Portefeuillehouder
Nadort André, van de

Om inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties zo goed mogelijk te bereiken, hebben we ingezet op een crossmediale aanpak van online en offline middelen. In 2017 is dat gedaan door het tegelijkertijd inzetten van onder meer persberichten, de maandelijkse Westwijzer, de gemeentelijke digitale nieuwsbrief (22 uitgaven, 445 abonnees), sociale media en de website. In 2017 zijn twee avonden voor nieuwe inwoners georganiseerd. Om gerichter naar bepaalde doelgroepen te communiceren, is de externe communicatiemix uitgebreid met twee digitale nieuwsbrieven:

  • Nieuwsbrief van de dorpencoördinator: 9 uitgaves, 66 abonnees (vanaf 13 september 2017)
  • Nieuwsbrief voor ondernemers: 2 uitgaves, 184 abonnees (vanaf 6 september 2017)

Daarnaast is het beeldmateriaal van de gemeente uitgebreid door de inzendingen voor de fotowedstrijd in de zomermaanden.

De interne communicatiemix bestond in 2017 voornamelijk uit intranetberichten, diverse in4lunchbijeenkomsten en posters. De voorbereidingen van een nieuw sociaal intranet zijn in volle gang, ter vervanging van het huidige intranet, het Journaaltje en een deel van het e-mailverkeer.