. Blz. 180 Maatschappelijke voorzieningen
            1. Blz. 181 Dorpshuizen
            2. Blz. 182 Ondersteuning corona
          6. Blz. 183 Herijken Welzijnswerk
          7. Blz. 184 Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
            1. Blz. 185 Ondersteunen doelgroep
            2. Blz. 186 Ontwikkelen integrale aanpak
            3. Blz. 187 Pilot met de bibliotheek
          8. Blz. 188 Grip krijgen op de jeugdhulp
            1. Blz. 189 Controle op jeugdhulp
            2. Blz. 190 Preventie op jeugdhulp
            3. Blz. 191 Toegang naar jeugdhulp
          9. Blz. 192 Grip krijgen op de Wmo
            1. Blz. 193 Maatregelenpakket Wmo
          10. Blz. 194 Versterken ketensamenwerking jeugd
            1. Blz. 195 Kansrijke start
            2. Blz. 196 Preventieve werkwijze scholen
          11. Blz. 197 Versterken ketensamenwerking ouderen
            1. Blz. 198 Uitvoering geven aan het 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen'
          12. Blz. 199 Bestemming Noordwolde
            1. Blz. 200 Opzet fase 6 (2021-2023)
            2. Blz. 201 Samenwerking met dorp versterken
          13. Blz. 202 Herstructurering Caparis
        6. Blz. 203 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 204 Wat mag het kosten
        8. Blz. 205 Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
        9. Blz. 206 Toelichting wat mag het kosten
        10. Blz. 207 Baten, gegroepeerd naar beleidsveld
        11. Blz. 208 Toelichting wat mag het kosten
        12. Blz. 209 Investeringen
      13. Blz. 210 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 211 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 212 Taakvelden
        3. Blz. 213 Beleidsnota's
        4. Blz. 214 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 215 Doelstellingen
          1. Blz. 216 Uitvoeren en evalueren lokaal gezondheidsbeleid
            1. Blz. 217 Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
            2. Blz. 218 Geven van het goede voorbeeld
            3. Blz. 219 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
            4. Blz. 220 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
            5. Blz. 221 Werken met positieve gezondheid
            6. Blz. 222 Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
          2. Blz. 223 Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
            1. Blz. 224 Uitvoeren en evalueren uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
          3. Blz. 225 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 226 Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
            2. Blz. 227 Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
          4. Blz. 228 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 229 Programmapijler Circulaire Economie
            2. Blz. 230 Programmapijler Communicatie & Samenwerken
            3. Blz. 231 Programmapijler Energietransitie
            4. Blz. 232 Programmapijler Klimaat-Robuust
          5. Blz. 233 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 234 Strategienota Grondstoffenbeleid Weststellingwerf
        6. Blz. 235 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 236 Wat mag het kosten
        8. Blz. 237 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 238 Investeringen
      14. Blz. 239 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 240 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 241 Taakvelden
        3. Blz. 242 Beleidsnota's
        4. Blz. 243 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 244 Doelstellingen
          1. Blz. 245 Lindewijk deelgebied 2
            1. Blz. 246 De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
            2. Blz. 247 De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
            3. Blz. 248 Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
            4. Blz. 249 In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
            5. Blz. 250 Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
          2. Blz. 251 Rottige Meente
            1. Blz. 252 Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
            2. Blz. 253 Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
            3. Blz. 254 In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
            4. Blz. 255 In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
            5. Blz. 256 Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
          3. Blz. 257 Uitwerken omgevingsvisie
            1. Blz. 258 Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
            2. Blz. 259 Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
            3. Blz. 260 Model opstellen voor een maatschappelijk contract
            4. Blz. 261 Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
            5. Blz. 262 Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
            6. Blz. 263 Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend te maken
            7. Blz. 264 Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
          4. Blz. 265 Implementatie omgevingswet
            1. Blz. 266 Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
            2. Blz. 267 Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
            3. Blz. 268 Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
        6. Blz. 269 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 270 Wat mag het kosten
        8. Blz. 271 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 272 Investeringen
      15. Blz. 273 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 274 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 275 Taakvelden
        3. Blz. 276 Algemeen
        4. Blz. 277 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 278 Doelstellingen
          1. Blz. 279 P&C cyclus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
            1. Blz. 280 Sturing op deze doelen via de reguliere P&C cyclus (begroting, voorjaarsnota, najaarsnota en jaarrekening)
        6. Blz. 281 Algemene dekkingsmiddelen
        7. Blz. 282 Toelichting algemene dekkingsmiddelen
      16. Blz. 283 Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
        1. Blz. 284 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 285 Overhead kosten
          2. Blz. 286 Investeringen
        2. Blz. 287 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 288 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 289 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 290 Onvoorziene uitgaven
          2. Blz. 291 Stelpost algemene risicobeheersing
          3. Blz. 292 Niet voorziene uitgaven
          4. Blz. 293 Stelpost ombuigingen
      17. Blz. 294 Paragrafen
        1. Blz. 295 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 296 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 297 Inleiding
          3. Blz. 298 Actuele ontwikkelingen
          4. Blz. 299 Autonome ontwikkelingen
          5. Blz. 300 Opbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 301 Toelichting op opbrengst van de belangrijkste heffingen
          7. Blz. 302 Kostendekkendheid riolering
          8. Blz. 303 Toelichting kostendekkendheid riolering
          9. Blz. 304 Kostendekkendheid afval
          10. Blz. 305 Toelichting kostendekkendheid afval
          11. Blz. 306 Kostendekkendheid algemene leges
          12. Blz. 307 Toelichting kostendekkendheid algemene leges
          13. Blz. 308 Kostendekkendheid begraafrechten
          14. Blz. 309 Toelichting kostendekkendheid begraafplaatsen
          15. Blz. 310 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 311 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 312 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 313 Inleiding
          3. Blz. 314 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 315 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 316 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 317 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 318 Toelichting Weerstandsvermogen
          8. Blz. 319 Kengetallen
          9. Blz. 320 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 321 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 322 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 323 Beleidsnota's
          3. Blz. 324 Inleiding
          4. Blz. 325 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 326 Wegen
          6. Blz. 327 Groen
          7. Blz. 328 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 329 Openbare verlichting
          9. Blz. 330 Riolering
          10. Blz. 331 Tractiemiddelen
          11. Blz. 332 Gebouwen
          12. Blz. 333 Beschikbare middelen voor het onderhoud
        4. Blz. 334 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 335 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 336 Inleiding
          3. Blz. 337 De uitgangspunten
          4. Blz. 338 Risicobeheer
          5. Blz. 339 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 340 Renterisicobeheer
          7. Blz. 341 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 342 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 343 Leningenportefeuille
          10. Blz. 344 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 345 De wijze van rentetoerekening
          12. Blz. 346 EMU saldo
          13. Blz. 347 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 348 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 349 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 350 Informatieveiligheid en privacy
          3. Blz. 351 Rechtmatigheid
          4. Blz. 352 Organisatieontwikkeling
          5. Blz. 353 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 354 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 355 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 356 Bestuursovereenkomst
          3. Blz. 357 OWO-visie
          4. Blz. 358 OWO afdelingen
          5. Blz. 359 Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) (gemeente Opsterland)
          6. Blz. 360 Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
          7. Blz. 361 Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
        7. Blz. 362 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 363 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 364 Inleiding
          3. Blz. 365 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 366 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 367 Financieel belang
          6. Blz. 368 Beleidsontwikkelingen enkele verbonden partijen
          7. Blz. 369 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 370 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 371 Paragraaf Grondbeleid
          2. Blz. 372 Algemeen
          3. Blz. 373 Marketing
          4. Blz. 374 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          5. Blz. 375 Prognose 2021
          6. Blz. 376 Prognose einde looptijd
        9. Blz. 377 Paragraaf Regiodeal
          1. Blz. 378 Paragraaf Regiodeal
          2. Blz. 379 Algemeen
        10. Blz. 380 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          1. Blz. 381 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          2. Blz. 382 Inleiding
          3. Blz. 383 Dynamische investeringsprogramma
          4. Blz. 384 Centrum Wolvega
          5. Blz. 385 Infra De Blesse
          6. Blz. 386 Scholen
          7. Blz. 387 Infra Lycklamaweg
          8. Blz. 388 Rottige Meente/ Driewegsluis
          9. Blz. 389 Fietspad langs de Linde fase 2 en 3
          10. Blz. 390 Energiefonds
      18. Blz. 391 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 392 Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 393 Overzicht
        2. Blz. 394 Overzicht van incidentele lasten en baten
          1. Blz. 395 incidentele lasten en baten
          2. Blz. 396 Toelichting op tabel incidenteel
        3. Blz. 397 Geprognosticeerde balans 2022-2025
          1. Blz. 398 Geprognosticeerde balans
          2. Blz. 399 Toelichting op de geprognosticeerde balans
        4. Blz. 400 Reserves en Voorzieningen
          1. Blz. 401 Reserves en Voorzieningen
          2. Blz. 402 Algemene reserve
          3. Blz. 403 Bestemmingsreserves
          4. Blz. 404 Voorzieningen
          5. Blz. 405 Structurele reservemutaties
        5. Blz. 406 Meerjareninvesteringsplan 2022-2025
          1. Blz. 407 Meerjareninvesteringsplan 2022-2025
          2. Blz. 408 Geplande investeringen
      19. Blz. 409 Bijlagen
        1. Blz. 410 Bijlage I: Subsidieplafonds
          1. Blz. 411 Bijlage 1: Subsidieplafonds
          2. Blz. 412 Overzicht subsidies per preferente instelling
          3. Blz. 413 Subsidieplafonds
          4. Blz. 414 Overzicht subsidieregelingen
        2. Blz. 415 Bijlage II: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 416 Bijlage II: Lijst met afkortingen
        3. Blz. 417 Bijlage III: Lijst met financiële begrippen
          1. Blz. 418 Lijst met financiële begrippen
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap