1. Blz. 1 Begroting 2019
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Voorwoord
        1. Blz. 4 Beste leden van de raad van de gemeente Weststellingwerf,
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Beleidsbegroting
        3. Blz. 8 Bijlagen
        4. Blz. 9 Financiële begroting
      3. Blz. 10 Begroting op hoofdlijnen
        1. Blz. 11 Begroting op hoofdlijnen
        2. Blz. 12 Financieel vertrekpunt
        3. Blz. 13 Uitgangspunten bij deze programmabegroting
        4. Blz. 14 Herijking exploitatie
        5. Blz. 15 Toelichting op herijking exploitatie
        6. Blz. 16 Collegeprogramma
        7. Blz. 17 Toelichting op collegeprogramma
        8. Blz. 18 Eindstand
        9. Blz. 19 Structureel begrotingsevenwicht
      4. Blz. 20 Begroting 2019 in één oogopslag
        1. Blz. 21 Begroting 2019 in één oogopslag
        2. Blz. 22 Ons huishoudboekje
      5. Blz. 23 Kerngegevens
        1. Blz. 24 Kerngegevens
      6. Blz. 25 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        1. Blz. 26 Programma 0 | Bestuur en Ondersteuning
        2. Blz. 27 Taakvelden
        3. Blz. 28 Beleidsnota's
        4. Blz. 29 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 30 Doelstellingen
          1. Blz. 31 De gemeenteraad wil inwoners meer betrekken bij de politiek
            1. Blz. 32 Bezoek leerlingen van voortgezet onderwijs aan de gemeente
            2. Blz. 33 Ontwikkelen van voorstellen om burger- en overheidsparticipatie te bevorderen
            3. Blz. 34 Ontwikkelen van voorstellen om efficiënter te vergaderen met meer betrokkenheid van inwoners
            4. Blz. 35 Uitvoering van twee experimenten op het gebied van overheids- en burgerparticipatie
          2. Blz. 36 De gemeenteraad wil zijn positie verstevigen
            1. Blz. 37 Besluitvorming en uitvoering van voorstellen van de werkgroep Bestuurlijke Vernieuwing
            2. Blz. 38 Uitvoering geven aan griffie jaarplan
          3. Blz. 39 Faciliteren werkwijze college en raad op bestuurlijke vernieuwing
          4. Blz. 40 Een actief communicatiebeleid
            1. Blz. 41 Collegecommunicatie: zichtbaar en transparant
            2. Blz. 42 Concerncommunicatie: goed bereik en heldere taal
            3. Blz. 43 Gebiedspromotie: samen aan de slag
            4. Blz. 44 Interne communicatie: integraal samenwerken
            5. Blz. 45 Participatie en sociale media: iedereen kan meedoen
            6. Blz. 46 Projectcommunicatie: vertellen en vieren
            7. Blz. 47 Raadscommunicatie: door en voor inwoners
          5. Blz. 48 Het faciliteren van initiatieven vanuit de samenleving (wijken en kernen)
            1. Blz. 49 De Vereniging Kleine Dorpen (VKD) speelt een belangrijke rol in het stroomlijnen van de contacten tussen gemeente en dorpen
            2. Blz. 50 Dorpennetwerk vormt basis voor beleid
            3. Blz. 51 Gebiedswethouders dragen bij aan zichtbaarheid bestuur
            4. Blz. 52 Het combineren van nieuwe initiatieven met bestaande/geplande werkzaamheden blijft een belangrijk uitgangspunt in de samenwerking met de dorpen
            5. Blz. 53 Het dorpenfonds als aanjager van initiatieven
            6. Blz. 54 Nieuwe (digitale) vormen van participatie
            7. Blz. 55 Omgevingsvisie belangrijk kader voor samenwerking
          6. Blz. 56 Beleidsplan (digitale) dienstverlening
            1. Blz. 57 Wij doen mee aan een landelijke benchmark voor de dienstverlening
          7. Blz. 58 Proces doorontwikkeling organisatie met PIM op expeditie
          8. Blz. 59 Continueren en door ontwikkelen OWO-samenwerking
        6. Blz. 60 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 61 Wat mag het kosten
        8. Blz. 62 Toelichting
      7. Blz. 63 Programma 1 | Veiligheid
        1. Blz. 64 Programma 1 | Veiligheid
        2. Blz. 65 Taakvelden
        3. Blz. 66 Beleidsnota's
        4. Blz. 67 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 68 Doelstellingen
          1. Blz. 69 Beleidsplan integrale veiligheid
          2. Blz. 70 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van criminele jeugd/individuele probleemjongeren
            1. Blz. 71 Aanpak overlastgevende, hinderlijke en criminele jeugd(groepen)
          3. Blz. 72 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de brandveiligheid
            1. Blz. 73 Wij volgen de ontwikkelingen vanuit de Veiligheidsregio nauwlettend en brengen onze prioriteiten in
          4. Blz. 74 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de objectieve veiligheid en de criminaliteit
            1. Blz. 75 Continueren buurt-/wijk whatsappgroepen
            2. Blz. 76 Toepassen maatregelen uit de Wet tijdelijk huisverbod
            3. Blz. 77 Uitvoeren Digitaal Opkopers Register (DOR)
            4. Blz. 78 Werken aan bewustwording van risico’s en eigen verantwoordelijkheid om onder andere woninginbraken te voorkomen
          5. Blz. 79 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van de sociale kwaliteit woon- en leefomgeving
            1. Blz. 80 Inzetten van professionele mediation bij zwaarder geëscaleerde burenruzies
            2. Blz. 81 Pilot buurtbemiddeling uitvoeren, volgen en evalueren
            3. Blz. 82 Samenwerking met het veiligheidshuis
          6. Blz. 83 De gemeente is een veilige samenleving op het gebied van verkeersveiligheid
            1. Blz. 84 Ondersteunen verkeerswerkgroepen in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland
            2. Blz. 85 Uitvoering geven aan het Manifest Verkeersveiligheid Fryslân dat betrekking heeft op het veld van integrale veiligheid
          7. Blz. 86 Rampenbestrijding en crisisbeheersing
            1. Blz. 87 De gemeente geeft invulling aan de regionale afspraken over de expertteams
            2. Blz. 88 Participeren en volgen van opleidingen, trainingen en oefeningen
        6. Blz. 89 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 90 Wat mag het kosten
        8. Blz. 91 Toelichting
      8. Blz. 92 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        1. Blz. 93 Programma 2 | Verkeer, Vervoer en Waterstaat
        2. Blz. 94 Taakvelden
        3. Blz. 95 Beleidsnota's
        4. Blz. 96 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 97 Doelstellingen
          1. Blz. 98 Kwaliteit (onderhoudsniveau) openbare ruimte
          2. Blz. 99 Project herinrichting De Blesse
          3. Blz. 100 Autoluwe Lycklamaweg met veilige spoorwegovergang langzaam verkeer
          4. Blz. 101 Herinrichting stationsomgeving
          5. Blz. 102 Notitie veilig landbouwverkeer
          6. Blz. 103 Hoofdverkeersstructuur Wolvega en Noordwolde
          7. Blz. 104 Fietspad langs de Linde
          8. Blz. 105 Het herstellen en versterken van groenstructuren ter behoud van de herkenbaarheid van de identiteit van het huidige kleinschalige landschap in Zuidoost-Friesland
            1. Blz. 106 Door het uitvoeren van het project Dorpen, landschap en biodiversiteit wordt het oorspronkelijk project Dorpen in het groen uitgevoerd
        6. Blz. 107 Wat mag het kosten
        7. Blz. 108 Toelichting
        8. Blz. 109 Investeringen
      9. Blz. 110 Programma 3 | Economie
        1. Blz. 111 Programma 3 | Economie
        2. Blz. 112 Taakvelden
        3. Blz. 113 Beleidsnota's
        4. Blz. 114 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 115 Doelstellingen
          1. Blz. 116 Aanpak versterken lokale economie
          2. Blz. 117 Versterken (kern-) winkelstructuur Wolvega
          3. Blz. 118 Breedband in het buitengebied
        6. Blz. 119 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 120 Wat mag het kosten
        8. Blz. 121 Toelichting
      10. Blz. 122 Programma 4 | Onderwijs
        1. Blz. 123 Programma 4 | Onderwijs
        2. Blz. 124 Taakvelden
        3. Blz. 125 Beleidsnota's
        4. Blz. 126 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 127 Doelstellingen
          1. Blz. 128 Duurzame en toekomstbestendige onderwijshuisvesting
            1. Blz. 129 Brede scholen, multifunctionele accommodaties en integrale kindcentra
            2. Blz. 130 Versterken van de educatieve infrastructuur waarbij sprake is van een evenwichtige spreiding over de gemeente
          2. Blz. 131 Goede schoolloopbaan voor iedereen: zoveel mogelijk leerlingen en cursisten hebben een doorlopende schoolloopbaan
            1. Blz. 132 Internationale schakelklas (voortgezet onderwijs)
            2. Blz. 133 Leerlingenvervoer
            3. Blz. 134 Leerplicht
            4. Blz. 135 Onderwijsachterstandenbeleid
            5. Blz. 136 Passend onderwijs
            6. Blz. 137 Volwasseneneducatie
            7. Blz. 138 Voorschoolse voorzieningen
        6. Blz. 139 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 140 Wat mag het kosten
        8. Blz. 141 Toelichting
        9. Blz. 142 Investeringen
      11. Blz. 143 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        1. Blz. 144 Programma 5 | Sport, Cultuur en Recreatie
        2. Blz. 145 Taakvelden
        3. Blz. 146 Beleidsnota's
        4. Blz. 147 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 148 Doelstellingen
          1. Blz. 149 Het bieden, versterken en stimuleren van culturele activiteiten en voorzieningen
            1. Blz. 150 Het bevorderen, stimuleren, subsidiëren en faciliteren van culturele activiteiten in de gemeente
          2. Blz. 151 Het bevorderen van sport en bewegen
            1. Blz. 152 Buurtsportwerk
            2. Blz. 153 Op maatschappelijk niveau draagt sport en bewegen bij aan de leefbaarheid in een dorp of buurt
          3. Blz. 154 Bevorderen recreatie en toerisme Weststellingwerf
            1. Blz. 155 Het participeren in het UNESCO dossier 'Koloniën van Weldadigheid' op weg naar Werelderfgoed
        6. Blz. 156 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 157 Wat mag het kosten
        8. Blz. 158 Toelichting
        9. Blz. 159 Investeringen
      12. Blz. 160 Programma 6 | Sociaal domein
        1. Blz. 161 Programma 6 | Sociaal domein
        2. Blz. 162 Taakvelden
        3. Blz. 163 Beleidsnota's
        4. Blz. 164 Actuele ontwikkelen en nieuw beleid
        5. Blz. 165 Doelstellingen
          1. Blz. 166 Een sluitende aanpak jeugd- en kindzorg
            1. Blz. 167 Aansluiting onderwijs en jeugd
            2. Blz. 168 De toegang op orde en doorontwikkeling
            3. Blz. 169 Ontwikkelen preventief en integraal beleid
          2. Blz. 170 Investeren in de verbetering van de leefbaarheid van Noordwolde
            1. Blz. 171 Voor het tweede deel van het project (2017-2024) ligt de nadruk op activiteiten in het Sociaal domein
          3. Blz. 172 Participatie van inwoners, met een nadruk op zelfredzaamheid en economische participatie van kwetsbare groepen
            1. Blz. 173 Armoedebeleid en schuldhulpverlening
            2. Blz. 174 Beschut werken
            3. Blz. 175 Inkomensregelingen
            4. Blz. 176 Integratie van vluchtelingen
            5. Blz. 177 Proactieve aanpak voor participatie
            6. Blz. 178 Sociale werkvoorziening (SW)
          4. Blz. 179 Sociale samenhang en leefbaarheid (fysieke en sociale voorzieningen) in de dorpen
            1. Blz. 180 Om de resultaten van de gebiedsteams te kunnen meten, worden nieuwe (kwaliteit)meetinstrumenten ontwikkeld
            2. Blz. 181 Ter vergroting van de sociale samenhang heeft de gemeente Weststellingwerf gebiedsteams ingericht
            3. Blz. 182 Via een blijvers lening willen we er voor zorgen dat onze inwoners langer thuis kunnen blijven wonen
            4. Blz. 183 Vrijwilligerswerk levert een belangrijke bijdrage aan de versterking van sociale netwerken
          5. Blz. 184 Wmo
            1. Blz. 185 Evaluatie inkoop wmo
            2. Blz. 186 Ontwikkelingen voorliggende- en algemene voorzieningen
            3. Blz. 187 Waardering en ondersteuning mantelzorgers
        6. Blz. 188 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 189 Wat mag het kosten
        8. Blz. 190 Toelichting
        9. Blz. 191 Investeringen
      13. Blz. 192 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        1. Blz. 193 Programma 7 | Volksgezondheid en Milieu
        2. Blz. 194 Taakvelden
        3. Blz. 195 Beleidsnota's
        4. Blz. 196 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 197 Doelstellingen
          1. Blz. 198 Gezondheidsbescherming en -bevordering van inwoners
            1. Blz. 199 Aanpak gezondheidsverschillen (GIDS)
            2. Blz. 200 Afspraken Gemeentelijke Gezondheidsdienst (GGD)/Jeugd Gezondheidszorg (JGZ) Fryslân
            3. Blz. 201 Gezond voorbeeld
            4. Blz. 202 Integraal gezondheidsbeleid en omgeving
            5. Blz. 203 Introduceren uitgangspunten Positieve gezondheid
            6. Blz. 204 Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG)
            7. Blz. 205 Lokale samenwerking aan Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) en NIX18
            8. Blz. 206 NIX18/Drank-en Horecawet 2018-2021
            9. Blz. 207 Vitale Regio Noordwolde
          2. Blz. 208 Goede milieukwaliteit van de woon- en leefomgeving
            1. Blz. 209 Adequaat toezicht en handhaving op de naleving milieuregelgeving op basis van wettelijke kwaliteitscriteria
            2. Blz. 210 Adequaat uitvoeren van het uitvoeringsprogramma Fysieke leefomgeving
            3. Blz. 211 Uitvoeren van integrale milieucontroles bij bedrijven
            4. Blz. 212 Uitvoering geven aan het besluit Bodemkwaliteit en het daaraan gerelateerde gemeentelijk Bodembeheersplan
            5. Blz. 213 Uitvoering geven aan het gemeentelijk Rioleringsplan
          3. Blz. 214 Van klimaatakkoord Parijs naar een duurzaam Weststellingwerf
            1. Blz. 215 Binnen de zich aandienende mogelijkheden uitvoering geven aan het klimaat- en duurzaamheidsbeleid
          4. Blz. 216 Werken aan een duurzaam Weststellingwerf
        6. Blz. 217 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 218 Wat mag het kosten
        8. Blz. 219 Toelichting
        9. Blz. 220 Investeringen
      14. Blz. 221 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        1. Blz. 222 Programma 8 | Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Stedelijke Vernieuwing
        2. Blz. 223 Taakvelden
        3. Blz. 224 Beleidsnota's
        4. Blz. 225 Actuele ontwikkelingen en nieuw beleid
        5. Blz. 226 Doelstellingen
          1. Blz. 227 Lindewijk fase II
          2. Blz. 228 Rottige Meente
          3. Blz. 229 Uitwerken omgevingsvisie
          4. Blz. 230 Implementatie omgevingsvisie
          5. Blz. 231 Een ruimtelijk beleid dat mogelijkheden biedt om snel en efficiënt te kunnen inspelen op ontwikkelingen en initiatieven
            1. Blz. 232 Wij beoordelen alle nieuwe regelgeving op de mogelijkheden om snel en efficiënt te kunnen inspelen op vragen van inwoners
          6. Blz. 233 Voor de diverse doelgroepen voldoende woningen en/of bouwmogelijkheden beschikbaar binnen een acceptabele termijn
            1. Blz. 234 In overleg met de corporaties komen tot prestatie afspraken ten aanzien van renovatie, nieuwbouw en toewijzingsregels van woningen
        6. Blz. 235 Beleidsindicatoren
        7. Blz. 236 Wat mag het kosten
        8. Blz. 237 Toelichting
        9. Blz. 238 Investeringen
      15. Blz. 239 Overzicht Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 240 Overzicht
        2. Blz. 241 Algemene dekkingsmiddelen
        3. Blz. 242 Toelichting
      16. Blz. 243 Overhead, Vennootschapsbelasting en Onvoorzien
        1. Blz. 244 Overzicht kosten overhead
          1. Blz. 245 Overzicht kosten overhead
          2. Blz. 246 Overhead kosten
          3. Blz. 247 Investeringen
        2. Blz. 248 Vennootschapsbelasting
          1. Blz. 249 Vennootschapsbelasting
        3. Blz. 250 Onvoorziene uitgaven
          1. Blz. 251 Onvoorziene uitgaven
          2. Blz. 252 Stelpost algemene risicobeheersing
          3. Blz. 253 Niet voorziene uitgaven
      17. Blz. 254 Paragrafen
        1. Blz. 255 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 256 Paragraaf Lokale heffingen
          2. Blz. 257 Inleiding
          3. Blz. 258 Actuele ontwikkelingen
          4. Blz. 259 Autonome ontwikkelingen
          5. Blz. 260 Totaalopbrengst van de belangrijkste heffingen
          6. Blz. 261 Kostendekkendheid
          7. Blz. 262 Gemeentelijke woonlasten
        2. Blz. 263 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 264 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          2. Blz. 265 Inleiding
          3. Blz. 266 Beleid omtrent de weerstandscapaciteit en de risico’s
          4. Blz. 267 Inventarisatie weerstandscapaciteit
          5. Blz. 268 Inventarisatie van de risico’s en getroffen beheersmaatregelen
          6. Blz. 269 Weerstandsvermogen
          7. Blz. 270 Kengetallen
          8. Blz. 271 Toelichting kengetallen
        3. Blz. 272 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          1. Blz. 273 Paragraaf Onderhoud Kapitaalgoederen
          2. Blz. 274 Beleidsnota's
          3. Blz. 275 Inleiding
          4. Blz. 276 Kwaliteitsambitie Openbare Ruimte
          5. Blz. 277 Wegen
          6. Blz. 278 Groen
          7. Blz. 279 Bruggen, waterwegen en kades
          8. Blz. 280 Openbare verlichting
          9. Blz. 281 Riolering
          10. Blz. 282 Tractiemiddelen
          11. Blz. 283 Gebouwen
          12. Blz. 284 Beschikbare middelen voor het onderhoud
        4. Blz. 285 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 286 Paragraaf Financiering
          2. Blz. 287 Inleiding
          3. Blz. 288 De uitgangspunten
          4. Blz. 289 Risicobeheer
          5. Blz. 290 Kasgeldlimiet
          6. Blz. 291 Renterisicobeheer
          7. Blz. 292 Kredietrisico op verstrekte gelden en gegarandeerde leningen
          8. Blz. 293 Gemeentefinanciering
          9. Blz. 294 Leningenportefeuille
          10. Blz. 295 Financieringsbehoefte
          11. Blz. 296 De wijze van rentetoerekening
          12. Blz. 297 EMU saldo
          13. Blz. 298 Overige ontwikkelingen
        5. Blz. 299 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 300 Paragraaf Bedrijfsvoering
          2. Blz. 301 Informatieveiligheid en privacy
          3. Blz. 302 Rechtmatigheid
          4. Blz. 303 Organisatieontwikkeling
          5. Blz. 304 Uitvoering Human Resources Management (HRM)
        6. Blz. 305 Paragraaf OWO-samenwerking
          1. Blz. 306 Paragraaf OWO-samenwerking
          2. Blz. 307 Continueren en door ontwikkelen OWO-samenwerking
          3. Blz. 308 Bestuursovereenkomst
          4. Blz. 309 OWO afdelingen
          5. Blz. 310 Afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) (gemeente Opsterland)
          6. Blz. 311 Afdeling Beheer en Registratie (gemeente Ooststellingwerf)
          7. Blz. 312 Afdeling Bedrijfsvoering (gemeente Weststellingwerf)
        7. Blz. 313 Paragraaf Verbonden Partijen
          1. Blz. 314 Paragraaf Verbonden Partijen
          2. Blz. 315 Inleiding
          3. Blz. 316 Visie op verbonden partijen
          4. Blz. 317 Zeggenschap in de praktijk
          5. Blz. 318 Financieel belang
          6. Blz. 319 Beleidsontwikkelingen enkele verbonden partijen
          7. Blz. 320 Overzicht verbonden partijen
        8. Blz. 321 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 322 Paragraaf Grondbeleid
          2. Blz. 323 Algemeen
          3. Blz. 324 Vennootschapsbelasting
          4. Blz. 325 Marketing
          5. Blz. 326 Bouwgrond in exploitatie (BIE)
          6. Blz. 327 Prognose 2019
          7. Blz. 328 Prognose einde looptijd
        9. Blz. 329 Paragraaf Streekagenda
          1. Blz. 330 Paragraaf Streekagenda
          2. Blz. 331 Algemeen
          3. Blz. 332 Financieel
      18. Blz. 333 Uiteenzetting van de financiële positie
        1. Blz. 334 Overzicht van baten en lasten
          1. Blz. 335 Overzicht
        2. Blz. 336 Geprognosticeerde balans 2019-2022
          1. Blz. 337 Geprognosticeerde balans 2019-2022
          2. Blz. 338 Toelichting op de geprognosticeerde balans
        3. Blz. 339 Reserves en Voorzieningen
          1. Blz. 340 Reserves en Voorzieningen
          2. Blz. 341 Algemene reserve
          3. Blz. 342 Bestemmingsreserves
          4. Blz. 343 Voorzieningen
        4. Blz. 344 Meerjareninvesteringsplan 2019-2022
          1. Blz. 345 Meerjareninvesteringsplan 2019-2022
          2. Blz. 346 Geplande investeringen 2019
          3. Blz. 347 Geplande investeringen 2020
          4. Blz. 348 Geplande investeringen 2021
          5. Blz. 349 Geplande investeringen 2022
        5. Blz. 350 Overzicht van incidentele lasten en baten
          1. Blz. 351 incidentele lasten en baten
      19. Blz. 352 Bijlagen
        1. Blz. 353 Bijlage I: Subsidieplafonds 2019
          1. Blz. 354 Bijlage I: Subsidieplafonds 2019
          2. Blz. 355 Overzicht subsidies per product / instelling
          3. Blz. 356 Preferente instelling/regeling
        2. Blz. 357 Bijlage II: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 358 Bijlage II: Lijst met afkortingen
        3. Blz. 359 Bijlage III: Collegeprogramma 2018-2022
          1. Blz. 360 Zie begrotingsapp knop: Meer (rechts van het beeldscherm)
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap