Jaarstukken 2020
|
Blz. 1
|
Programma’s
|
Blz. 2
|
Voorwoord
|
Blz. 3
|
Voorwoord
|
Blz. 4
|
Leeswijzer
|
Blz. 5
|
Leeswijzer
|
Blz. 6
|
Jaarverslag
|
Blz. 7
|
Jaarrekening
|
Blz. 8
|
Controle verklaring
|
Blz. 9
|
Bijlagen
|
Blz. 10
|
Jaarrekening op hoofdlijnen
|
Blz. 11
|
Inleiding
|
Blz. 12
|
Resultaat jaarrekening
|
Blz. 13
|
Schuldpositie
|
Blz. 14
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 15
|
Woonlasten
|
Blz. 16
|
Corona virus
|
Blz. 17
|
Bestemmingsvoorstel
|
Blz. 18
|
Overzicht Baten en Lasten
|
Blz. 19
|
Toelichting resultaat
|
Blz. 20
|
Gemeentefondsuitkering
|
Blz. 21
|
Investeringskredieten (exclusief grondexploitatie)
|
Blz. 22
|
Lokale heffingen
|
Blz. 23
|
Reserves
|
Blz. 24
|
Jaarrekening 2020 in één oogopslag
|
Blz. 25
|
Jaarrekening in één oogopslag.
|
Blz. 26
|
Kerngegevens
|
Blz. 27
|
Kerngegevens
|
Blz. 28
|
Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 29
|
Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 30
|
Taakvelden
|
Blz. 31
|
Beleidsnota's
|
Blz. 32
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 33
|
Doelstellingen
|
Blz. 34
|
Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
|
Blz. 35
|
Gast van de raad
|
Blz. 36
|
Vernieuwing inloopspreekuur
|
Blz. 37
|
Schoolbezoeken
|
Blz. 38
|
Vlogs
|
Blz. 39
|
Gebruik van sociale media
|
Blz. 40
|
Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
|
Blz. 41
|
Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
|
Blz. 42
|
Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
|
Blz. 43
|
Dichtbij besturen
|
Blz. 44
|
Versterken betrokkenheid grote kernen
|
Blz. 45
|
Werken met de omgevingsvisie
|
Blz. 46
|
Ontwikkelen rol en positie dorpencoördinator
|
Blz. 47
|
Beleidsplan (digitale) dienstverlening
|
Blz. 48
|
Uitvoeren landelijk programma digitalisering
|
Blz. 49
|
Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
|
Blz. 50
|
Spelregels en maatwerk
|
Blz. 51
|
B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
|
Blz. 52
|
Klanttevredenheid publiekszaken
|
Blz. 53
|
Kanaalsturing
|
Blz. 54
|
Proces doorontwikkeling organisatie met PIM op expeditie
|
Blz. 55
|
Continueren en door ontwikkelen OWO-samenwerking
|
Blz. 56
|
Een actief communicatiebeleid
|
Blz. 57
|
Een begrijpelijke en toegankelijke website
|
Blz. 58
|
Een online platform voor de participatie van inwoners
|
Blz. 59
|
Een professionele en actieve inzet van sociale media
|
Blz. 60
|
Een update van de communicatievisie
|
Blz. 61
|
Een wekelijkse gemeentepagina Westwijzer in de krant
|
Blz. 62
|
Het gebruik van heldere taal door medewerkers
|
Blz. 63
|
Indicatoren
|
Blz. 64
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 65
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 66
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 67
|
Programma 1 | Veiligheid
|
Blz. 68
|
Programma 1 Veiligheid
|
Blz. 69
|
Taakvelden
|
Blz. 70
|
Beleidsnota's
|
Blz. 71
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 72
|
Doelstellingen
|
Blz. 73
|
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van criminele jeugd/individuele probleemjongeren
|
Blz. 74
|
Volgen ontwikkelingen
|
Blz. 75
|
Ketensamenwerking
|
Blz. 76
|
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de brandveiligheid
|
Blz. 77
|
Betrokkenheid
|
Blz. 78
|
Ontwikkelingen volgen
|
Blz. 79
|
Opstellen uitvoeringsprogramma’s
|
Blz. 80
|
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van objectieve veiligheid en criminaliteit
|
Blz. 81
|
Uitvoeringsplan opstellen
|
Blz. 82
|
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de sociale kwaliteit woon- en leefomgeving
|
Blz. 83
|
Implementeren persoonsgerichte aanpak
|
Blz. 84
|
Toepassen actuele wetgeving
|
Blz. 85
|
Verbinden zorg en veiligheid
|
Blz. 86
|
De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van verkeersveiligheid
|
Blz. 87
|
Faciliteren verkeerswerkgroepen
|
Blz. 88
|
Manifest Verkeersveiligheid
|
Blz. 89
|
Rampenbestrijding en crisisbeheersing
|
Blz. 90
|
Professionele crisisbeheersing organisatie
|
Blz. 91
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 92
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 93
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 94
|
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
|
Blz. 95
|
Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
|
Blz. 96
|
Taakvelden
|
Blz. 97
|
Beleidsnota's
|
Blz. 98
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 99
|
Doelstellingen
|
Blz. 100
|
Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
|
Blz. 101
|
Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
|
Blz. 102
|
Project herinrichting De Blesse
|
Blz. 103
|
Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
|
Blz. 104
|
Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
|
Blz. 105
|
Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
|
Blz. 106
|
Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
|
Blz. 107
|
Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
|
Blz. 108
|
Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
|
Blz. 109
|
Notitie veilig landbouwverkeer
|
Blz. 110
|
Overleg met de agrarische sector en de bewoners
|
Blz. 111
|
Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
|
Blz. 112
|
Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
|
Blz. 113
|
Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
|
Blz. 114
|
Fietspad langs de Linde
|
Blz. 115
|
Verbetering van het fietspad langs de Linde
|
Blz. 116
|
Uitvoering van fase 2
|
Blz. 117
|
Grond aankopen voor fase 3
|
Blz. 118
|
Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost Friesland
|
Blz. 119
|
Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
|
Blz. 120
|
Herinrichting stationsomgeving
|
Blz. 121
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 122
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 123
|
Programma 3 | Economie
|
Blz. 124
|
Programma 3 | Economie
|
Blz. 125
|
Taakvelden
|
Blz. 126
|
Beleidsnota's
|
Blz. 127
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 128
|
Doelstellingen
|
Blz. 129
|
Aanpak versterken lokale economie
|
Blz. 130
|
Intensiveren bedrijfscontacten
|
Blz. 131
|
Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
|
Blz. 132
|
Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
|
Blz. 133
|
Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
|
Blz. 134
|
Versterken (kern-) winkelstructuur Wolvega
|
Blz. 135
|
Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
|
Blz. 136
|
Aanstellen van een centrummanager in Wolvega.
|
Blz. 137
|
Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
|
Blz. 138
|
Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
|
Blz. 139
|
Breedband in het buitengebied
|
Blz. 140
|
In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
|
Blz. 141
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 142
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 143
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 144
|
Programma 4 | Onderwijs
|
Blz. 145
|
Programma 4 | Onderwijs
|
Blz. 146
|
Taakvelden
|
Blz. 147
|
Beleidsnota's
|
Blz. 148
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 149
|
Doelstellingen
|
Blz. 150
|
Goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
|
Blz. 151
|
Leerplicht
|
Blz. 152
|
Passend onderwijs
|
Blz. 153
|
Leerlingenvervoer
|
Blz. 154
|
Brede school
|
Blz. 155
|
Kinderopvang en Peuteropvang
|
Blz. 156
|
Onderwijsachterstandenbeleid
|
Blz. 157
|
Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
|
Blz. 158
|
Spreidingsplan Toekomst basisonderwijs Weststellingwerf
|
Blz. 159
|
Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
|
Blz. 160
|
Openbaar onderwijs
|
Blz. 161
|
Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
|
Blz. 162
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 163
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 164
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 165
|
Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 166
|
Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 167
|
Taakvelden
|
Blz. 168
|
Beleidsnota's
|
Blz. 169
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 170
|
Doelstellingen
|
Blz. 171
|
Sport en bewegen
|
Blz. 172
|
Lokaal akkoord sport en bewegen
|
Blz. 173
|
Buurtsportwerk
|
Blz. 174
|
Bijdrage masterplan FC Wolvega
|
Blz. 175
|
Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
|
Blz. 176
|
Muziekonderwijs
|
Blz. 177
|
Stellingwerfs
|
Blz. 178
|
Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
|
Blz. 179
|
Toeristisch Investeringsfonds
|
Blz. 180
|
Gebiedsontwikkeling Driewegsluis
|
Blz. 181
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 182
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 183
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 184
|
Programma 6 | Sociaal domein
|
Blz. 185
|
Programma 6 | Sociaal domein
|
Blz. 186
|
Taakvelden
|
Blz. 187
|
Beleidsnota's
|
Blz. 188
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 189
|
Doelstellingen
|
Blz. 190
|
Toegang Sociaal domein
|
Blz. 191
|
Monitoring
|
Blz. 192
|
Opstellen projectplan
|
Blz. 193
|
Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
|
Blz. 194
|
Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
|
Blz. 195
|
Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
|
Blz. 196
|
Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
|
Blz. 197
|
Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
|
Blz. 198
|
Ontwikkelen collectieve voorzieningen
|
Blz. 199
|
Transformatie Sociaal domein
|
Blz. 200
|
Projecten die in het teken staan van de transformatie
|
Blz. 201
|
Integrale projecten
|
Blz. 202
|
Maatschappelijke voorzieningen
|
Blz. 203
|
Onderzoek naar maatschappelijke voorzieningen
|
Blz. 204
|
Prestatieovereenkomst Harten 10
|
Blz. 205
|
Herijken Welzijnswerk
|
Blz. 206
|
Gebiedsteam
|
Blz. 207
|
Monitoring van de opdracht zorgen voor de zorgzame samenleving
|
Blz. 208
|
Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
|
Blz. 209
|
Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
|
Blz. 210
|
Ontwikkelen integrale aanpak
|
Blz. 211
|
Ondersteunen doelgroep
|
Blz. 212
|
Pilot met de bibliotheek
|
Blz. 213
|
Grip krijgen op de jeugdhulp
|
Blz. 214
|
Controle op jeugdhulp
|
Blz. 215
|
Preventie op jeugdhulp
|
Blz. 216
|
Toegang naar jeugdhulp
|
Blz. 217
|
Grip krijgen op de Wmo
|
Blz. 218
|
Maatregelenpakket Wmo
|
Blz. 219
|
Maatwerk
|
Blz. 220
|
Versterken ketensamenwerking jeugd
|
Blz. 221
|
Kansrijke start
|
Blz. 222
|
Preventieve werkwijze scholen
|
Blz. 223
|
Versterken ketensamenwerking ouderen
|
Blz. 224
|
Uitvoering geven aan het 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen'
|
Blz. 225
|
Bestemming Noordwolde
|
Blz. 226
|
Afronden fase 5
|
Blz. 227
|
Samenwerking met dorp versterken
|
Blz. 228
|
Opzet fase 6 (2021-2023)
|
Blz. 229
|
Herstructurering Caparis
|
Blz. 230
|
De herstructureringsopdracht Sociaal Werkbedrijf afronden
|
Blz. 231
|
Nieuwe afspraken maken met Caparis over de werkplekken voor het wsw personeel uit onze gemeente
|
Blz. 232
|
Veranderopgave Inburgering (VOI)
|
Blz. 233
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 234
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 235
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 236
|
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
|
Blz. 237
|
Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
|
Blz. 238
|
Taakvelden
|
Blz. 239
|
Beleidsnota's
|
Blz. 240
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 241
|
Doelstellingen
|
Blz. 242
|
Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
|
Blz. 243
|
Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
|
Blz. 244
|
Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
|
Blz. 245
|
Borgen Vitale Regio Noordwolde
|
Blz. 246
|
Geven van het goede voorbeeld
|
Blz. 247
|
Werken met positieve gezondheid
|
Blz. 248
|
Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
|
Blz. 249
|
Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
|
Blz. 250
|
Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
|
Blz. 251
|
Uitvoeren en evalueren uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
|
Blz. 252
|
Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
|
Blz. 253
|
Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
|
Blz. 254
|
Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
|
Blz. 255
|
Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
|
Blz. 256
|
Programmapijler Circulaire Economie
|
Blz. 257
|
Programmapijler Energietransitie
|
Blz. 258
|
Programmapijler Klimaat-Robuust
|
Blz. 259
|
Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
|
Blz. 260
|
Opstellen Gemeentelijk afvalstoffenbeleidsplan
|
Blz. 261
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 262
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 263
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 264
|
Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
|
Blz. 265
|
Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
|
Blz. 266
|
Taakvelden
|
Blz. 267
|
Beleidsnota's
|
Blz. 268
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 269
|
Doelstellingen
|
Blz. 270
|
Lindewijk deelgebied 2
|
Blz. 271
|
Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
|
Blz. 272
|
In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
|
Blz. 273
|
De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
|
Blz. 274
|
Onderzoeken of er nog een nadere fasering moet komen
|
Blz. 275
|
Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
|
Blz. 276
|
De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
|
Blz. 277
|
Rottige Meente
|
Blz. 278
|
Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
|
Blz. 279
|
In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
|
Blz. 280
|
In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
|
Blz. 281
|
Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
|
Blz. 282
|
Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
|
Blz. 283
|
Uitwerken omgevingsvisie
|
Blz. 284
|
Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
|
Blz. 285
|
Model opstellen voor een maatschappelijk contract
|
Blz. 286
|
Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
|
Blz. 287
|
Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
|
Blz. 288
|
Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
|
Blz. 289
|
Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
|
Blz. 290
|
Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend maken
|
Blz. 291
|
Implementatie omgevingswet
|
Blz. 292
|
Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
|
Blz. 293
|
Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
|
Blz. 294
|
Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
|
Blz. 295
|
Beleidsindicatoren
|
Blz. 296
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 297
|
Toelichting - Wat mag het kosten
|
Blz. 298
|
Overzicht | algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 299
|
Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 300
|
Taakvelden
|
Blz. 301
|
Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
|
Blz. 302
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 303
|
Toelichting
|
Blz. 304
|
Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
|
Blz. 305
|
Overzicht kosten overhead
|
Blz. 306
|
Overhead kosten
|
Blz. 307
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 308
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 309
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 310
|
Onvoorziene uitgaven
|
Blz. 311
|
Onvoorziene uitgaven
|
Blz. 312
|
Onvoorziene uitgaven
|
Blz. 313
|
Paragrafen
|
Blz. 314
|
Paragraaf Lokale heffingen
|
Blz. 315
|
Paragraaf Lokale heffingen
|
Blz. 316
|
Inleiding
|
Blz. 317
|
Tarievenbeleid 2020
|
Blz. 318
|
Tabel opbrengst belangrijkste heffingen
|
Blz. 319
|
Totaalopbrengst van de belangrijkste heffingen
|
Blz. 320
|
Begraafplaatsen
|
Blz. 321
|
Kwijtschelding
|
Blz. 322
|
Gemeentelijke woonlasten
|
Blz. 323
|
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
|
Blz. 324
|
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
|
Blz. 325
|
Inleiding
|
Blz. 326
|
Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
|
Blz. 327
|
Inventarisatie weerstandscapaciteit
|
Blz. 328
|
Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
|
Blz. 329
|
Weerstandsvermogen
|
Blz. 330
|
Kengetallen
|
Blz. 331
|
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
|
Blz. 332
|
Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
|
Blz. 333
|
Beleidsnota's
|
Blz. 334
|
Inleiding
|
Blz. 335
|
Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
|
Blz. 336
|
Wegen
|
Blz. 337
|
Groen
|
Blz. 338
|
Bruggen, waterwegen en kades
|
Blz. 339
|
Openbare verlichting
|
Blz. 340
|
Riolering
|
Blz. 341
|
Tractiemiddelen
|
Blz. 342
|
Gebouwen
|
Blz. 343
|
Beschikbare middelen voor het onderhoud
|
Blz. 344
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 345
|
Paragraaf Financiering
|
Blz. 346
|
Inleiding
|
Blz. 347
|
De uitgangspunten
|
Blz. 348
|
Risicobeheer
|
Blz. 349
|
Kasgeldlimiet
|
Blz. 350
|
Renterisicobeheer
|
Blz. 351
|
Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
|
Blz. 352
|
Gemeentefinanciering
|
Blz. 353
|
Leningenportefeuille
|
Blz. 354
|
Financieringsbehoefte
|
Blz. 355
|
Rentekosten en renteopbrengsten verbonden aan de financieringsfunctie
|
Blz. 356
|
EMU saldo
|
Blz. 357
|
Overige ontwikkelingen
|
Blz. 358
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 359
|
Paragraaf Bedrijfsvoering
|
Blz. 360
|
Informatieveiligheid en privacy
|
Blz. 361
|
Rechtmatigheid
|
Blz. 362
|
Organisatieontwikkeling
|
Blz. 363
|
Uitvoering Human Resources Management (HRM)
|
Blz. 364
|
Paragraaf OWO-samenwerking
|
Blz. 365
|
Paragraaf OWO-samenwerking
|
Blz. 366
|
OWO-visie op samenwerken
|
Blz. 367
|
Bestuursovereenkomst
|
Blz. 368
|
OWO-afdelingen: het fundament van onze samenwerking
|
Blz. 369
|
Afdeling Vergunningen, Handhaving en Toezicht (gemeente Opsterland)
|
Blz. 370
|
Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
|
Blz. 371
|
Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
|
Blz. 372
|
Paragraaf Verbonden Partijen
|
Blz. 373
|
Paragraaf Verbonden Partijen
|
Blz. 374
|
Inleiding
|
Blz. 375
|
Visie op verbonden partijen
|
Blz. 376
|
Zeggenschap in de praktijk
|
Blz. 377
|
Financieel belang
|
Blz. 378
|
Beleidsontwikkelingen enkele samenwerkingsverbanden
|
Blz. 379
|
Overzicht verbonden partijen
|
Blz. 380
|
Paragraaf Grondbeleid
|
Blz. 381
|
Paragraaf grondbeleid
|
Blz. 382
|
Algemeen
|
Blz. 383
|
Parameters
|
Blz. 384
|
Marketing
|
Blz. 385
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 386
|
Warme gronden
|
Blz. 387
|
Bouwgrond in exploitatie (BIE)
|
Blz. 388
|
Boekwaarde bouwgronden
|
Blz. 389
|
Paragraaf Streekagenda/Regiodeal
|
Blz. 390
|
Paragraaf Streekagenda
|
Blz. 391
|
Algemeen
|
Blz. 392
|
Financieel
|
Blz. 393
|
Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
|
Blz. 394
|
Dynamisch investeringsprogramma
|
Blz. 395
|
Inleiding
|
Blz. 396
|
Dynamische investeringskalender
|
Blz. 397
|
Toelichting op Dynamische investeringskalender
|
Blz. 398
|
Paragraaf Gevolgen corona
|
Blz. 399
|
Inleiding
|
Blz. 400
|
Impact voor Gemeente
|
Blz. 401
|
Financiële impact
|
Blz. 402
|
1. Cluster specifiek betreft die onderdelen die specifiek worden gecompenseerd door het Rijk
|
Blz. 403
|
2. Cluster generiek betreft die onderdelen die gecompenseerd worden vanuit het Gemeentefonds, algemeen dekkingsmiddel
|
Blz. 404
|
3. Cluster inkomstenderving betreft overige inkomsten die wij niet hebben kunnen innen
|
Blz. 405
|
4. Cluster lokaal betreft specifieke corona gevolgen voor gemeente Weststellingwerf
|
Blz. 406
|
Tabel geldstromen corona in Weststellingwerf
|
Blz. 407
|
Vooruitblik naar 2021
|
Blz. 408
|
Jaarrekening - Balans per 31 december 2020
|
Blz. 409
|
Balans per 31 december 2020
|
Blz. 410
|
Uitgebreide balans activa
|
Blz. 411
|
Uitgebreide balans passiva
|
Blz. 412
|
Toelichting op de balans per 31 december 2020
|
Blz. 413
|
Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
|
Blz. 414
|
Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
|
Blz. 415
|
Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
|
Blz. 416
|
Presentatie- en stelselwijzigingen
|
Blz. 417
|
Vaste activa
|
Blz. 418
|
Vlottende activa
|
Blz. 419
|
Vaste passiva
|
Blz. 420
|
Vlottende passiva
|
Blz. 421
|
Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 422
|
Toelichting op de activa
|
Blz. 423
|
Vaste activa
|
Blz. 424
|
Immateriële vaste activa
|
Blz. 425
|
Materiële vaste activa
|
Blz. 426
|
Belangrijkste (des)investeringen
|
Blz. 427
|
Financiële vaste activa
|
Blz. 428
|
Kapitaalverstrekkingen
|
Blz. 429
|
Verstrekte leningen
|
Blz. 430
|
Vlottende activa
|
Blz. 431
|
Voorraden
|
Blz. 432
|
Boekwaarden grondexploitaties
|
Blz. 433
|
Grondexploitaties prognose
|
Blz. 434
|
Uitzettingen < 1 jaar
|
Blz. 435
|
Liquide middelen
|
Blz. 436
|
Overlopende activa
|
Blz. 437
|
Toelichting op de passiva
|
Blz. 438
|
Vaste passiva
|
Blz. 439
|
Eigen vermogen
|
Blz. 440
|
Reserves
|
Blz. 441
|
Voorzieningen
|
Blz. 442
|
Vaste schuld
|
Blz. 443
|
Vlottende passiva
|
Blz. 444
|
Overlopende passiva
|
Blz. 445
|
Vooruit ontvangen doeluitkeringen
|
Blz. 446
|
Niet uit de balans blijkende verplichtingen
|
Blz. 447
|
Corona
|
Blz. 448
|
Jaarrekening - Overzicht van baten en lasten
|
Blz. 449
|
Overzicht baten en lasten
|
Blz. 450
|
Overzicht baten en lasten
|
Blz. 451
|
Programma 0 Bestuur en Ondersteuning
|
Blz. 452
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 453
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 454
|
Programma 1 Veiligheid
|
Blz. 455
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 456
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 457
|
Programma 2 Verkeer, Vervoer en Waterstaat
|
Blz. 458
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 459
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost
|
Blz. 460
|
Investeringen
|
Blz. 461
|
Toelichting op investeringen
|
Blz. 462
|
Programma 3 Economie
|
Blz. 463
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 464
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 465
|
Programma 4 Onderwijs
|
Blz. 466
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 467
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 468
|
Programma 5 Sport, Cultuur en Recreatie
|
Blz. 469
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 470
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 471
|
Investeringen
|
Blz. 472
|
Toelichting op investeringen
|
Blz. 473
|
Programma 6 Sociaal domein
|
Blz. 474
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 475
|
Toelichting op totaal tabel
|
Blz. 476
|
Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
|
Blz. 477
|
Toelichting lasten hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 478
|
Baten, gegroepeerd naar beleidsveld baten
|
Blz. 479
|
Toelichting baten hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 480
|
Programma 7 Volksgezondheid en Milieu
|
Blz. 481
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 482
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 483
|
Investeringen
|
Blz. 484
|
Toelichting op investeringen
|
Blz. 485
|
Programma 8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
|
Blz. 486
|
Hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 487
|
Toelichting hoeveel heeft het gekost?
|
Blz. 488
|
Investeringen
|
Blz. 489
|
Toelichting op investeringen
|
Blz. 490
|
Overzicht algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 491
|
Algemene dekkingsmiddelen
|
Blz. 492
|
Toelichting
|
Blz. 493
|
Overzicht kosten overhead
|
Blz. 494
|
Overzicht kosten overhead
|
Blz. 495
|
Investeringen
|
Blz. 496
|
Toelichting op investeringen
|
Blz. 497
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 498
|
Vennootschapsbelasting
|
Blz. 499
|
Onvoorziene uitgaven
|
Blz. 500
|
Tabel onvoorziene uitgaven
|
Blz. 501
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 502
|
Begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 503
|
Tabel begrotingsrechtmatigheid
|
Blz. 504
|
Toelichting op de tabel begrotingsoverschrijding
|
Blz. 505
|
Jaarrekening - overig
|
Blz. 506
|
Overzicht incidentele budgetten
|
Blz. 507
|
Incidentele Baten
|
Blz. 508
|
Incidentele Lasten
|
Blz. 509
|
Incidentele middelen van 2020 naar 2021
|
Blz. 510
|
Incidentele middelen 2020 beschikbaar te stellen in 2021
|
Blz. 511
|
Toelichting incidentele middelen 2020 beschikbaar te stellen in 2021
|
Blz. 512
|
Wet WNT
|
Blz. 513
|
Wet WNT
|
Blz. 514
|
Overzicht
|
Blz. 515
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 516
|
Schatkistbankieren
|
Blz. 517
|
Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SISA)
|
Blz. 518
|
Wat is SISA
|
Blz. 519
|
SISA overzichten
|
Blz. 520
|
SISA bijlage
|
Blz. 521
|
Taakvelden overzicht
|
Blz. 522
|
Lasten per taakveld
|
Blz. 523
|
Baten per taakveld
|
Blz. 524
|
Controle verklaring
|
Blz. 525
|
Controle verklaring
|
Blz. 526
|
Bijlagen
|
Blz. 527
|
Bijlage I: Verstrekte subsidies
|
Blz. 528
|
Verstrekte subsidiebedragen
|
Blz. 529
|
Bijlage II: Lijst met afkortingen
|
Blz. 530
|
Bijlage II: Lijst met afkortingen
|
Blz. 531
|
Activiteiten
|
|
Zoeken
|
|
Bijlagen
|
|
Contact
|
|
PrivacyStatement
|
|
Sitemap
|
|