1. Blz. 1 Begroting 2020
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Voorwoord
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Beleidsbegroting
        3. Blz. 8 Financiële begroting
        4. Blz. 9 Bijlagen
      3. Blz. 10 Begroting op hoofdlijnen
        1. Blz. 11 Financieel vertrekpunt
        2. Blz. 12 Uitgangspunten bij de kadernota 2020-2023
        3. Blz. 13 Alle voorstellen van de kadernota 2020-2023
        4. Blz. 14 Toelichting per categorie
        5. Blz. 15 Mei-circulaire 2019 gemeentefonds
        6. Blz. 16 Herijking exploitatie na kadernota 2020-2023
        7. Blz. 17 Toelichting op herijking exploitatie
        8. Blz. 18 Eindstand
        9. Blz. 19 Structureel begrotingsevenwicht
        10. Blz. 20 Woonlasten
      4. Blz. 21 Begroting 2020 in één oogopslag
        1. Blz. 22 Ons huishoudboekje
      5. Blz. 23 Kerngegevens
        1. Blz. 24 Kerngegevens
      6. Blz. 25 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 26 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 27 Taakvelden
        3. Blz. 28 Beleidsnota's
        4. Blz. 29 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 30 Doelstellingen
          1. Blz. 31 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
            1. Blz. 32 Gast van de raad
            2. Blz. 33 Gebruik van sociale media
            3. Blz. 34 Schoolbezoeken
            4. Blz. 35 Vernieuwing inloopspreekuur
            5. Blz. 36 Vlogger
          2. Blz. 37 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 38 Dichtbij besturen
            2. Blz. 39 Netwerk dorps- en wijkorganisaties vormt basis voor beleid
            3. Blz. 40 Ondersteunen van initiatieven
            4. Blz. 41 Ontwikkelen rol en positie dorpencoördinator
            5. Blz. 42 Versterken betrokkenheid grote kernen
            6. Blz. 43 Werken met de omgevingsvisie
          3. Blz. 44 Beleidsplan (digitale) dienstverlening
            1. Blz. 45 B1 taalgebruik is de norm aan de telefoon en in correspondentie
            2. Blz. 46 Benchmark publiekszaken
            3. Blz. 47 Kanaalsturing
            4. Blz. 48 Spelregels en maatwerk
            5. Blz. 49 Uitvoeren landelijk programma digitalisering
            6. Blz. 50 Zorgen voor een klantgerichte en begrijpelijke website
          4. Blz. 51 Proces doorontwikkeling organisatie met PIM op expeditie
          5. Blz. 52 Continueren en doorontwikkelen OWO-samenwerking
          6. Blz. 53 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 54 Een begrijpelijke en toegankelijke website
            2. Blz. 55 Een online platform voor de participatie van inwoners
            3. Blz. 56 Een professionele en actieve inzet van sociale media
            4. Blz. 57 Een update van de communicatievisie
            5. Blz. 58 Een wekelijkse gemeentepagina Westwijzer in de krant
            6. Blz. 59 Het gebruik van heldere taal door medewerkers
        6. Blz. 60 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 61 Wat mag het kosten
        8. Blz. 62 Toelichting wat mag het kosten
      7. Blz. 63 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 64 Programma 1 | Veiligheid
        2. Blz. 65 Taakvelden
        3. Blz. 66 Beleidsnota's
        4. Blz. 67 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 68 Doelstellingen
          1. Blz. 69 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van criminele jeugd/individuele probleemjongeren
            1. Blz. 70 Ketensamenwerking
            2. Blz. 71 Volgen ontwikkelingen
          2. Blz. 72 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de brandveiligheid
            1. Blz. 73 Betrokkenheid
            2. Blz. 74 Ontwikkelingen volgen
            3. Blz. 75 Opstellen uitvoeringsprogramma’s
          3. Blz. 76 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de objectieve veiligheid en de criminaliteit
            1. Blz. 77 Uitvoeringsplan woninginbraken toepassen
          4. Blz. 78 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de sociale kwaliteit woon- en leefomgeving
            1. Blz. 79 Project Goede Buren
            2. Blz. 80 Toepassen actuele wetgeving
            3. Blz. 81 Verbinden zorg en veiligheid
          5. Blz. 82 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van verkeersveiligheid
            1. Blz. 83 Faciliteren verkeerswerkgroepen
            2. Blz. 84 Manifest Verkeersveiligheid
          6. Blz. 85 Rampenbestrijding en crisisbeheersing
            1. Blz. 86 Professionele crisisbeheersing organisatie
        6. Blz. 87 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 88 Wat mag het kosten
        8. Blz. 89 Toelichting wat mag het kosten
      8. Blz. 90 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 91 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 92 Taakvelden
        3. Blz. 93 Beleidsnota's
        4. Blz. 94 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 95 Doelstellingen
          1. Blz. 96 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
            1. Blz. 97 Bepalen van het gewenste kwaliteitsniveau openbare ruimte
          2. Blz. 98 Project herinrichting De Blesse
            1. Blz. 99 Opstellen van een ontwerp voor de herinrichting
            2. Blz. 100 Uitvoering geven aan de herinrichting De Blesse
          3. Blz. 101 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
            1. Blz. 102 Plan opstellen voor de herinrichting van de Lycklamaweg
            2. Blz. 103 Samenwerken met NS/Prorail voor een veiligere spoorwegovergang
            3. Blz. 104 Uitvoering geven aan herinrichting Lycklamaweg
          4. Blz. 105 Notitie veilig landbouwverkeer
            1. Blz. 106 Bepalen vervolgstappen om te komen tot grotere verkeersveiligheid
            2. Blz. 107 Overleg met de agrarische sector en de bewoners
          5. Blz. 108 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
            1. Blz. 109 Uitvoeren geplande werkzaamheden infrastructuur
          6. Blz. 110 Fietspad langs de Linde
            1. Blz. 111 Grond aankopen voor fase 3
            2. Blz. 112 Uitvoering van fase 2
            3. Blz. 113 Verbetering van het fietspad langs de Linde
          7. Blz. 114 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost-Friesland
            1. Blz. 115 Uitvoeren van de projecten 'Dorp, landschap en biodiversiteit'
        6. Blz. 116 Wat mag het kosten
        7. Blz. 117 Toelichting wat mag het kosten
        8. Blz. 118 Investeringen
      9. Blz. 119 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 120 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 121 Taakvelden
        3. Blz. 122 Beleidsnota's
        4. Blz. 123 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 124 Doelstellingen
          1. Blz. 125 Aanpak versterken lokale economie
            1. Blz. 126 Actieve promotie van beschikbare bedrijfskavels.
            2. Blz. 127 Intensiveren bedrijfscontacten
            3. Blz. 128 Onderzoeken of een vestigingspremie helpt om nieuwe bedrijven aan te trekken.
            4. Blz. 129 Onderzoeken op welke manier wij kunnen meten hoe de ondernemers de dienstverlening van de gemeente waarderen.
          2. Blz. 130 Versterken (kern-)winkelstructuur Wolvega
            1. Blz. 131 Aanstellen van een centrummanager in Wolvega.
            2. Blz. 132 Onderzoeken hoe we de klanttevredenheid in het winkelgebied kunnen meten.
            3. Blz. 133 Opstellen van een uitvoeringsprogramma voor de aanpak van het centrum.
            4. Blz. 134 Samen met de ondernemers een duidelijke visie opstellen.
          3. Blz. 135 Breedband in het buitengebied
            1. Blz. 136 In overleg met marktpartijen over de aanleg en voorwaarden.
        6. Blz. 137 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 138 Wat mag het kosten
        8. Blz. 139 Toelichting wat mag het kosten
      10. Blz. 140 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 141 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 142 Taakvelden
        3. Blz. 143 Beleidsnota's
        4. Blz. 144 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 145 Doelstellingen
          1. Blz. 146 Een goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 147 Brede school
            2. Blz. 148 Kinderopvang en Peuteropvang
            3. Blz. 149 Leerlingenvervoer
            4. Blz. 150 Leerplicht
            5. Blz. 151 Passend onderwijs
          2. Blz. 152 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 153 Integraal Strategisch Huisvestingsplan Onderwijs
            2. Blz. 154 Spreidingsplan Toekomst basisonderwijs Weststellingwerf
          3. Blz. 155 Openbaar onderwijs
            1. Blz. 156 Toezicht houden op schoolbestuur Comprix
        6. Blz. 157 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 158 Wat mag het kosten
        8. Blz. 159 Toelichting wat mag het kosten
      11. Blz. 160 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 161 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 162 Taakvelden
        3. Blz. 163 Beleidsnota's
        4. Blz. 164 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 165 Doelstellingen
          1. Blz. 166 Sport en bewegen
            1. Blz. 167 Bijdrage masterplan FC Wolvega
            2. Blz. 168 Buurtsportwerk
            3. Blz. 169 Lokaal akkoord sport en bewegen
          2. Blz. 170 Versterken van het kunst- en cultuuraanbod in Weststellingwerf
            1. Blz. 171 Muziekonderwijs
            2. Blz. 172 Stellingwerfs
          3. Blz. 173 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 174 Toeristisch Investeringsfonds
        6. Blz. 175 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 176 Wat mag het kosten
        8. Blz. 177 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 178 Investeringen
      12. Blz. 179 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 180 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 181 Taakvelden
        3. Blz. 182 Beleidsnota's
        4. Blz. 183 Actuele ontwikkelen en nieuw beleid
        5. Blz. 184 Doelstellingen
          1. Blz. 185 Toegang Sociaal domein
            1. Blz. 186 Monitoring
            2. Blz. 187 Opstellen projectplan
          2. Blz. 188 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie in Wolvega
            1. Blz. 189 Onderzoek naar een dorpshuisfunctie uitvoeren
          3. Blz. 190 Vergroten arbeids- en maatschappelijke participatie
            1. Blz. 191 Inwoners helpen bij het vinden van een betaalde baan
            2. Blz. 192 Inwoners ondersteunen met een grote afstand tot de arbeidsmarkt
            3. Blz. 193 Ontwikkelen collectieve voorzieningen
          4. Blz. 194 Transformatie Sociaal domein
          5. Blz. 195 Maatschappelijke voorzieningen
          6. Blz. 196 Herijken Welzijnswerk
            1. Blz. 197 Gebiedsteam
            2. Blz. 198 Monitoring van de opdracht zorgen voor de zorgzame samenleving
            3. Blz. 199 Ondersteuning initiatieven dorpen en wijken
          7. Blz. 200 Integrale aanpak laaggeletterdheid, armoede en schulden
            1. Blz. 201 Ondersteunen doelgroep
            2. Blz. 202 Ontwikkelen integrale aanpak
            3. Blz. 203 Pilot met de bibliotheek
          8. Blz. 204 Grip krijgen op de jeugdhulp
            1. Blz. 205 Controle op jeugdhulp
            2. Blz. 206 Preventie op jeugdhulp
            3. Blz. 207 Toegang naar jeugdhulp
          9. Blz. 208 Grip krijgen op de Wmo
            1. Blz. 209 Maatregelenpakket Wmo
            2. Blz. 210 Maatwerk
          10. Blz. 211 Versterken ketensamenwerking jeugd
            1. Blz. 212 Kansrijke start
            2. Blz. 213 Preventieve werkwijze scholen
          11. Blz. 214 Versterken ketensamenwerking ouderen
            1. Blz. 215 Een 'Uitvoeringsprogramma versterken ketensamenwerking ouderen' ontwikkelen
          12. Blz. 216 Bestemming Noordwolde
            1. Blz. 217 Afronden fase 5
            2. Blz. 218 Opzet fase 6 (2021-2023)
            3. Blz. 219 Samenwerking met dorp versterken
          13. Blz. 220 Herstructurering Caparis
            1. Blz. 221 De herstructureringsopdracht Sociaal Werkbedrijf afronden
            2. Blz. 222 Nieuwe afspraken maken met Caparis over de werkplekken voor het wsw personeel uit onze gemeente
        6. Blz. 223 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 224 Wat mag het kosten
        8. Blz. 225 Lasten, gegroepeerd naar beleidsveld
        9. Blz. 226 Toelichting wat mag het kosten
        10. Blz. 227 Baten, gegroepeerd naar beleidsveld
        11. Blz. 228 Toelichting wat mag het kosten
        12. Blz. 229 Investeringen
      13. Blz. 230 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 231 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 232 Taakvelden
        3. Blz. 233 Beleidsnota's
        4. Blz. 234 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 235 Doelstellingen
          1. Blz. 236 Uitvoering lokaal gezondheidsbeleid
            1. Blz. 237 Bevorderen lokale samenwerking publieke en private partijen voor JOGG, NIX 18 en GIDS
            2. Blz. 238 Geven van het goede voorbeeld
            3. Blz. 239 Schrijven plan van aanpak GIDS
            4. Blz. 240 Uitvoeren plan van aanpak JOGG
            5. Blz. 241 Uitvoeren plan Vitale Regio
            6. Blz. 242 Werken met positieve gezondheid
            7. Blz. 243 Zorgen dat gezondheid onderdeel is van alle beleidsterreinen en afdelingen
          2. Blz. 244 Uitvoeringsprogramma drank- en horecawet
            1. Blz. 245 Schrijven uitvoeringsprogramma Drank en horecawet
          3. Blz. 246 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 247 Doelstelling Klimaatbeleidsplan 2010-2020 herijken
            2. Blz. 248 In beeld brengen van kwetsbare gebieden in de gemeente
          4. Blz. 249 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 250 Werken aan een energie-neutrale gemeente (pijler 1: Energie-neutraal)
            2. Blz. 251 Werken aan een klimaat-robuuste gemeente (pijler 3: Klimaat-robuust)
            3. Blz. 252 Werken aan een volledige circulaire gemeente (pijler 2: Circulaire Economie)
          5. Blz. 253 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 254 Opstellen Gemeentelijke Afval Plan
            2. Blz. 255 Uitvoeren Gemeentelijk Afval Plan
        6. Blz. 256 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 257 Wat mag het kosten
        8. Blz. 258 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 259 Investeringen
      14. Blz. 260 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 261 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 262 Taakvelden
        3. Blz. 263 Beleidsnota's
        4. Blz. 264 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 265 Doelstellingen
          1. Blz. 266 Lindewijk deelgebied 2
            1. Blz. 267 De daadwerkelijke uitvoering van werkzaamheden afstemmen op het tempo van grondverkoop in fase I
            2. Blz. 268 De nieuwe stedenbouwkundige opzet financieel doorrekenen
            3. Blz. 269 Het moederplan Lindewijk gebruiken we als basis voor een concept stedenbouwkundige opzet voor Lindewijk deelgebied 2.
            4. Blz. 270 In overleg met instanties en inwoners de stedenbouwkundige opzet verder uitwerken
            5. Blz. 271 Onderzoeken of er nog een nadere fasering moet komen
            6. Blz. 272 Op basis van de nieuwe stedenbouwkundige opzet een bestemmingsplan opstellen
          2. Blz. 273 Rottige Meente
            1. Blz. 274 Het geografische gebied Driewegsluis ontwikkelen als recreatieve poort van Friesland en Overijssel
            2. Blz. 275 Het projectplan ErVaren en Turf verder uitvoeren
            3. Blz. 276 In gesprek met de gemeente Steenwijkerland om aan te haken bij ontwikkelingen in gebied Weerribben - de Wieden
            4. Blz. 277 In samenspraak met de inwoners de gebiedsopgave verder uitvoeren
            5. Blz. 278 Samenwerking met Nationaal Park Weerribben - De Wieden om ook Rottige Meente onderdeel te laten zijn van de promotie van het nationaal Park
          3. Blz. 279 Uitwerken omgevingsvisie
            1. Blz. 280 Dorpen stimuleren om een dorpsvisie op te stellen
            2. Blz. 281 Maatschappelijke contracten afsluiten met de dorpen op basis van hun dorpsvisie
            3. Blz. 282 Model opstellen voor een maatschappelijk contract
            4. Blz. 283 Mogelijkheden  aanbieden voor het instellen van een omgevingspanel bij initiatieven
            5. Blz. 284 Platform opstellen voor ondersteuning bij vraagstukken in de dorpen
            6. Blz. 285 Samenwerken met bewoners, bedrijven en maatschappelijke organisaties om de Omgevingsvisie bekendmaken
            7. Blz. 286 Weststellingwerf Stellingen verder concretiseren op basis van aanvragen
          4. Blz. 287 Implementatie omgevingsvisie
            1. Blz. 288 Medewerkers bijscholen voor nieuwe wetgeving
            2. Blz. 289 Onderzoeken of de gemeentelijke regelgeving geschikt is voor de Omgevingswet
            3. Blz. 290 Samenwerken in OWO verband voor de invoering van de Omgevingswet
        6. Blz. 291 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 292 Wat mag het kosten
        8. Blz. 293 Toelichting wat mag het kosten
        9. Blz. 294 Investeringen
      15. Blz. 295 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 296 Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        2. Blz. 297 Taakvelden
        3. Blz. 298 Algemeen
        4. Blz. 299 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 300 Doelstellingen
          1. Blz. 301 P&C cylcus balans in schuldenlast, woonlast, investeringen
            1. Blz. 302 Sturing op deze doelen via de reguliere P&C cyclus (begroting, voorjaarsnota, najaarsnota en jaarrekening)
        6. Blz. 303 Algemene dekkingsmiddelen
        7. Blz. 304 Toelichting algemene dekkingsmiddelen
        8. Blz. 305 Verschil gemeentefondsuitkering
      16. Blz. 306 Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
        1. Blz. 307 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 308 Overhead kosten
          2. Blz. 309 Investeringen
        2. Blz. 310 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 311 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 312 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 313 Onvoorziene uitgaven
          2. Blz. 314 Stelpost algemene risicobeheersing
          3. Blz. 315 Niet voorziene uitgaven
          4. Blz. 316 Toelichting op de cijfers
      17. Blz. 317 Paragrafen
        1. Blz. 318 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 319 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 320 Inleiding
          3. Blz. 321 Actuele ontwikkelingen
          4. Blz. 322 Autonome ontwikkelingen
          5. Blz. 323 Opbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 324 Toelichting op opbrengst van de belangrijkste heffingen
          7. Blz. 325 Kostendekkendheid riolering
          8. Blz. 326 Toelichting kostendekkendheid riolering
          9. Blz. 327 Kostendekkendheid afval
          10. Blz. 328 Toelichting kostendekkendheid afval
          11. Blz. 329 Kostendekkendheid algemene leges
          12. Blz. 330 Toelichting kostendekkendheid algemene leges
          13. Blz. 331 Kostendekkendheid begraafrechten
          14. Blz. 332 Toelichting kostendekkendheid begraafrechten
          15. Blz. 333 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 334 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 335 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 336 Inleiding
          3. Blz. 337 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 338 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 339 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 340 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 341 Kengetallen
          8. Blz. 342 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 343 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 344 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 345 Beleidsnota's
          3. Blz. 346 Inleiding
          4. Blz. 347 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 348 Wegen
          6. Blz. 349 Groen
          7. Blz. 350 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 351 Openbare verlichting
          9. Blz. 352 Riolering
          10. Blz. 353 Tractiemiddelen
          11. Blz. 354 Gebouwen
          12. Blz. 355 Beschikbare middelen voor het onderhoud
        4. Blz. 356 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 357 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 358 Inleiding
          3. Blz. 359 De uitgangspunten
          4. Blz. 360 Risicobeheer
          5. Blz. 361 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 362 Renterisicobeheer
          7. Blz. 363 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 364 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 365 Leningenportefeuille
          10. Blz. 366 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 367 De wijze van rentetoerekening
          12. Blz. 368 EMU saldo
          13. Blz. 369 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 370 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 371 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 372 Informatieveiligheid en privacy
          3. Blz. 373 Rechtmatigheid
          4. Blz. 374 Organisatieontwikkeling
          5. Blz. 375 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 376 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 377 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 378 Continueren en door ontwikkelen OWO-samenwerking
          3. Blz. 379 Bestuursovereenkomst
          4. Blz. 380 OWO afdelingen
          5. Blz. 381 Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) (gemeente Opsterland)
          6. Blz. 382 Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
          7. Blz. 383 Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
        7. Blz. 384 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 385 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 386 Inleiding
          3. Blz. 387 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 388 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 389 Financieel belang
          6. Blz. 390 Beleidsontwikkelingen enkele verbonden partijen
          7. Blz. 391 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 392 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 393 Paragraaf Grondbeleid
          2. Blz. 394 Algemeen
          3. Blz. 395 Vennootschapsbelasting
          4. Blz. 396 Marketing
          5. Blz. 397 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          6. Blz. 398 Prognose 2020
          7. Blz. 399 Prognose einde looptijd
        9. Blz. 400 Paragraaf Streekagenda
          1. Blz. 401 Paragraaf Streekagenda
          2. Blz. 402 Algemeen
          3. Blz. 403 Financieel
        10. Blz. 404 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          1. Blz. 405 Paragraaf Dynamisch investeringsprogramma
          2. Blz. 406 Inleiding
          3. Blz. 407 Dynamische investeringskalender
          4. Blz. 408 Centrum Wolvega
          5. Blz. 409 Infra De Blesse
          6. Blz. 410 Scholen
          7. Blz. 411 Infra Lycklamaweg
          8. Blz. 412 Rottige Meente/ Driewegsluis
          9. Blz. 413 Bijdrage sportaccommodaties incl. kunstgrasvelden
          10. Blz. 414 Fietspad langs de Linde fase 2 en 3
      18. Blz. 415 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 416 Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 417 Overzicht
        2. Blz. 418 Overzicht van incidentele lasten en baten
          1. Blz. 419 incidentele lasten en baten
        3. Blz. 420 Geprognosticeerde balans 2020-2023
          1. Blz. 421 Geprognosticeerde balans 2020-2023
          2. Blz. 422 Toelichting op de geprognosticeerde balans
          3. Blz. 423 Scenario's voor geprognosticeerde balans inclusief dynamische investeringen
          4. Blz. 424 Scenario met gebruikmaking van de vrijvallende precariogelden
          5. Blz. 425 Scenario zonder gebruikmaking van de precariogelden
        4. Blz. 426 Reserves en Voorzieningen
          1. Blz. 427 Reserves en Voorzieningen
          2. Blz. 428 Algemene reserve
          3. Blz. 429 Bestemmingsreserves
          4. Blz. 430 Voorzieningen
        5. Blz. 431 Meerjareninvesteringsplan 2020-2023
          1. Blz. 432 Meerjareninvesteringsplan 2020-2023
          2. Blz. 433 Geplande investeringen
      19. Blz. 434 Bijlagen
        1. Blz. 435 Bijlage I: Subsidieplafonds
          1. Blz. 436 Bijlage 1: Subsidieplafonds
          2. Blz. 437 Subsidieplafonds
          3. Blz. 438 Overzicht subsidieregelingen
        2. Blz. 439 Bijlage II: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 440 Bijlage II: Lijst met afkortingen
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap