Portefeuillehouder
Hoen Roelof Theun
Nadort André, van de

Wij doen mee aan een landelijke benchmark voor de dienstverlening. Aan de hand van managementrapportages en de resultaten van de benchmark zal gekeken worden naar de kwaliteit en het behandelproces. Indien nodig zal dit worden aangepast. Kritieke prestatie indicatoren (KPI’s) worden opnieuw vastgesteld. Wij houden nieuwe ontwikkelingen bij en onderhouden nauwe contacten in verband met implementatie en beheer van Informatie- en Communicatie Technologie (ICT). We werken aan het digitaliseren van formulieren die door de inwoners en bedrijven gebruikt kunnen worden.

Rapport Landelijke Benchmark Dienstverlening. 
In januari 2018 is de raad geïnformeerd over de digitalisering van de dienstverlening aan de hand van het rapport van de Rekenkamercommissie.  Bij de indicatoren vindt u een nadere detaillering van de uitkomst van de benchmark 2017. De behandeling in de raad heeft ertoe geleid dat er een vernieuwd dienstverleningsconcept wordt voorbereid door het college.   

Totaaloordeel 1-1-2017 t/m 31-12-2017

 

Balie: Aantal klantcontacten in de publieksbalie over 2017, vergeleken met 2016.
In 2017 is er een toename voor burgerzaken van bijna 1000 klantcontacten.

Nadere specificatie benchmark digitale dienstverlening, ter aanvulling van het rapport van de Rekenkamercommissie: