Portefeuillehouder
Nadort André, van de

Belangrijk onderdeel van de communicatie rond de Omgevingsvisie is de interactieve website, die in het voorjaar 2017 in gebruik is genomen en twee jaar lang hiervoor zal worden gebruikt. De communicatie aanpak heeft geleid tot een brede belangstelling en bijdragen van de samenleving aan de verschillende thema’s. We verwachten dat dit zorgt voor draagvlak voor de volgende fase van dit beleidsvormende proces. De opgedane expertise, maar ook de investering in de interactieve website zullen in de toekomst bij andere projecten zeker van pas komen.  

Ook bij andere onderwerpen is projectondersteuning verleend. Onder andere: de Tweede Kamerverkiezingen, de nieuwe groenmedewerkers van Groen in Bedrijf, het helpen van nieuwkomers op de arbeidsmarkt, de promotie van de woonkavels om de kavelverkoop in Noordwolde, De Tuinen en de Heerenveenseweg in Wolvega te stimuleren en natuurlijk de #eerste100dagen van de nieuwe burgemeester. Half december kwam de vierde editie van het magazine Bestemming Noordwolde uit.

De samenwerking met de afdelingen verliep in 2017 goed. Door regelmatig overleg is er zicht op (komende) projecten en beleid, waardoor de gemeente in een vroeg stadium kan meedenken en adviseren. Dit komt de planmatigheid van projecten ten goede. Dit zorgt er ook voor dat we communicatiekansen benutten, wanneer die passen bij de rol die we als gemeente hebben.