1. Blz. 1 Jaarstukken 2020
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Jaarverslag
        3. Blz. 8 Jaarrekening
        4. Blz. 9 Controle verklaring
        5. Blz. 10 Bijlagen
      3. Blz. 11 Jaarrekening op hoofdlijnen
        1. Blz. 12 Inleiding
        2. Blz. 13 Resultaat jaarrekening
        3. Blz. 14 Schuldpositie
        4. Blz. 15 Weerstandsvermogen
        5. Blz. 16 Woonlasten
        6. Blz. 17 Corona virus
        7. Blz. 18 Bestemmingsvoorstel
        8. Blz. 19 Overzicht Baten en Lasten
        9. Blz. 20 Toelichting resultaat
        10. Blz. 21 Gemeentefondsuitkering
        11. Blz. 22 Investeringskredieten (exclusief grondexploitatie)
        12. Blz. 23 Lokale heffingen
        13. Blz. 24 Reserves
      4. Blz. 25 Jaarrekening 2020 in één oogopslag
        1. Blz. 26 Jaarrekening in één oogopslag.
      5. Blz. 27 Kerngegevens
        1. Blz. 28 Kerngegevens
      6. Blz. 29 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 30 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 31 Taakvelden
        3. Blz. 32 Beleidsnota's
        4. Blz. 33 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 34 Doelstellingen
          1. Blz. 35 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
            1. Blz. 36 Gast van de raad
            2. Blz. 37 Vernieuwing inloopspreekuur
            3. Blz. 38 Schoolbezoeken
            4. Blz. 39 Vlogs
            5. Blz. 40 Gebruik van sociale media
          2. Blz. 41 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 42 Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
            2. Blz. 43 Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
            3. Blz. 44 Dichtbij besturen
            4. Blz. 45 Versterken betrokkenheid grote kernen
            5. Blz. 46 Werken met de omgevingsvisie
            6. Blz. 47 Ontwikkelen rol en positie dorpencoördinator
          3. Blz. 48 Beleidsplan (digitale) dienstverlening
            1. Blz. 49 Uitvoeren landelijk programma digitalisering
            2. Blz. 50 Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
            3. Blz. 51 Spelregels en maatwerk
            4. Blz. 52 B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
            5. Blz. 53 Klanttevredenheid publiekszaken
            6. Blz. 54 Kanaalsturing
          4. Blz. 55 Proces doorontwikkeling organisatie met PIM op expeditie
          5. Blz. 56 Continueren en door ontwikkelen OWO-samenwerking
          6. Blz. 57 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 58 Een begrijpelijke en toegankelijke website
            2. Blz. 59 Een online platform voor de participatie van inwoners
            3. Blz. 60 Een professionele en actieve inzet van sociale media
            4. Blz. 61 Een update van de communicatievisie
            5. Blz. 62 Een wekelijkse gemeentepagina Westwijzer in de krant
            6. Blz. 63 Het gebruik van heldere taal door medewerkers
        6. Blz. 64 Indicatoren
        7. Blz. 65 Beleidsindicatoren
        8. Blz. 66 Hoeveel heeft het gekost?
        9. Blz. 67 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
      7. Blz. 68 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 69 Programma 1 Veiligheid
        2. Blz. 70 Taakvelden
        3. Blz. 71 Beleidsnota's
        4. Blz. 72 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 73 Doelstellingen
          1. Blz. 74 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van criminele jeugd/individuele probleemjongeren
            1. Blz. 75 Volgen ontwikkelingen
            2. Blz. 76 Ketensamenwerking
          2. Blz. 77 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de brandveiligheid
            1. Blz. 78 Betrokkenheid
            2. Blz. 79 Ontwikkelingen volgen
            3. Blz. 80 Opstellen uitvoeringsprogramma’s
          3. Blz. 81 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van objectieve veiligheid en criminaliteit
            1. Blz. 82 Uitvoeringsplan opstellen
          4. Blz. 83 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de sociale kwaliteit woon- en leefomgeving
            1. Blz. 84 Implementeren persoonsgerichte aanpak
            2. Blz. 85 Toepassen actuele wetgeving
            3. Blz. 86 Verbinden zorg en veiligheid
          5. Blz. 87 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van verkeersveiligheid
            1. Blz. 88 Faciliteren verkeerswerkgroepen
            2. Blz. 89 Manifest Verkeersveiligheid
          6. Blz. 90 Rampenbestrijding en crisisbeheersing
            1. Blz. 91 Professionele crisisbeheersing organisatie
        6. Blz. 92 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 93 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 94 Toelichting - Wat mag het kosten
      8. Blz. 95 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 96 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 97 Taakvelden
        3. Blz. 98 Beleidsnota's
        4. Blz. 99 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 100 Doelstellingen
          1. Blz. 101 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
            1. Blz. 102 Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
          2. Blz. 103 Project herinrichting De Blesse
            1. Blz. 104 Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
            2. Blz. 105 Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
          3. Blz. 106 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
            1. Blz. 107 Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
            2. Blz. 108 Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
            3. Blz. 109 Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
          4. Blz. 110 Notitie veilig landbouwverkeer
            1. Blz. 111 Overleg met de agrarische sector en de bewoners
            2. Blz. 112 Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
          5. Blz. 113 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
            1. Blz. 114 Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
          6. Blz. 115 Fietspad langs de Linde
            1. Blz. 116 Verbetering van het fietspad langs de Linde
            2. Blz. 117 Uitvoering van fase 2
            3. Blz. 118 Grond aankopen voor fase 3
          7. Blz. 119 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost Friesland
            1. Blz. 120 Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
          8. Blz. 121 Herinrichting stationsomgeving
        6. Blz. 122 Hoeveel heeft het gekost?
        7. Blz. 123 Toelichting - Wat mag het kosten
      9. Blz. 124 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 125 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 126 Taakvelden
        3. Blz. 127 Beleidsnota's
        4. Blz. 128 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 129 Doelstellingen
          1. Blz. 130 Aanpak versterken lokale economie
            1. Blz. 131 Intensiveren bedrijfscontacten
            2. Blz. 132 Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
            3. Blz. 133 Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
            4. Blz. 134 Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
          2. Blz. 135 Versterken (kern-) winkelstructuur Wolvega
            1. Blz. 136 Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
            2. Blz. 137 Aanstellen van een centrummanager in Wolvega.
            3. Blz. 138 Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
            4. Blz. 139 Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
          3. Blz. 140 Breedband in het buitengebied
            1. Blz. 141 In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
        6. Blz. 142 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 143 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 144 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
      10. Blz. 145 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 146 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 147 Taakvelden
        3. Blz. 148 Beleidsnota's
        4. Blz. 149 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 150 Doelstellingen
          1. Blz. 151 Goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 152 Leerplicht
            2. Blz. 153 Passend onderwijs
            3. Blz. 154 Leerlingenvervoer
            4. Blz. 155 Brede school
            5. Blz. 156 Kinderopvang en Peuteropvang
            6. Blz. 157 Onderwijsachterstandenbeleid
          2. Blz. 158 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 159 Spreidingsplan Toekomst basisonderwijs Weststellingwerf
            2. Blz. 160 Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
          3. Blz. 161 Openbaar onderwijs
            1. Blz. 162 Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
        6. Blz. 163 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 164 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 165 Toelichting - Wat mag het kosten
      11. Blz. 166 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 167 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 168 Taakvelden
        3. Blz. 169 Beleidsnota's
        4. Blz. 170 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 171 Doelstellingen
          1. Blz. 172 Sport en bewegen
            1. Blz. 173 Lokaal akkoord sport en bewegen
            2. Blz. 174 Buurtsportwerk
            3. Blz. 175 Bijdrage masterplan FC Wolvega
          2. Blz. 176 Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
            1. Blz. 177 Muziekonderwijs
            2. Blz. 178 Stellingwerfs
          3. Blz. 179 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 180 Toeristisch Investeringsfonds
            2. Blz. 181 Gebiedsontwikkeling Driewegsluis
        6. Blz. 182 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 183 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 184 Toelichting - Wat mag het kosten
      12. Blz. 185 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 186 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 187 Taakvelden
        3. Blz. 188 Beleidsnota's
        4. Blz. 189 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 190 Doelstellingen
          1. Blz. 191 Toegang Sociaal domein
            1. Blz. 192 Monitoring
            2. Blz. 193 Opstellen projectplan
          2. Blz. 194 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
            1. Blz. 195 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
          3. Blz. 196 Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
            1. Blz. 197 Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
            2. Blz. 198 Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
            3. Blz. 199 Ontwikkelen collectieve voorzieningen
          4. Blz. 200 Transformatie Sociaal domein
            1. Blz. 201 Projecten die in het teken staan van de transformatie
            2. Blz. 202 Integrale projecten
          5. Blz. 203 Maatschappelijke voorzieningen
            1. Blz. 204 Onderzoek naar maatschappelijke voorzieningen
            2. Blz. 205 Prestatieovereenkomst Harten 10
          6. Blz. 206 Herijken Welzijnswerk
            1. Blz. 207 Gebiedsteam
            2. Blz. 208 Monitoring van de opdracht zorgen voor de zorgzame samenleving
            3. Blz. 209 Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
          7. Blz. 210 Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
            1. Blz. 211 Ontwikkelen integrale aanpak
            2. Blz. 212 Ondersteunen doelgroep
            3. Blz. 213 Pilot met de bibliotheek
          8. Blz. 214 Grip krijgen op de jeugdhulp
            1. Blz. 215 Controle op jeugdhulp
            2. Blz. 216 Preventie op jeugdhulp
            3. Blz. 217 Toegang naar jeugdhulp
          9. Blz. 218 Grip krijgen op de Wmo
            1. Blz. 219 Maatregelenpakket Wmo
            2. Blz. 220 Maatwerk
          10. Blz. 221 Versterken ketensamenwerking jeugd
            1. Blz. 222 Kansrijke start
            2. Blz. 223 Preventieve werkwijze scholen
          11. Blz. 224 Versterken ketensamenwerking ouderen
            1. Blz. 225 Uitvoering geven aan het 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen'
          12. Blz. 226 Bestemming Noordwolde
            1. Blz. 227 Afronden fase 5
            2. Blz. 228 Samenwerking met dorp versterken
            3. Blz. 229 Opzet fase 6 (2021-2023)
          13. Blz. 230 Herstructurering Caparis
            1. Blz. 231 De herstructureringsopdracht Sociaal Werkbedrijf afronden
            2. Blz. 232 Nieuwe afspraken maken met Caparis over de werkplekken voor het wsw personeel uit onze gemeente
          14. Blz. 233 Veranderopgave Inburgering (VOI)
        6. Blz. 234 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 235 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 236 Toelichting - Wat mag het kosten
      13. Blz. 237 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 238 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 239 Taakvelden
        3. Blz. 240 Beleidsnota's
        4. Blz. 241 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 242 Doelstellingen
          1. Blz. 243 Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
            1. Blz. 244 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak GIDS
            2. Blz. 245 Uitvoeren en evalueren plan van aanpak JOGG
            3. Blz. 246 Borgen Vitale Regio Noordwolde
            4. Blz. 247 Geven van het goede voorbeeld
            5. Blz. 248 Werken met positieve gezondheid
            6. Blz. 249 Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
            7. Blz. 250 Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
          2. Blz. 251 Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
            1. Blz. 252 Uitvoeren en evalueren uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
          3. Blz. 253 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 254 Uitvoering geven aan het gemeentelijk klimaatbeleid
            2. Blz. 255 Uitvoeren maatregelen voor beperken wateroverlast
          4. Blz. 256 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 257 Programmapijler Circulaire Economie
            2. Blz. 258 Programmapijler Energietransitie
            3. Blz. 259 Programmapijler Klimaat-Robuust
          5. Blz. 260 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 261 Opstellen Gemeentelijk afvalstoffenbeleidsplan
        6. Blz. 262 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 263 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 264 Toelichting - Wat mag het kosten
      14. Blz. 265 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 266 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 267 Taakvelden
        3. Blz. 268 Beleidsnota's
        4. Blz. 269 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        5. Blz. 270 Doelstellingen
          1. Blz. 271 Lindewijk deelgebied 2
            1. Blz. 272 Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
            2. Blz. 273 In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
            3. Blz. 274 De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
            4. Blz. 275 Onderzoeken of er nog een nadere fasering moet komen
            5. Blz. 276 Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
            6. Blz. 277 De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
          2. Blz. 278 Rottige Meente
            1. Blz. 279 Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
            2. Blz. 280 In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
            3. Blz. 281 In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
            4. Blz. 282 Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
            5. Blz. 283 Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
          3. Blz. 284 Uitwerken omgevingsvisie
            1. Blz. 285 Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
            2. Blz. 286 Model opstellen voor een maatschappelijk contract
            3. Blz. 287 Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
            4. Blz. 288 Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
            5. Blz. 289 Mogelijkheden aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
            6. Blz. 290 Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
            7. Blz. 291 Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekend maken
          4. Blz. 292 Implementatie omgevingswet
            1. Blz. 293 Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
            2. Blz. 294 Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
            3. Blz. 295 Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
        6. Blz. 296 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 297 Hoeveel heeft het gekost?
        8. Blz. 298 Toelichting - Wat mag het kosten
      15. Blz. 299 Overzicht | algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 300 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 301 Taakvelden
        3. Blz. 302 Actuele ontwikkelingen en gerealiseerd beleid
        4. Blz. 303 Algemene dekkingsmiddelen
        5. Blz. 304 Toelichting
      16. Blz. 305 Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
        1. Blz. 306 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 307 Overhead kosten
        2. Blz. 308 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 309 Vennootschapsbelasting
          2. Blz. 310 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 311 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 312 Onvoorziene uitgaven
          2. Blz. 313 Onvoorziene uitgaven
      17. Blz. 314 Paragrafen
        1. Blz. 315 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 316 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 317 Inleiding
          3. Blz. 318 Tarievenbeleid 2020
          4. Blz. 319 Tabel opbrengst belangrijkste heffingen
          5. Blz. 320 Totaalopbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 321 Begraafplaatsen
          7. Blz. 322 Kwijtschelding
          8. Blz. 323 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 324 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 325 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 326 Inleiding
          3. Blz. 327 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 328 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 329 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 330 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 331 Kengetallen
        3. Blz. 332 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 333 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 334 Beleidsnota's
          3. Blz. 335 Inleiding
          4. Blz. 336 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 337 Wegen
          6. Blz. 338 Groen
          7. Blz. 339 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 340 Openbare verlichting
          9. Blz. 341 Riolering
          10. Blz. 342 Tractiemiddelen
          11. Blz. 343 Gebouwen
          12. Blz. 344 Beschikbare middelen voor het onderhoud
        4. Blz. 345 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 346 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 347 Inleiding
          3. Blz. 348 De uitgangspunten
          4. Blz. 349 Risicobeheer
          5. Blz. 350 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 351 Renterisicobeheer
          7. Blz. 352 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 353 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 354 Leningenportefeuille
          10. Blz. 355 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 356 Rentekosten en renteopbrengsten verbonden aan de financieringsfunctie
          12. Blz. 357 EMU saldo
          13. Blz. 358 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 359 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 360 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 361 Informatieveiligheid en privacy
          3. Blz. 362 Rechtmatigheid
          4. Blz. 363 Organisatieontwikkeling
          5. Blz. 364 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 365 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 366 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 367 OWO-visie op samenwerken
          3. Blz. 368 Bestuursovereenkomst
          4. Blz. 369 OWO-afdelingen: het fundament van onze samenwerking
          5. Blz. 370 Afdeling Vergunningen, Handhaving en Toezicht (gemeente Opsterland)
          6. Blz. 371 Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
          7. Blz. 372 Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
        7. Blz. 373 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 374 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 375 Inleiding
          3. Blz. 376 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 377 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 378 Financieel belang
          6. Blz. 379 Beleidsontwikkelingen enkele samenwerkingsverbanden
          7. Blz. 380 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 381 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 382 Paragraaf grondbeleid
          2. Blz. 383 Algemeen
          3. Blz. 384 Parameters
          4. Blz. 385 Marketing
          5. Blz. 386 Vennootschapsbelasting
          6. Blz. 387 Warme gronden
          7. Blz. 388 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          8. Blz. 389 Boekwaarde bouwgronden
        9. Blz. 390 Paragraaf Streekagenda/Regiodeal
          1. Blz. 391 Paragraaf Streekagenda
          2. Blz. 392 Algemeen
          3. Blz. 393 Financieel
        10. Blz. 394 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          1. Blz. 395 Dynamisch investeringsprogramma
          2. Blz. 396 Inleiding
          3. Blz. 397 Dynamische investeringskalender
          4. Blz. 398 Toelichting op Dynamische investeringskalender
        11. Blz. 399 Paragraaf Gevolgen corona
          1. Blz. 400 Inleiding
          2. Blz. 401 Impact voor Gemeente
          3. Blz. 402 Financiële impact
          4. Blz. 403 1. Cluster specifiek betreft die onderdelen die specifiek worden gecompenseerd door het Rijk
          5. Blz. 404 2. Cluster generiek betreft die onderdelen die gecompenseerd worden vanuit het Gemeentefonds, algemeen dekkingsmiddel
          6. Blz. 405 3. Cluster inkomstenderving betreft overige inkomsten die wij niet hebben kunnen innen
          7. Blz. 406 4. Cluster lokaal betreft specifieke corona gevolgen voor gemeente Weststellingwerf
          8. Blz. 407 Tabel geldstromen corona in Weststellingwerf
          9. Blz. 408 Vooruitblik naar 2021
      18. Blz. 409 Jaarrekening - Balans per 31 december 2020
        1. Blz. 410 Balans per 31 december 2020
        2. Blz. 411 Uitgebreide balans activa
        3. Blz. 412 Uitgebreide balans passiva
        4. Blz. 413 Toelichting op de balans per 31 december 2020
        5. Blz. 414 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
          1. Blz. 415 Grondslagen voor waardering en resultaat bepaling
          2. Blz. 416 Algemene grondslagen voor het opstellen van de jaarrekening
          3. Blz. 417 Presentatie- en stelselwijzigingen
          4. Blz. 418 Vaste activa
          5. Blz. 419 Vlottende activa
          6. Blz. 420 Vaste passiva
          7. Blz. 421 Vlottende passiva
          8. Blz. 422 Overzicht van baten en lasten
        6. Blz. 423 Toelichting op de activa
          1. Blz. 424 Vaste activa
          2. Blz. 425 Immateriële vaste activa
          3. Blz. 426 Materiële vaste activa
          4. Blz. 427 Belangrijkste (des)investeringen
          5. Blz. 428 Financiële vaste activa
          6. Blz. 429 Kapitaalverstrekkingen
          7. Blz. 430 Verstrekte leningen
          8. Blz. 431 Vlottende activa
          9. Blz. 432 Voorraden
          10. Blz. 433 Boekwaarden grondexploitaties
          11. Blz. 434 Grondexploitaties prognose
          12. Blz. 435 Uitzettingen < 1 jaar
          13. Blz. 436 Liquide middelen
          14. Blz. 437 Overlopende activa
        7. Blz. 438 Toelichting op de passiva
          1. Blz. 439 Vaste passiva
          2. Blz. 440 Eigen vermogen
          3. Blz. 441 Reserves
          4. Blz. 442 Voorzieningen
          5. Blz. 443 Vaste schuld
          6. Blz. 444 Vlottende passiva
          7. Blz. 445 Overlopende passiva
          8. Blz. 446 Vooruit ontvangen doeluitkeringen
          9. Blz. 447 Niet uit de balans blijkende verplichtingen
          10. Blz. 448 Corona
      19. Blz. 449 Jaarrekening - Overzicht van baten en lasten
        1. Blz. 450 Overzicht baten en lasten
          1. Blz. 451 Overzicht baten en lasten
        2. Blz. 452 Programma 0 Bestuur en Ondersteuning
          1. Blz. 453 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 454 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        3. Blz. 455 Programma 1 Veiligheid
          1. Blz. 456 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 457 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        4. Blz. 458 Programma 2 Verkeer, Vervoer en Waterstaat
          1. Blz. 459 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 460 Toelichting hoeveel heeft het gekost
          3. Blz. 461 Investeringen
          4. Blz. 462 Toelichting op investeringen
        5. Blz. 463 Programma 3 Economie
          1. Blz. 464 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 465 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        6. Blz. 466 Programma 4 Onderwijs
          1. Blz. 467 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 468 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
        7. Blz. 469 Programma 5 Sport, Cultuur en Recreatie
          1. Blz. 470 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 471 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 472 Investeringen
          4. Blz. 473 Toelichting op investeringen
        8. Blz. 474 Programma 6 Sociaal domein
          1. Blz. 475 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 476 Toelichting op totaal tabel
          3. Blz. 477 Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
          4. Blz. 478 Toelichting lasten hoeveel heeft het gekost?
          5. Blz. 479 Baten, gegroepeerd naar beleidsveld baten
          6. Blz. 480 Toelichting baten hoeveel heeft het gekost?
        9. Blz. 481 Programma 7 Volksgezondheid en Milieu
          1. Blz. 482 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 483 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 484 Investeringen
          4. Blz. 485 Toelichting op investeringen
        10. Blz. 486 Programma 8 Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
          1. Blz. 487 Hoeveel heeft het gekost?
          2. Blz. 488 Toelichting hoeveel heeft het gekost?
          3. Blz. 489 Investeringen
          4. Blz. 490 Toelichting op investeringen
        11. Blz. 491 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 492 Algemene dekkingsmiddelen
          2. Blz. 493 Toelichting
        12. Blz. 494 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 495 Overzicht kosten overhead
          2. Blz. 496 Investeringen
          3. Blz. 497 Toelichting op investeringen
        13. Blz. 498 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 499 Vennootschapsbelasting
        14. Blz. 500 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 501 Tabel onvoorziene uitgaven
        15. Blz. 502 Begrotingsrechtmatigheid
          1. Blz. 503 Begrotingsrechtmatigheid
          2. Blz. 504 Tabel begrotingsrechtmatigheid
          3. Blz. 505 Toelichting op de tabel begrotingsoverschrijding
      20. Blz. 506 Jaarrekening - overig
        1. Blz. 507 Overzicht incidentele budgetten
          1. Blz. 508 Incidentele Baten
          2. Blz. 509 Incidentele Lasten
        2. Blz. 510 Incidentele middelen van 2020 naar 2021
          1. Blz. 511 Incidentele middelen 2020 beschikbaar te stellen in 2021
          2. Blz. 512 Toelichting incidentele middelen 2020 beschikbaar te stellen in 2021
        3. Blz. 513 Wet WNT
          1. Blz. 514 Wet WNT
          2. Blz. 515 Overzicht
        4. Blz. 516 Schatkistbankieren
          1. Blz. 517 Schatkistbankieren
        5. Blz. 518 Verantwoordingsinformatie specifieke uitkeringen (SISA)
          1. Blz. 519 Wat is SISA
        6. Blz. 520 SISA overzichten
          1. Blz. 521 SISA bijlage
        7. Blz. 522 Taakvelden overzicht
          1. Blz. 523 Lasten per taakveld
          2. Blz. 524 Baten per taakveld
        8. Blz. 525 Controle verklaring
          1. Blz. 526 Controle verklaring
      21. Blz. 527 Bijlagen
        1. Blz. 528 Bijlage I: Verstrekte subsidies
          1. Blz. 529 Verstrekte subsidiebedragen
        2. Blz. 530 Bijlage II: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 531 Bijlage II: Lijst met afkortingen
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap